آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به کشور های عربی

به گزارش مجله آزمون اول، وزیر بهداشت به تشریح جزئیات تبادل نظر با وزرای بهداشت کشور های عربی منطقه در زمینه مبارزه با کرونا پرداخت.

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به کشور های عربی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی، با اشاره به مصاحبهی هایش با همتایان منطقه ای در زمینه شرایط کرونا، گفت: افتخارات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا را با پنج کشور عرب زبان همسایه و غیر همسایه تبادل و برای ارائه یاری های فنی و تخصصی در مدیریت بیماری، اعلام آمادگی کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با پنج کشور عرب زبان دوست و همسایه و غیر همسایه شامل یمن، قطر، امارات، کویت و عمان در موارد مختلفی صحبت کردیم، گزارشی از شرایط کرونا در آن کشور ها را شنیدیم و گزارشی را هم خدمت همکاران در کشور های عربی ارائه دادم.

وی اضافه کرد: افتخارات ارزنده ای که جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت بیماری ها کسب نموده است به اطلاع رسید. همچنین از بعضی کشور ها مانند قطر به خاطر همکاری هایشان در رساندن بعضی تجهیزات به خصوص مواردی مثل ماسک تشکر کردیم.

وزیر بهداشت گفت: در این مصاحبه همچنین برای ارائه یاری های فنی و تخصصی در زمینه مدیریت بیماری و انتقال نتایج تحقیقات گسترده و پروژه های علمی به آن عزیزان برای مدیریت بهتر بیماری اعلام آمادگی کردیم.

وی ادامه داد: همچنین برای گسترش روابط تجاری با کشور هایی مثل کویت، عمان، قطر و عراق اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم روابط تجاری بهتری را در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال آن ها در مرز ها داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11574

به "آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به کشور های عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مقابله با کرونا به کشور های عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید