افزایش 200 درصدی تعداد رویدا های فناورانه برگزارشده در زیست بوم فناوری دانشگاه

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل سرا های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت توانمندسازی افراد و نیرو های فناور در جهت اشتغال دانش بنیان گفت: رویداد های فناورانه یکی از روش های تاثیرگذار برای ایجاد و استقرار تیم ها در مراکز رشد به صورت هسته/ واحد فناور و همچنین آموزش و توانمندسازی فناوران است.

افزایش 200 درصدی تعداد رویدا های فناورانه برگزارشده در زیست بوم فناوری دانشگاه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، وی افزود: خروجی رویدادهای فناورانه در مراکز رشد، زمینه توانمندسازی هسته ها/واحدهای فناور و ایجاد شرکت های دانش بنیان و اشتغال دانشجویان را فراهم می کند. در این راستا رویدادهایی که خروجی آنها منجر به یک قرارداد مالی یا جذب هسته فناور در مراکز رشد شوند، از امتیاز تشویقی در سطح بندی برخوردار خواهند شد. در سال 1399 تعداد 606 رویداد فناورانه در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است که این تعداد در سال 1400 به 1837 رسیده است. رویدادهای فناورانه در 10 بخش و با اهداف متفاوت در مراکز رشد برگزار می شود که عبارت از دوره های آموزشی(472 مورد)، وبینار (690مورد)، استارتاپ ویکند(76 مورد)، طرح پویش کارآفرینی(32 مورد)، چالش فناوری (68مورد)، تجربه در جهت فناوری و نوآوری (49 مورد)، روز عرضه و نمایش فناوری (9 مورد)، نمایشگاه/ جشنواره/ فن بازار(56 مورد)، ایده آرا(268 مورد) و سایر فعالیت های فناورانه (86مورد) هستند.

دکتر بهزادی پور شرح داد: از تعداد 1837 مورد برنامه فناورانه برگزار شده در واحدهای دانشگاهی، تعداد 547 برنامه فناورانه در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه برگزار شده است. فعالیت های فناورانه از طریق تمامی واحدهای دانشگاهی در قالب های ایده آرا، چالش فناوری و استارتاپ ویکند برگزار شده است. برگزاری رویدادهای فناورانه یکی از شاخص های ارزیابی سراهای نوآوری و سطح بندی مراکز رشد دانشگاه به شمار می رود. همچنین برگزاری رویدادهای فناورانه در زیست بوم فناوری دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته توسعه فناوری و نوآوری دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 35547

به "افزایش 200 درصدی تعداد رویدا های فناورانه برگزارشده در زیست بوم فناوری دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 200 درصدی تعداد رویدا های فناورانه برگزارشده در زیست بوم فناوری دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید