گلخانه خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

به گزارش مجله آزمون اول، وقتی قدم به درون یک گلخانه می گذاریم ، گویی که وارد بهشتی کوچک شده ایم . بوی خوش و مطبوع ، رنگهای جذاب و دلربا، حس طراوت و شادابی ، همگی از خصوصیات شاخص در یک گلخانه هستند. محیط گلخانه ها به گونه ای می باشد که کمتر افرادی حاضر به دل کندن و خروج از آن هستند. اما برای برخورداری همیشگی از این حس ناب و دوست داشتنی ، می توان از گلخانه خانگی استفاده نمود. افرادی که علاقه وافری به گلها و گیاهان دارند، با طراحی ، تهیه و فراوری گلخانه خانگی می توانند از یک گلخانه خاص و منحصر بفرد برخوردار شوند. برای راه اندازی گلخانه خانگی در نظر دریافت بعضی از موارد و عوامل بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

گلخانه خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

بیشتر بخوانید : بهترین گل آپارتمانی برای خرید کدام است ؟

روش های مناسب برای استفاده از گلخانه خانگی

بسیاری از افراد همیشه برای نگهداری از گل و گیاهان خود، سرشار از دلشوره و دغدغه می باشند. با استفاده از گلخانه خانگی می توان تا میزان چشمگیری از این استرس ها و دلشوره ها رها گشت. بعضی از این گلخانه ها با قیمتهای بسیار مناسبی تهیه خواهند شد. اما بعضی دیگر هزینه های زیادی را در بر خواهند داشت. برای بهره بردن از مزایای گلخانه توجه به کیفیت آن ، بسیار مهم و ضروری می باشد.

بیشتر بخوانید : چرا گلدان تبلیغاتی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی انتخاب مناسبی است؟

انواع گلخانه خانگی کدام است ؟

گلخانه خانگی خود ساخته

بعضی از افراد که توانایی پرداخت هزینه های این گلخانه ها را ندارند، اقدام به استفاده از گلخانه های دست ساز خواهند نمود. این گلخانه ها ، هزینه بسیار کمی را برای افراد در پی خواهد داشت. اشخاص علاقه مند به گل و گیاه با استفاده از خلاقیت ها و ایده های ناب ، می توانند برای تهیه این گلخانه ها اقدام کنند. استفاده از چوب و پلاستیک (متریال اولیه ساخت) بسیار مناسب و ایده آل خواهد بود. افراد می توانند اسکلتهای چوبی ساخته شده خود را که از ابعاد مناسبی برخوردار می باشد، با استفاده از پلاستیک محکم و با کیفیت پوشش دهند. این نوع از گلخانه ها با هزینه های بسیار پایینی تهیه می شوند. از این جهت به گلخانه های ارزان قیمت شهرت یافته اند. دوام و ماندگاری این محصول بستگی به پلاستیک استفاده شده و همچنین مقاومت چوبها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : گل چیست و انواع عکس گل زیبا کدام است ؟

گلخانه خانگی پیش ساخته

بعضی از این گلخانه ها به صورت پیش ساخته در اختیار افراد قرار خواهند گرفت. افراد علاقه مند می توانند این محصولات را خریداری نموده و پس از انتخاب محل مناسب برای آن اقدام به نصب این محصول کنند. این گلخانه ها اغلب از قیمت بالایی برخوردار هستند. کیفیت آنها بسیار بالاتر از گلخانه های خود ساخته خواهد بود. متریالهای استفاده شده در این گلخانه ها از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود. یکی از موارد قابل توجه در این کالاها ، برخورداری از ابعاد متنوع خواهد بود. این محصول از ابعاد متنوعی تهیه شده است که افراد بتوانند با توجه به احتیاج خود اقدام به تهیه محصول ایده آل و مناسب کنند.

استفاده از آلومینیوم برای چارچوب سازه و همچنین استفاده از ورق های پلی کربنات برای پوشش ، مقاومت گلخانه خانگی را بسیار افزایش خواهد داد. این محصول به گونه ای طراحی و فراوری شده است که نور به میزان لازم از آن عبور نموده و رشد مطلوبی را برای گیاهان فراهم آورد.

بیشتر بخوانید : بهترین گیاهان آپارتمانی برای خرید کدام است ؟

چرا باید از گلخانه خانگی استفاده نمود ؟

بسیاری از افراد در پی پاسخ این سوال هستند. باید گفت که نگهداری بعضی از گیاهان بسیار جذاب و دوست داشتنی ،احتیاجمند شرایط خاص و ایده آلی خواهد بود. برای اینکه بتوان شرایط اقلیمی و محیطی مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم آورد ، استفاده از گلخانه خانگی هوشمندانه ترین انتخاب خواهد بود. در این محل نه تنها گلها و گیاهان از رشد بسیار مرغوبی برخوردار می شوند، بلکه از گرما و سرمای هوا، آسیب ندیده و همیشه شاداب و جذاب خواهند بود.

در این محیط همیشه رطوبت مناسبی وجود دارد که تاثیر چشمگیری بر روی طراوت و تازگی گیاهان خواهد داشت. استفاده از این گلخانه ها در بسیاری از مکانها مانند : تراس ، بالکن ، حیاط ، باغ و .. امکان پذیر خواهد بود.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22831

به "گلخانه خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلخانه خانگی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید