افتتاح مرکز نوآوری ویتا

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- مرکز نوآوری ویتا با حضور آقای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

افتتاح مرکز نوآوری ویتا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دیروز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری ویتا، با بیان این که شرکت های دانش بنیان اثبات کردند می توانند یاری حال سلامت کشور باشند، گفت: فرصت بزرگی برای بسیاری از شرکت های دانش بنیان به وجود آمده است تا دانش بنیان ها توانمندی های نوآورانه و فناورانه خود را به کسب و کار تبدیل نمایند.

بازار بکر برای تجهیزات دانش بنیان حوزه سلامت

آقای ستاری با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان در فرایند تحول نظام سلامت، اضافه نمود: بازار بکری برای تجهیزات دانش بنیان حوزه سلامت به وجود آمده و فرصت بسیار ارزنده ای برای رونق کسب و کار های حوزه سلامت ایجاد شده است. این فرصت شاید در هیچ بازه زمانی دیگری وجود نداشته باشد و شرکت ها باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده نمایند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان به نقش راهبردی بخش خصوصی در کار راه اندازی مرکزی برای بازاحیای تجهیزات پزشکی اشاره نمود وگفت: خلف ارزش اضافه نموده، ایجاد اشتغال و تبدیل مسائل به راه حل، توانمندی شرکت های دانش بنیان و نهاد های دولتی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این فرایند، نقش تسریع بخش و تسهیل نماینده را ایفا می نمایند.

حمایت از فعالان دانش بنیان حوزه سلامت.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، شیوع کرونا و تحریم، فرصت خوبی به وجود آورد تا دانش بنیان هایی، چون ویتا، به بدنه سلامت کشور اثبات نمایند که تکیه به دانش بنیان ها روشی مطمئن، سودآور و مفید برای سلامت کشور، ارزش آفرین و اشتغال زاست.

وی اضافه نمود: ویتا و مجموعه های فناور مشابه می توانند دامنه فعالیت خود را گسترش دهند و گام را از تعمیر تجهیزات پزشکی به دیگر تجهیزات فناور و پیشرفته مانند تجهیزات آزمایشگاهی گسترش دهند.

ستاری به حمایت از فعالان دانش بنیان و کسب و کار های نو پای حوزه سلامت اشاره نمود و گفت: همچون گذشته از تیم های فعال و خلاق به ویژه در حوزه پزشکی، سلامت و تجهیزات آزمایشگاهی حمایت می کنیم.

مرکز نوآوری ویتا به عنوان یکی از زیرمجموعه های شتابدهنده سنتز تجهیزات پزشکی را که احتیاج به تعمیر دارند و از قابلیت احیا برخوردارند، بازچرخانی، احیا و به روزرسانی فناوری می نماید.

احیا و بازچرخانی تجهیزات مورد احتیاج بیماران کرونایی

در این مرکز، دستگاه های یاری تنفسی (ونتیلاتور) ها و تجهیزات سی تی اسکن به عنوان یک احتیاج مراکز درمانی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی تعمیر و بهینه سازی می گردد. در حال حاضر احیای این تجهیزات در اولویت نخست فعالیت های ویتا واقع شده است. موسسه رشد و شتابدهی سنتز، از یک سال قبل راه اندازی شد و اکنون ویتا با هدف بازچرخانی و احیای تجهیزات پزشکی و حوزه سلامت فعالیت می نماید.

40 نیروی انسانی دانش آموخته که در حوزه هایی مانند هسته ای متخصص اند در این مجموعه فناور فعالیت می نمایند. با ورود دستگاه ها به چرخه باز احیا، بیش از 800 میلیون یورو صرفه جویی ارزی و توسعه فراوری محصولات دانش بنیان ایجاد می گردد.

تعمیر و بازاحیای سی تی اسکن در 5 سال زمینه ساز جلوگیری از خروج 10 میلیون دلار ارز می گردد. همچنین با بازچرخانی 100 ونتیلاتور صرفه جویی بیش از 3 میلیون دلار و ایجاد 1.5 میلیون دلار بازار دانش بنیان را به همراه دارد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16646

به "افتتاح مرکز نوآوری ویتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرکز نوآوری ویتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید