آشنایی با قطار 4 ستاره سیمرغ برای راحتی زائرین مشهد

به گزارش مجله آزمون اول، عنوان top بودن وسیبه نقلیه برای شما به عنوان مسافر اهمیت دارد؟ اولین قطاری که شرکت رجا در نامش از کلمه عالی یا همان انگلیسی Top استفاده کرد، قطار سیمرغ بود. قطار 4 ستاره سیمرغ یا قطار سیمرغ رجا با پسوند نوین، اولین قطار ویژه در سیستم حمل و نقل رجا است که بهترین امکانات را ارائه می دهد. با چنین امکاناتی قیمتی مناسب برای تمام مردم ایران دارد و سفری راحت را در مدت زمان های طولانی فراهم می کند.

آشنایی با قطار 4 ستاره سیمرغ برای راحتی زائرین مشهد

در ناوگان مسافری شرکت حمل و نقل ریلی، قطارهای درجه یک رجا مانند سیمرغ، شما را با قطارهای لوکس 5 ستاره اشتباه می اندازند. قطارهای درجه یک، همان قطارهای 4 ستاره ای هستند که کوپه دارند.

قطار سیمرغ را در این مقاله خبرنگاران معرفی می کنیم. تمام خصوصیات آن را از امکانات رفاهی داخل قطار سیمرغ گرفته تا قیمت بلیط و جهتها را خواهید یافت.

ویژگی های واگن های قطار 4 ستاره سیمرغ، قطاری خانوادگی

قطار سیمرغ رجا از بهترین قطارهای ایران است که تنها در جهتهای ثابت و مشخصی حرکت دارد. اما رجا مخفف چیست؟ کلمه رجا مخفف عبارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. ابتدا که قطار سیمرغ را از بیرون می بینید، به راحتی از لوگوی آن متوجه نوع قطار می شوید. لوگوی سیمرغ با 3 خط قرمز رنگ، مشخصه اصلی قطار سیمرغ است. اگر این علامت و حتی نام قطار را روی بدنه واگن ها دیدید، یعنی شما بلیط قطار سیمرغ را خریده اید. البته که هنگام خرید بلیط قطار، نوع قطار هم روی آن نوشته شده است.

هنگامی که وارد قطار می شوید، در هر واگنی 8 کوپه خواهید دید. هر کوپه ای 4 نفره بوده و تمام امکانات قطارهای 4 ستاره رجا را دارند. بنابراین در هر واگن، 32 نفر همسفر هستند. برای آشنایی با انواع قطارهای رجا به مطلب مربوط به آن، مراجعه کنید.

هنگام خرید بلیط می توانید 2 نوع بلیط قطار سیمرغ تهیه کنید. بلیطی که هزینه پذیرایی وعده های غذایی شام روی آن محاسبه شده است و بلیطی که تنها میان وعده عصرانه چای و کیک دارد. طبعا قیمت بلیط قطار سیمرغ در نوع بدون وعده های غذایی ارزان تر از نوع دیگر آن است. درون کوپه ها، 4 صندلی راحت، نردبانی فلزی برای بالا رفتن و دسترسی به تخت های بالا و پرده وجود دارد. در میان هر دو صندلی یک میز تاشو وجود دارد که می توانید لیوان های چای خود را روی آن بگذارید. نحوه پذیرایی و دسترسی به خوراکی ها را در ادامه می خوانید.

امکانات قطار سیمرغ مانند قطارهای 4 تخته

مشخصات کلی قطارهای 4 تخته رجا را درون قطار سیمرغ مشاهده خواهید کرد. قابل ذکر است که برای تماشای فیلم در مانیتور کوپه قطار، می توانید از هندزفری استفاده کنید. به این شیوه، دیگر مسافران اذیت نخواهند شد. امکاناتی که درون هر کوپه دیده می شود، را نام می بریم:

  • پریز برق 220 ولت به تعداد 2 عدد در هر سمت کوپه
  • سیستم صوتی و تصویری مابین دو صندلی که قابلیت دریافت شبکه های تلویزیونی را دارد.
  • شیشه های دوجداره با قابلیت باز شدن
  • بدنه کوپه دوجداره برای عایق بندی صدای قطار (در این صورت به هنگام بسته بودن پنجره ها، صدای حرکت قطار روی ریل را نمی شنوید.)
  • تهویه مطبوع
  • هر واگنی دو سرویس بهداشتی دارد.
  • پذیرایی شام به صورت انتخابی (قطار سیمرغ نوین با دریافت هزینه اضافی روی بلیت)
  • سرویس خواب با ملحفه های تمیز و بالشت
  • ویلچر
  • کتابخانه
  • سیستم ارتباط داخلی
  • جعبه کمک های اولیه در هر واگن

پذیرایی در قطار چهار ستاره سیمرغ

هر واگنی یک نیم کوپه برای مهماندار واگن دارد. هر نوع خرید بلیط قطاری که در سیمرغ رجا بگیرید، شامل میان وعده چای، کیک، آبمیوه و قند و شکر می شود. به ازای هر نفر بطری آب معدنی هم درون کوپه ها قرار داده شده است. بطری خنک آب معدنی را هنگام ورود به کوپه ها می بینید. در نیم کوپه مهماندار، وسایل دیگری از جمله گرمکن غذا و یخچال وجود دارد.

تفاوت بلیط قطار سیمرغ را با سیمرغ نوین در این ویژگی بود. قطارهای سیمرغ در حقیقت یک قطار با دو نوع بلیط و خدمات است. افرادی که بلیط قطار سیمرغ را تهیه می کنند، هزینه ای ارزان تر اما خدمات کمتر دریافت می کنند. اگر به دنبال راحتی در سفر هستید، قطار سیمرغ نوین را انتخاب کنید. اگر چه هزینه بیشتری می پردازید اما پذیرایی و خدمات ارائه شده درون کوپه ها به شما بیشتر خواهد بود.

رستوران قطار

جدای از پذیرایی در هنگام حرکت، می توانید از فروشگاه قطار سیمرغ تنقلات بخرید. در رستوران هم تنها در ساعات مشخصی، فروش غذا انجام می شود. پیشنهاد می دهیم که منوی رستوران را از مهماندار درخواست داده و ساعات باز بودن رستوران را بپرسید. همینطور می توانید سفارش خود را به مهماندار کوپه خود بدهید و غذا را درون کوپه میل کنید. اگر صبحانه ای مفصل می خواهید به هنگام تهیه بلیط امکان سفارش غذا را دارید.

نحوه خرید بلیط قطار سیمرغ با آسان ترین روش ها

روش های مختلفی برای خرید بلیط این نوع قطار وجود دارد. سایت اصلی رجا یکی از مهم ترین سایت ها است. قطار سیمرغ ظرفیت محدودی دارد و به سرعت بلیط هایش به فروش می رود. به همین خاطر پیشنهاد می دهیم که بلیط قطار خود را از آژانس های معتبر خریداری کنید که میزان ظرفیت را می دانند. یکی از مزیت های دنیای امروز، استفاده از اینترنت و مراجعه به اپلیکیشن های موبایلی است. درون خانه یا هر مکانی که هستید و در هر زمانی می توانید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ رجا را خریداری کنید. به سراغ سریع ترین سایت خرید بلیط قطار رجا بروید. از روش های قدیمی هم می توانید استفاده کنید. شماره تلفن 8540 021 برای خرید بلیط قطار به شما راهنمایی های لازم را می دهد.

جهت حرکت قطار 4 ستاره آلمانی سیمرغ

هم اکنون این قطار در جهت تهران به مشهد و برعکس حرکت دارد. بلیط قطار تهران مشهد سیمرغ پایین تر از 150 هزار تومان است. قیمت بلیط قطار تهران مشهد سیمرغ نوین هم در سال 98 پایین تر از 120 هزار تومان است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 8540 021 و پشتیبانی قطار خبرنگاران تماس بگیرید.

قطار سیمرغ مشهد هر شب هفته در ساعت 19:25 از مبدا حرکت کرده و ساعت 06:35 صبح فردا به تهران وارد می شود. ایستگاه های میانی، شهرهای نیشابور، شاهرود و سمنان خواهد بود.

قطار سیمرغ تهران مشهد هر شب ساعت 21:35 دقیقه حرکت می کند و حدود 08:15 دقیقه صبح فردا به مقصد می رسد. این قطار تنها در ایستگاه های سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور توقف دارد. با این وجود، مسافرانی که مقصد آن ها چنین شهرهایی هستند، نمی توانند بلیط جداگانه برای هر یک از این شهرها در قطار سیمرغ تهیه کنند.

قطار سیمرغ امروزه تنها در جهت تهران به مشهد و برعکس آن، حرکت دارد. باید به اطلاعات گفته شده در این مقاله اضافه کنیم که این واگن ها، ابتدا واگن های درجه یک آلمانی بودند. توسط ناوگان حمل و نقل ریلی ایران خریداری شده و به حالت امروزی در آمدند. اگر تجربه خرید هر یک از بلیط های قطار 4 تخته سیمرغ را دارید، برای ما در کامنت ها بنویسید. از خوبی ها، مزیت ها و شاید هم کاستی های قطار برای ما و دیگر خوانندگان در کامنت ها بگویید. اینکه در سفر با قطار چه نکاتی را باید رعایت کنید، در مطلب نکات سفر با قطار خواهید خواند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2716

به "آشنایی با قطار 4 ستاره سیمرغ برای راحتی زائرین مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قطار 4 ستاره سیمرغ برای راحتی زائرین مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید