چگونه شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت کنیم؟

به گزارش مجله آزمون اول، در صورتی که دستگاه تان را تعمیر نموده اید و شناسه (IMEI) آن تغییر نموده است، می توانید به سامانه همتا مراجعه نموده و فرآیند ثبت تعمیری را انجام دهید.

چگونه شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت کنیم؟

کد IMEI برای هر تلفن همراه منحصر به فرد است، یعنی هیچ دو دستگاهی نیستند که کد IMEI مشابهی داشته باشند. این موضوع سبب می گردد تشخیص و پیگیری موبایل های دزدیده یا گم شده ممکن گردد؛ مواردی که به عنوان برخی از اهداف رجیستری هم به آن اشاره شده است.

درصورتی که دستگاه تان را تعمیر نموده اید و شناسه (IMEI) آن تغییر نموده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می توانید در صورت انجام موفقیت آمیز فرایند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر کنید.

تنها درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعال سازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.

مراحل ثبت تعمیری

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه گردد. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت نام نموده و از طریق کد ملی وارد شوند، فعال است. پس از انتخاب گزینه شماره ملی کد ملی خود را وارد کنید و سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت نام تعریف نموده بودید را وارد نموده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

پس از ورود به سامانه، گزینه ثبت گوشی تعمیراتی را انتخاب و روی گزینه ایجاد کلیک کنید. در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید. تنها می توان دستگاه هایی را انتخاب کرد که شناسه (IMEI) آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد. پس از انتخاب دستگاه موردنظر، ضروری است تا در فیلد تعیین شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیرشده را وارد کنید.

پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، روی گزینه ثبت کلیک کنید. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات واردشده را آنالیز می نماید و در صورت تأیید اطلاعات واردشده، با پیغام موفقیت آمیز بودن فرایند روبرو می شویم. در این حالت درخواست به مدت 14 روز به صورت در حال آنالیز قرار می گیرد.

در صورتی که تا 14 روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نگردد (دستگاه با شناسه قبلی روشن نگردد) درخواست با موفقیت انجام می گردد، در غیر اینصورت درخواست توسط سامانه به علت رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه لغو می گردد. همچنین در مدت این 14 روز، می توانید با کلیک روی گزینه حذف درخواست ثبت تعمیری خود را لغو کنید.

در مدت 14 روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا آنالیز نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیغام در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری روبرو می شوید.

مراجعه به تعمیرکار جهت بازگرداندن شناسه (IMEI) قبل از تعمیر

همچنین در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان می توانید مشکلتان را با کارشناسان سامانه همتا در 096366 مطرح کنید تا هدایت کامل تری برایتان ارائه گردد.

همپچنین درصورتیکه شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید ننموده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند.،ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14978

به "چگونه شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شناسه دستگاه تعمیری را در همتا ثبت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید