ابزار سفر: 3 ابزار تامین کننده امنیت برای بانوان

به گزارش مجله آزمون اول، همیشه، تنها سفر کردن یکی از دغدغه های اصلی بانوان بوده و هست. این پرسش پیش می آید که در شرایط اضطراری، زمانی که دسترسی به تلفن همراه ندارند یا شاید هم فرصت استفاده از آن را پیدا نمی نمایند، باید چگونه از خود محافظت نمایند؟ با خبرنگاران همراه باشید و درباره 3 ابزاری بخوانید که تا حدی می توانند امنیت بانوان را تضمین نمایند.

ابزار سفر: 3 ابزار تامین کننده امنیت برای بانوان

مدتی است که تعدادی از شرکت های فناوری دیجیتال در پی راهی برای ایمنی بخشی به لوازم شخصی، دست به کار شده اند و محصولاتی نو برای افزایش امنیت زنان در سفر ـ یا تنها برای هشدار دادن به شخص متجاوز ـ طراحی نموده اند. ساخت ابزار این چنینی، به نوعی تحولی بزرگ در زمینه تامین امنیت زنان به شمار میرود. این محصولات که اغلب پوشیدنی هستند به راحتی در لباس خانم ها پنهان می شوند و برخی، حتی ظاهری مشابه جواهرات و اکسسوری های زنانه دارند. ورود چنین محصولاتی به بازار، گواهی بر این مسئله است که فناوری تا حد زیادی برای افزایش امنیت فردی به کمک ما آمده است.

سیفلت (Safelet)

درست مثل بسکمک از ابزار و لوازم امنیتی زنانه، دستبند سیفلت هم با دقت و ظرافت طراحی شده است. برای استفاده از این دستبند شما باید ابتدا به وسیله اپلیکیشن مخصوص، یک محدوده حفاظتی برای خود مشخص کنید. محدوده حفاظتی، در واقع دوستان و آشنایانی هستند که شما آن ها را به عنوان محافظان خود به اپلیکیشن سیفلت معرفی نموده اید. دو دکمه در گوشه این دستبند واقع شده است که فرد می تواند با فشار دادن یکی از آن ها به محدوده حفاظتی خود سیگنال ارسال کند و این گونه آن ها را از موقعیت خود مطلع کند. اگر شرایط خطرناک باشد، دوستان و اعضای خانواده فرد می توانند به محض مشاهده هشدار با استفاده از اپلیکیشن سیفلت شماره اضطراری پلیس (110) را شماره گیری نمایند. بعلاوه، دستبند سیفلت به آسانی به تلفن همراه فرد متصل می گردد و با فشردن یکی از دکمه ها آغاز به ضبط صدا می نماید.

  • سیفلت سازگار با سیستم های IOS و اندرید است.
  • از جنس استیل ضدخش است.
  • دارای باتری لیتیومی است که هفته ها احتیاج به شارژ دوباره نخواهد داشت.
  • چیزی حدود 120 گرم وزن دارد.
  • این محصول در سه رنگ نقره ای، طلایی و مشکی به فروش می رسد و قیمتی معادل 410 هزار تومان (129 دلار) دارد.

آتنا (Athena)

رور فور گود (ROAR for Good) اولین محصول خود را تحت عنوان آتنا برای افزایش امنیت بانوان فراوری نموده است. آتنا شبیه به یک سکه پول است و با فشردن دکمه ای بر روی آن به وسیله دارنده، آغاز به فراوری صدای بلند هشدار می نماید؛ سپس سیگنال هشدار را به کاربرانی که قبلا به اپلیکیشن آن معرفی شده باشند ارسال می نماید. آتنا را می توان به کیف یا لباس متصل کرد یا اینکه مثل یک گردنبند به گردن انداخت. بعلاوه، می توان با قرار دادن آتنا روی حالت بی صدا مانع از فراوری صدا شد و به این ترتیب سیگنال هشداردهنده فقط به کسانی که می توانند به کمک فرد بیایند ارسال می گردد. قیمت این محصول 320 هزار تومان (99 دلار) است.

سیرن (SIREN)

سیرن یک انگشتر معمولی نیست و کارکردی بیشتر از انگشترهای تزئینی دارد. سیرن به وسیله فراوری صدایی گوشخراش و بسیار بلند موجب گیج و دستپاچه شدن فرد متجاوز می گردد. صدایی که از سیرن فراوری می گردد بیش از 110 دسیبل بلندا دارد و تا 15 متری به خوبی شنیده می گردد. دارنده انگشتر می تواند تنها با چرخاندن نگین آن به سمت چپ، حدود 60 درجه، انگشتر را به صدا درآورد. پس از چیزی حدود یک ثانیه صدایی گوشخراش آغاز می گردد؛ این تاخیر کوتاه به این علت است که در صورتی که احتیاج نباشد، بتوان نگین را در جهت مخالف چرخاند و مانع از خروج صدا شد. طراحی مدرن و شیک و کاربری بالای این انگشتر آن را به محصولی ایده آل برای زنان به خصوص آنان که همواره در سفر هستند تبدیل نموده است. با پرداخت 620 هزار تومان (199 دلار) می توانید صاحب یکی از این انگشترهای زیبا شوید.

ابزار سفر دوشنبه ها و چهارشنبه ها، ساعت 11:59 شب در خبرنگارانمنتشر می گردد. برای تماشا سایر مقالات این مجموعه به صفحه اختصاصی ابزار سفر در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: کجارو / pastemagazine.com
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32828

به "ابزار سفر: 3 ابزار تامین کننده امنیت برای بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار سفر: 3 ابزار تامین کننده امنیت برای بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید