صعود 21 پله ای ایران در جدول جهانی گردشگری

به گزارش مجله آزمون اول، جایگاه گردشگری ایران

طبق گزارشی که در سال 2017 از طریق مجمع جهانی اقتصاد منتشر شد، ایران توانست بالاترین رتبه را در شاخص رقابت پذیری قیمت گردشگری بدست آورد و جلوتر از کشورهای دیگر قرار بگیرد و به عبارت دیگر، ایران با 21 پله صعود، به عنوان ارزانترین مقصد سفر و گردشگری، شناخته شد. با جزییات بیشتر از این خبر همراه خبرنگاران باشید:

صعود 21 پله ای ایران در جدول جهانی گردشگری

طبق گزارش ارائه شده در سال 2017، ایران 6.66 امتیاز در شاخص رقابت پذیری قیمت گردشگری بدست آورده است و رتبه اول را بدست آورد و جلوتر از کشورهایی مثل مصر، مالزی، عربستان، روسیه، ترکیه، یونان، اسپانیا، کانادا، آمریکا و فرانسه قرار گرفت.

شاخص رقابت پذیری قیمت گردشگری، با معیارهایی مثل قیمت هتل بر اساس دلار آمریکا، شاخص برابری قدرت خرید، مالیات بلیط هواپیما و هزینه های فرودگاهی معین می شود.

بعضی از کارشناس ها بر این باورند که هزینه تورهای گردشگری ایران در مقایسه با کشورهای همسایه بیشتر است که این خود باعث نوسان هزینه گردشگری می شود اما گام هایی که ایران در مدت های اخیر برداشته، باعث شده تا رتبه ایران به 89 برسد و این رتبه در آینده ای نه چندان دور با خرید هواپیما و نوسازی قسمت های دریایی و ریلی، باعث جذب گردشگران بیشتری می شود.

از سال 1389 که ایران وارد این رتبه بندی ها شد، توانسته از رتبه 114 جهان، خود را با 21 پله صعود به رتبه 91 برساند. یکی از کمپانی های معتبر در گزارشی که درباره رشد صنعت گردشگری بود، درباره ایران نوشته بود: ایران با دیپلماسی لبخند، توانسته گردشگران بیشتری نسبت به گذشته جذب کند و در حال اثبات خود به عنوان یک مقصد گردشگری رو به رشد است.

در سال های اخیر ایران توانسته است با همه کمبودهایی که وجود داشته، نگاه و تصور اشتباهی که درباره آن در کشورهای دیگر رایج است را تا حد زیادی خنثی کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32833

به "صعود 21 پله ای ایران در جدول جهانی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 21 پله ای ایران در جدول جهانی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید