اعزام 9هزار پیکارجو به لیبی از سوی ترکیه

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا نوشت: گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه دوشنبه شب مدعی شد که ترکیه تا به امروز 8 هزار و 950 پیکارجو برای جنگ به لیبی اعزام نموده است.

اعزام 9هزار پیکارجو به لیبی از سوی ترکیه

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه افزوده است: شمار شبه نظامیانی که ترکیه به خاک لیبی اعزام نموده تا به امروز 8 هزار و 950 نفر است که در میان آن ها عناصر غیرسوری و نوجوانان 16 و 18 ساله نیز حضور دارند.

بر اساس گزارش این مرکز، 3 هزار و 420 نفر از عناصر تحت حمایت ترکیه در سوریه نیز تا به امروز برای آموزش به پادگان های نظامی ترکیه اعزام شده اند.

این گزارش می افزاید: بتازگی 120 پیکارجو نیز از منطقه عفرین سوریه به پادگان های آموزشی جنوب ترکیه اعزام شدند تا پس از آموزش به لیبی اعزام شوند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است: تا به امروز در جنگ لیبی 298 نفر از جمله 17 نوجوان زیر 18 سال وابسته به ترکیه کشته شدند.

همزمان با افزایش درگیری ها در لیبی میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر آنکارا به صورت جدی وارد موضوع لیبی شده و به طور رسمی از دولت فایز السراج در مقابل دولت حامی ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی حمایت می نماید.

در همین حال، ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی ششم آذرماه 98 و در جریان سفر فایز السراج رییس دولت وفاق ملی لیبی به آنکارا و ملاقات با اردوغان دو قرارداد مهم امضا کردند.

توافق نخست در خصوص حریم دریایی ترکیه و لیبی در دریای مدیترانه و قرارداد دیگری در خصوص توسعه همکاری های امنیتی و نظامی میان دو طرف امضا شد.

اردوغان نیز دی ماه 1398 خاطرنشان کرد که کشورش به درخواست دولت وفاق ملی لیبی به آن کشور نیروی نظامی اعزام خواهد نمود.

مجلس ترکیه نیز در همین پیوند 12 دی ماه 98 با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی برای حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد.

در مقابل، کشورهای مصر، امارات، عربستان، فرانسه، قبرس، یونان از دولت شرق لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر حمایت می نمایند و هفته گذشته با صدور بیانیه ای مشترک، دخالت نظامی ترکیه در لیبی را محکوم کردند و از دولت آنکارا خواستند اعزام جنگجویان خارجی از سوریه به لیبی را متوقف کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11933

به "اعزام 9هزار پیکارجو به لیبی از سوی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 9هزار پیکارجو به لیبی از سوی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید