افزایش انزجار علیه آسیایی-آمریکایی ها به علت رفتار ترامپ

به گزارش مجله آزمون اول، براساس گزارش مقامات سازمان ملل، جرائم از روی نفرت و انزجار علیه آسیایی-آمریکایی ها به یک سطح هشداردهنده در سراسر آمریکا رسیده که بخشی از آن به این خاطر است که رئیس جمهور این کشور تعصب و رفتار تبعیض آمیز مجرمان را تایید می نماید.

افزایش انزجار علیه آسیایی-آمریکایی ها به علت رفتار ترامپ

برای سفر با تور پوکت بهار 1400 همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، این گزارش که توسط مخبرهای ویژه سازمان ملل در امور نژادپرستی و حقوق مهاجران و همچنین رئیس کارگروه این سازمان بین المللی درخصوص تبعیض علیه زنان امضا شده، به بیش از 1800 رویداد نژادپرستانه علیه آسیایی-آمریکایی ها از مارس تا مه 2020 اشاره نموده و نسبت به افزایش موج حملات نژادپرستانه و بیگانه هراسی به ویژه در پی پاندمی کرونا به طور جدی ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش آمده است: مقامات آمریکایی کاملا در اتخاذ اقدامات لازم برای شناسایی، نظارت و جلوگیری از رویدادهای نژادپرستانه و بیگانه هراسی ناکام بوده اند و همین امر منجر به ایجاد حالت مصونیت از مجازات برای میهن پرستان متعصب مملو از نفرت و انزجار شده است.

دموکرات های سنا آوریل امسال میلادی در نامه ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هدایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کشور اشاره کردند که توصیه نموده بود از عبارت هایی چون ویروس چینی و ویروس ووهان استفاده نشود چرا که چنین عبارت هایی تبعیض و تعصب را به روش هایی که جان و زندگی مردم را در معرض خشونت قرار می دهد، تشدید می نمایند.

ترامپ به این توصیه بی اعتنایی کرد و همین یکشنبه گذشته در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز گفت که وی این ویروس چینی و وحشتناک را شکست داده است.

آسیایی-آمریکایی ها نیز رویدادهای متعصبانه بیشتری را گزارش داده اند. بین مارس و اوت سال 2020 میلادی بیشتر از ابتدای پاندمی کرونا، رویدادهای این چنینی اتفاق افتاده و تعداد آنها به بیش از 2500 مورد می رسد.

در یکی از رویدادهای گزارش شده یک خانم ژاپنی-آمریکایی به همراه پسر دو ساله اش در لس آنجلس در حال پیاده روی بوده که یک مرد سفید پوست پنجره خانه اش را باز نموده و به وی گفت: وقتی پسرت عظیم شد بهش بگو که همه اینها کار چین بوده است.

در یک رویداد دیگر، مردی در یک سوپرمارکت کوچک در پنسیلوانیا فریاد میزد: اگر شماها در کشور خودتان می ماندید این پاندمی رخ نمی داد.

در ادامه این گزارش آمده است: ما بیشتر از افزایش سخنرانی های زن ستیزانه و از روی تنفر از جمله تحریک نفرت و بعیض نژادی در مکان های عمومی و آنلاین و سهم رئیس جمهور آمریکا در این نقض های به ظاهر مشروعیت یافته نگران هستیم.

تحقیقات قبلی نشان داده که ارتباطی میان لفاظی های ترامپ و افزایش جرائم از روی انزجار وجود دارد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16955

به "افزایش انزجار علیه آسیایی-آمریکایی ها به علت رفتار ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش انزجار علیه آسیایی-آمریکایی ها به علت رفتار ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید