آلبوم موسیقی لیلی نامه از داود آزاد منتشر شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، لیلی نامه عنوان تازه ترین آلبوم موسیقایی داود آزاد در مقام آهنگساز و خواننده است که به تازگی توسط کانون فرهنگی هنری نی داوود در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفته است.

آلبوم موسیقی لیلی نامه از داود آزاد منتشر شد

این آلبوم در 12 قطعه به نام های بی نشان، کاندر غلطم، هوالاول هوالاخر، فن دیوانگی، یارلیلی، چون تو هستی همه هست، آنِ خرابات، که هنوز من نبودم، عشق است، اثری نیست مرا، من نه منم و مشق نام لیلی به علاقه مندان ارائه شده است.

داود آزاد پیشتر از این درباره آلبوم لیلی نامه گفته بود: در این اثر دوستان هنرمندم جاوید ابراهیم پور (نی)، نبیل یوسُف شریداوی (دف)، شایان ریاحی (پرکاشن)، محمد جعفر قاضی عسگر (تنبک) و کارن کبیری (کنترباس) به نوازندگی پرداخته اند. کارن کبیری ساکن کاناداست. همچنین مرتضی قنبر نسب هنرمند بهبهانی در یک قطعه نی انبان، حمزه مقدم نوازندهء خوزستانی در یک قطعه سازهای کوبه ای جنوبی و در دو قطعه دیگر نیز یک نوازندهء بنام انگلیسی به نام نیک هلند ویولونسل نواخته اند که ضبط قطعات وی در انگلیس انجام شده است. ناگفته نماند که غالب اشعار از مولاناست، بجز چند قطعه. بیات اصفهان، نوا و شور نیز از جمله دستگاه های این اثر است. جاوید ابراهیم پور در این اثر قطعه زیبایی را تنظیم نموده اند با ریتم 12 تایی و 24 تایی. در واقع قطعات از لحاظ ریتمیک تنوع زیادی دارند و چند ریتم نو وارد اثر نموده ایم که فکر می کنم در موسیقی ما اولین بار است استفاده می گردد. یکی از این ریتم ها را هم من در تصنیف یار لیلی از ساخته های خودم به کار برده ام که 9 ضربی و 5 ضربی ست. 9 ضربی از تازه های ریتم، در تصنیف های ایرانی است.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی لیلی نامه به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3283

به "آلبوم موسیقی لیلی نامه از داود آزاد منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلبوم موسیقی لیلی نامه از داود آزاد منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید