آشنایی با یک هیولای آخرالزمانی!

به گزارش مجله آزمون اول، رویدادهای کنونی جهان باعث شده بعضی افراد معتقد باشند آخر جهان نزدیک است و اگرچه واکنش بیشتر غربی ها به این خبر می تواند ذخیره کردن دستمال توالت باشد اما افراد ثروتمند به فکر تأسیس پناهگاه های امن زیرزمینی و سفارش خودروهای زرهی خواهند بود.

آشنایی با یک هیولای آخرالزمانی!

به گزارش خبرنگاران، قطعاً یک خودروی زرهی جان شما را حفظ خواهد نمود اما اگر شما نیازمند حرکت در خشکی و دریا باشید چه؟ اینجاست که استورم وارد میدان می گردد.

استورم یک هیولای آفرود دوزیست است که توسط شرکت اوکراینی هایلند سیستم ساخته می گردد. این خودروی بزرگ الجثه که سازنده از آن به عنوان یک MPV زرهی نام برده یکی از بهترین محصولات برای تردد در هر جاده ای بوده و از تکنولوژی های پیشرفته ای نیز سود می برد.

استورم که در نمایشگاه دفاعی IDEX 2021 معرفی شده طول 5.88 متری و عرض 2.87 متری داشته و وزن آن به 8 تن می رسد!

نیروبخش این هیولای ترسناک قوای محرکه دیزل/هیبرید سری است که از سه پیشرانه الکتریکی تشکیل شده است.

یک پیشرانه دیزلی و باتری ویژه قدرت را به دو پیشرانه الکتریکی که هریک قدرت 590 اسبی دارند می فرستد.

این پیشرانه ها گشتاور فوق العاده 4400 نیوتون متری فراوری می نمایند. پیشرانه سوم قدرت 201 اسبی و گشتاور 1000 نیوتون متری داشته و نیروی لازم سیستم واترجت دوزیست را تأمین می نماید. این سیستم در کل قدرت ادعایی 2500 اسب بخاری دارد.

پرفورمنس این هیولا کاملاً قابل توجه است زیرا وجود گشتاور فوق العاده زیاد به معنی ظرفیت حمل حداکثر 2000 کیلوگرمی در آب است که احتمالاً این ظرفیت در خشکی بیشتر هم خواهد بود.

این خودرو در آب با سرعت 27 کیلومتر در ساعت و در خشکی با حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید.

هایلند سیستم تخمین زده استورم می تواند در هر مکانی به مدت 18 تا 36 ساعت کار کند و پیشرانه دیزلی نیز می تواند به مدت 8.5 ساعت به عنوان یک ژنراتور عمل نماید. وقتی فقط از باتری استفاده گردد استورم به مدت 3.5 ساعت و با سرعت 90 کیلومتر در ساعت عملیاتی خواهد بود البته اگر در آب بخواهید سواری کنید این زمان به 1.5 ساعت کاهش خواهد یافت.

تنظیمات زرهی استورم بین مراحل STANAG 1 و 2 تخمین زده شده به همین معنی که در برابر مسلسل های کالیبر بالا و مین های زمینی مقاوم است.

استورم یک خودروی چندمنظوره و زرهی است که برای استفاده در مأموریت های نظامی و غیرنظامی طراحی شده است حتی این خودرو را می توان از راه دور نیز کنترل کرد. استورم فعلاً در مراحل توسعه ای قرار گرفته است.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22715

به "آشنایی با یک هیولای آخرالزمانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با یک هیولای آخرالزمانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید