افزایش عملیات های کلاهبرداری و سرقت اینترنتی در سایه ویروس کرونا

به گزارش مجله آزمون اول، از ژانویه تا کنون، هزاران وب سایت با کلیدواژه های کروناویروس و COVID19 در دامنه خود ظاهر شده اند. سال جاری بیش از 48000 مورد از چنین دامنه هایی ثبت شده است. در حالی که بعضی سایت های قانونی هستند، محققان بسیاری از آن ها را خطرناک دانسته اند.

افزایش عملیات های کلاهبرداری و سرقت اینترنتی در سایه ویروس کرونا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در اواخر سال 2019، فقط یک وب سایت معتبر در وب وجود داشت که COVID را در آدرس اینترنتی خود ادغام می کرد و متعلق به یک فراوری کننده لوازم الکترونیکی مستقر در آریزونا با همین نام بود، اما براساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی در زمینه امنیت سایبان Sophos Labs، تا انتها ماه مارس، بیش از 42، 000 وب سایت با دامنه های حاوی COVID و کرونا ایجاد شده است. محققان می گویند که بخش اعظم دامنه ها به طور جدی مخرب یا مشکوک هستند.

مانند افزایش کلاهبرداری فیشینگ مربوط به کروناویروس، افزایش شدید دامنه های تازه ثبت شده نشان دهنده تمایل بعضی هکر ها و افراد کلاهبردار برای ایجاد ترس در افراد و ارائه اطلاعات اشتباه به افراد درباره این بیماری عالم گیر است. محققان برای شناسایی کلاهبرداری های فعال به وسیله دامنه های تازه ثبت شده در کوشش بوده اند و قبلاً میزبانانی مانند وردپرس را برای از بین بردن سایت های کلاهبرداری به دست آورده اند.

شان گالاگر، محقق ارشد سوفوس در این خصوص می گوید: طی 10 روز گذشته، 25 نشانی اینترنتی مربوط به COVID-19 را پیدا نموده ایم که به طور فعال برای فیشینگ، مرحله بندی بدافزار یا به عنوان یک سرور تلفن خانگی برای بدافزار استفاده می شوند. بعضی از سایت های مخرب سایت های کلاهبرداری دارویی دیرپا هستند که برای جلب توجه افرادی که به دنبال درمان کروناویروس هستند، مجدداً راه اندازی شده اند. بعضی دیگر با استفاده از بدافزار هایی سیستم های رایانه ای قربانیان را برای باج دادن تا زمانی که هزینه ای پرداخت نکنند، پیوند می دهند.

بیشتر دامنه های جدید سایت های خالی هستند که در URL های مربوط به کرونا ویروس ذخیره شده اند و به بالاترین پیشنهاد دهنده فروخته می شوند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9266

به "افزایش عملیات های کلاهبرداری و سرقت اینترنتی در سایه ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عملیات های کلاهبرداری و سرقت اینترنتی در سایه ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید