آیفون 15 پرو احتمالا لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابر خواهد داشت

به گزارش مجله آزمون اول، به گفته تحلیلگر شرکت Haitong International Securities، جف پو، حداقل یکی از مدل های آیفون 15 که در سال 2023 عرضه خواهند شد، دارای سیستم دوربین پریسکوپی است که قابلیت زوم اپتیکال را افزایش می دهد. با لنز پریسکوپی، نور وارد شده به لنز تله فوتو در پشت آیفون به وسیله یک آینه زاویه دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می گردد. تغییر جهتی که نور به سمت آن حرکت می نماید به اپل این امکان را می دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد و کاربران را قادر می سازد تا بدون هیچ گونه تاری از زوم بیشتر بهره ببرند.

آیفون 15 پرو احتمالا لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابر خواهد داشت

شایعات در خصوص دریافت لنز پریسکوپی آیفون از اوایل سال 2020 منتشر شد و تحلیلگر معتبر مینگ چی کو اولین نفری بود که به این احتمال اشاره نمود. کو در ابتدا گفت که لنز پریسکوپی یکی از ویژگی های آیفون 14 پرو خواهد بود، اما اکنون به نظر می رسد که باید تا عرضه آیفون 15 پرو در سال آینده صبر کنیم.

از گوشی های اندرویدی که سیستم دوربینشان مجهز به لنز پریسکوپی است می توان به گوشی های هوشمند گلکسی S21 اولترا سامسونگ و پی 40 پرو پلاس هواوی اشاره نمود. هر دوی این گوشی های هوشمند دارای زوم اپتیکال 10 برابری هستند و با اضافه شدن یک لنز پریسکوپی، آیفون 15 پرو نیز می تواند از این روش پیروی کند. در این میان، مدل های آیفون 13 پرو به زوم اپتیکال 3 برابری محدود شده اند.

با اینکه تا رونمایی و عرضه سری آیفون های 15 زمان بسیار زیادی به جای مانده، اما هر از گاهی شایعات و گزارشات مختلفی در خصوص این سری از گوشی های هوشمند اپل منتشر می گردد که اشاره به آن ها خالی از لطف نیست. در تازهترین شایعات مربوط به آیفون 15 آمده که امکان دارد این گوشی ها از شیار فیزیکی سیم کارت پشتیبانی نکنند. این شایعه که در فضای مجازی دست به دست می گردد، از رسانه BlogDoiPhone منتشر شده و به نظر می رسد از منابع مطلع داخلی اپل نشأت گرفته باشد.

به نقل از این گزارش، اپل مدت هاست که روش هایی برای بی نیازی به استفاده از خشاب سیم کارت (که در برزیل به عنوان تراشه حامل شناخته می گردد) را آزمایش می نماید و در حال توسعه فناوری eSIM است. اما طبق گزارش منبع داخلی آیفون بلاگ، از سال 2023 ممکن است نسخه پرو آیفون 15 بدون خشاب سیم کارت فیزیکی به کاربران عرضه گردد و فقط با 2 درگاه eSIM کار کند. بعلاوه از دیگر شایعات در خصوص این سری از گوشی های اپل می توان به استفاده از تاچ آیدی زیر نمایشگر و تراشه های تازه 3 نانومتری اشاره نمود.

سری آیفون های 14 اما که قرار است به عنوان پرچم داران سال 2022 غول فناوری آمریکایی به دنیای گوشی های هوشمند معرفی گردد، نیز با حواشی زیادی همراه است و ما هر روزه شاهد اخبار مختلف از این گوشی ها هستیم. طبق این گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، حداقل بعضی از مدل های آیفون 14 از طراحی مبتنی بر حفره نمایشگر بهره می برند و بدین ترتیب این طراحی منجر به حذف بریدگی نمایشگر می گردد و احتمالا سیستم سنسور فیس آیدی به زیر نمایشگر خواهد رفت. قبل از گزارش تازه مارک گورمن، نشریه کره ای The Elec ادعا نموده بود که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به جای بریدگی، طراحی مبتنی بر حفره صفحه نمایش دارند. حتی مینگ چی کو هم ادعا نموده که مدل های آیفون 14 از طراحی مبتنی بر حفره ِ نمایشگر بهره می برند.

در دیگر شایعات به این مقوله پرداخته شده که نسخه های پروی آیفون 14 رکورد حافظه رم گوشی های آیفون را خواهد شکست. طبق گزارشات، هر دو مدل پرو این گوشی ها با 8 گیگابایت حافظه رم در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت که این خبر بسیار خوبی برای کاربران اپل محسوب می گردد. در خصوص سیستم دوربین سری آیفون 14 نیز تحلیلگر مشهور اپل یعنی کو اعلام نموده که آیفون 14 از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برد.

اخیرا هم یکی دیگر از افشاگران بیان کرد که مدل های پرو آیفون 14 از دوربین سه گانه بهره می برند که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 48 مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین های اولترا واید و تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می گیرند. باید دید در روز های آینده در خصوص نسل های تازه سری آیفون 14 و 15 چه شایعات و گزارشات دیگری در فضای مجازی منتشر می گردد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32015

به "آیفون 15 پرو احتمالا لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابر خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو احتمالا لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابر خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید