110 برنامه همزمان با هفته کتاب در تهران برگزار می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - مرضیه محرابی از برگزاری 110 برنامه همزمان با هفته کتاب اطلاع داد که برگزاری نمایشگاه کتاب در10 شهرستان تهران و دومین جشنواره خوانش ادبی بعضی از این برنامه ها محسوب می شوند.

110 برنامه همزمان با هفته کتاب در تهران برگزار می گردد

مرضیه محرابی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت وگو با ستاد خبری بیست نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به برگزاری 110 برنامه همزمان با هفته کتاب شرح داد: 10 نمایشگاه کتاب در 10 شهرستان تهران برگزار خواهد شد و در کنار آن تقدیر از مروجان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی نیز اجرا می گردد.

وی ادامه داد: در این هفته دومین دوره جشنواره خوانش ادبی با عنوان پنجه آفتاب نیز با حضور علاقه مندان و فعالان حوزه ادبیات به شیوه دورهمی برگزار خواهد شد و در آن افراد به خوانش متون نظم و نثر کهن ادبیات فارسی می پردازند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بعلاوه از تجلیل از دهیاران برتر شهرستان ها از جمله ری اطلاع داد و یادآور شد: این دهیاران به علت توجه به موضوع کتابخوانی و فعالیت هایی که در حوزه کتاب و فرهنگ مطالعه داشته اند تجلیل خواهند شد.

وی در ادامه از اجرای برنامه پذیرایی کتاب اطلاع داد و اضافه کرد: همزمان با ایام هفته کتاب در این طرح با مراجعه به مراکز مختلف مثل بهزیستی و... برنامه اهدای کتاب خواهیم داشت. بعلاوه از دیگر برنامه هایی که برای این هفته پیش بینی شده است می توان به برگزاری نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور ویژه کودک و نوجوان با موضوع کتاب و کتابخوانی اشاره نمود.

مرضیه محرابی در خاتمه گفت: برنامه های متنوع دیگری مثل جشن کتاب و کتابدار، رونمایی و نقد و آنالیز کتاب های تازه منتشر شده، نشست های کتابخوانی، عصر شعر و کتابخوانی نیز همزمان با هفته کتاب اجرا خواهد شد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه شروع شده و تا یکم آذرماه 1400 با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم در سراسر کشور ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30798

به "110 برنامه همزمان با هفته کتاب در تهران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "110 برنامه همزمان با هفته کتاب در تهران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید