افزایش تعداد دفعات پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش مجله آزمون اول، سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در مورد افزایش دفعات پرداخت وام ضروری در طول مدت تحصیل، گفت: در لایحه جدید بودجه ردیفی در این خصوص درخواست داده ایم که امیدواریم نگرانی دانشجویان را از میان ببرد.

افزایش تعداد دفعات پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیما سادات لاری در نشست نیم روزه اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت در سخنانی با بیان این که سال جاری به همت همه دوستان، خصوصا سازمان برنامه و بودجه، 12 طرح خوابگاهی به عنوان طرح ملی معرفی شدند، بیان داشت: یک مورد از این طرح ها ساخت خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

وی در مورد شرایط خوابگاه های خودگردان که مورد سؤال یکی از اعضای شورای صنفی شورای بود، گفت: ما در حقیقت مسؤول خوابگاه های دولتی هستیم و قول آن چه را که نتوانیم انجام دهیم نخواهیم داد، اولویت ما در این میان مسائلی مانند بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و وام دستیاری است.

به گزارش مفدا، معاون وزیر بهداشت در پاسخ به نکته ای که عمار حسین زهی دبیر کارگروه توسعه شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت در مورد افزایش دفعات پرداخت وام ضروری در طول مدت تحصیل عنوان کرد، گفت: در لایحه جدید بودجه ردیفی در این خصوص درخواست داده ایم که امیدواریم نگرانی دانشجویان را از میان ببرد.

لاری به کوشش معاونت فرهنگی و دانشجویی برای تامین اعتبار 177 میلیارد تومانی جهت ارایه وام به تمامی دانشجویان دستیاری، بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و بیمه تامین اجتماعی دانشجویان اشاره نمود و گفت: برای ارایه پوشش بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و خانواده این عزیزان، جهت دریافت حمایت های درمانی حدود 16 تا 21 میلیارد تومان بودجه احتیاج است؛ جهت ارایه وام دستیاری به همه دانشجویان دستیاری که مورد تاکید فراوان وزیر بهداشت قرار گرفته است نیز حدود 60 میلیارد تومان هزینه احتیاج داریم و برای ارایه پوشش بیمه تامین اجتماعی دانشجویان نیز حدود 96 میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم که مجموعا حدود مبلغ 177 میلیارد تومان هزینه در این خصوص احتیاج است. امید داریم تامین بودجه این سه موضوع مهم را به مجلس برده تا در بودجه بنشیند و برای سالیان دراز در این جهت ریل گذاری لازم صورت گیرد.

وی در خاتمه تاکید نمود: نامه درخواست دیدار اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت با وزیر را به ایشان خواهم رساند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20026

به "افزایش تعداد دفعات پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد دفعات پرداخت وام ضروری به دانشجویان علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید