آرامش بازار روغن جامد حلبی در 10 روز آینده

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران :دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توزیع روغن جامد حلبی پیش بینی می گردد که بازار طی 10 تا 12 روز آینده به آرامش برسد.

آرامش بازار روغن جامد حلبی در 10 روز آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین ،امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن روغن نباتی از آرامش بازار روغن طی روزهای آینده اطلاع داد و گفت: طبق روال قبل، روغن مایع در فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت ها عرضه می گردد و توزیع در مورد روغن حلب شروع شده است.

وی اضافه کرد: با وجود وقفه در توزیع روغن جامد حلبی طی هفته های قبل پیش بینی می گردد که بازار طی 10 تا 12 روز آینده به تعادل 2 ماه قبل بازگردد.

بیرشک با بیان اینکه قیمت مصوب روغن مایع 10 درصد افزایش یافته است، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت روغن حلب یا نیمه جامد 5 کیلویی هم 13 درصد افزایش داده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع تغییر قیمت در اختیار انجمن نیست، بیان نمود: مولفه های متعددی همچون هزینه های حمل و نقل در نرخ تمام شده فراوری تاثیر گذار است، اما بنابر پیش بینی ها بازار روغن مایع به ثبات رسیده است و این قول را به مردم می دهیم که با برطرف بحران وقفه فراوری، طی 10 روز آینده بازار روغن حلب به آرامش می رسد.

وی با اشاره به اینکه فراوری روزانه روغن کماکان ادامه دارد، بیان نمود: در شرایط فعلی روزانه حداقل 4 تا 4 هزار و 500 تن روغن فراوری و توزیع می گردد.

دبیر انجمن روغن نباتی از کاهش واردات روغن در 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و گفت: بازرگانی دولتی با توزیع روغن در بین کارخانه های روغن نباتی مشکل را تا حدودی برطرف نموده است.

وی در خاتمه از کاهش نسبی روغن حلب در بازار اطلاع داد و گفت: در حال حاضر قیمت روغن حلب 16 کیلویی از 400 هزار تومان به 220 تا 230 هزار تومان و روغن 5 کیلویی از 170 تا 180 هزار تومان به 90 هزار تومان رسیده است که ظرف 10 روز آینده بازار روغن حلب به آرامش و نرخ منطقی خود می رسد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18977

به "آرامش بازار روغن جامد حلبی در 10 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش بازار روغن جامد حلبی در 10 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید