کرونا بازار تلفن همراه اروپا را کساد کرد

به گزارش مجله آزمون اول، بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، شیوع ویروس کرونا فروش موبایل در اروپا را در سه ماهه اول سال 2020 با 7 درصد کاهش در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2019 روبرو نموده است. بازار اروپای غربی با میانگین کاهش 9 درصدی فروش گوشی، آسیب بیشتری را نسبت به بازار اروپای شرقی با افت 5 درصدی تجربه نموده اند.

کرونا بازار تلفن همراه اروپا را کساد کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ویروس کرونا کاربران کشورهای اروپایی را مجبور نموده تا فعلا فکر خرید گوشی جدید را از سر بیرون نمایند. ایتالیا بیشترین خسارت را از شیوع ویروس دیده و بازار موبایل آن در سه ماهه اول 2020 کاهش 21 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل تجربه نموده است.

کاهش فروش گوشی ها در بازارهای دیگر کشورها اروپایی نیز مشاهده می گردد. فروشگاه های اینترنتی با تبلیغات بیشتر و افزایش فروش اینترنتی گوشی ها، تا حدی تأثیرات منفی شیوع ویروس را جبران کردند این در حالیست که فروشگاه های فیزیکی به خاطر تعطیلی های گسترده و قوانین قرنطینه خسارت فراوانی دیده اند.

نکته جالب آنکه بازار موبایل روسیه در سه ماه اول امسال میلادی افت ناچیز 1 درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل تجربه نموده است. ویروس کرونا اواخر مارس و اوایل آوریل (انتها فصل اول 2020) در روسیه شیوع پیدا کرد و به همین دلیل بازار موبایل این کشور تا حد زیادی از تأثیرات منفی شیوع ویروس در امان مانده است.

سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و اوپو به ترتیب پنج شرکت عظیم بازارهای اروپایی در سه ماهه اول 2020 بوده اند. سامسونگ با 29 درصد، بیشترین سهم را از بازار موبایل اروپا در فصل اول امسال میلادی داشته که نسبت به بازه مشابه در سال قبل، کاهش 2 درصدی را نشان می دهد.

سهم اپل از بازار موبایل اروپا در فصل اول امسال میلادی، 22 درصد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل تنها 1 درصد افت داشته است. هواوی در مقایسه با سه ماهه اول 2019، سهم بیشتری را از بازار موبایل اروپا از دست داده و با 16 درصد در رتبه سوم قرار گرفته است. سهم شیائومی و اوپو به ترتیب 7 و 2 درصد افزایش پیدا نموده است.،دیجیاتو

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12264

به "کرونا بازار تلفن همراه اروپا را کساد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بازار تلفن همراه اروپا را کساد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید