شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی از شروع خدمات رسانی به شرکت های فناور و دانش بنیان اطلاع داد.

شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، جعفر احمدی شالی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی از شروع خدمات رسانی به شرکت های فناور و دانش بنیان اطلاع داد.

احمدی شالی با اعلام این خبر اضافه نمود: صندوق پژوهش و فناوری استان وظیفه تأمین مالی اکوسیستم فناوری، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و فناور را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: یاری به تجاری سازی دستاورد های فناوری، ایجاد زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی در حوزه فناوری و نوآوری، تسریع فرآیند تبدیل ایده به ثروت و جلوگیری از بروکراسی و جبران عدم تمایل نهاد های مالی سنتی برای تأمین مالی حوزه های فناوری و نوآوری به علت ریسک بالا اصلی ترین اهداف تاسیس این صندوق است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی گفت: جذب و راهنمایی منابع مالی، صدور انواع ضمانت نامه، ارائه تسهیلات، سرمایه گذاری خطرپذیر، همکاری با مؤسسات و نهاد های داخلی و خارجی، اخذ و اعطای کارگزاری ها، عاملیت و مدیریت منابع مالی، اجرای خدمات ارزیابی و نظارت و امکان سنجی طرح در کسب وکار، ارائه خدمات توسعه بازار و تجاری سازی و ایجاد توسعه و بهره برداری از ابزار های تأمین مالی از خدمات قابل ارائه در این صندوق محسوب می گردد.

احمدی شالی بیان نمود: صندوق استان در امسال بر اساس ماده 100 برنامه سوم و پس ازآن در برنامه های چهارم و پنجم توسعه مالی کشور و ماده 44 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با مشارکت 40 درصد بخش دولتی و 60 درصد بخش خصوصی رسماً فعالیت خود را پس از اخذ مجوز از دبیرخانه کارگروه صندوق و پژوهش و فناوری رسمی از اول شهریورماه فعالیت خود را شروع نموده است.

وی با بیان اینکه این صندوق با ارائه خدمات تأمین مالی برای شرکت های نوپا، فناور، شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان در پی تسهیل در فعالیت های پژوهشی علمی و فناورانه است گفت: به متقاضیان تسهیلات متنوعی از جمله نمونه سازی، قبل از فراوری صنعت، سرمایه در گردش، لیزینگ و استصناع و تأمین محل کار پرداخت خواهد شد.

وی اعلام نمود: این صندوق عاملیت و کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری، دانشگاه ها و سایر نهاد ها و سازمان ها را بر عهده خواهد داشت و دوره های آموزشی، توانمندسازی، توسعه بازار و مشاوره برای شرکت های دانش بنیان و فناور از جمله ماموریت های این صندوق است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی یادآور شد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز سهامداران بخش دولتی و شرکت های پزشکان ولیعصر تبریز، شیمی پژوهش صنعت، فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاک، صنایع صبح پارلار آسیا و موسسه آموزش عالی سراج سهامداران بخش خصوصی این صندوق هستند.

احمدی شالی در سرانجام گفت: سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری یک صد میلیارد ریال است که برابر مقررات صندوق نوآوری و شکوفایی 6 الی 12 برابر میزان تادیه شده آن، خط اعتباری تخصیص خواهد یافت.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28453

به "شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید