افشانی: هیچ بخشی از شهر در برنامه سوم توسعه نادیده گرفته نشده است

به گزارش مجله آزمون اول، شهردار تهران درخصوص شبهات برنامه سوم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

افشانی: هیچ بخشی از شهر در برنامه سوم توسعه نادیده گرفته نشده است

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی افشانی امروز در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر تهران برای تقدیم برنامه سوم توسعه شهر تهران به شورا ، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: نه تنها برای نگارش و تدوین برنامه سوم، دو برنامه قبلی شهرداری را رصد کردیم؛ بلکه برنامه های 5 و 7 ساله دولت را نیز آنالیز کردیم.

وی گفت: به نظر ما نکاتی که قابل قبول بود را در برنامه جدید هم نوشتیم و مواردی که باید اصلاح یا حذف می شد نیز اعمال نظر شد.

افشانی در پاسخ به برخی نقدها مبنی بر اینکه این برنامه جزئی بود گفت: برای رسیدن به هر هدفی باید راهبردها و سیاست ها به صورت معین معلوم باشد و آن چیزی که من اشاره کردم بیشتر سیاست راهبردی بود و با برنامه راهبردی به اهداف معین گردیده می رسیم.

وی با بیان اینکه این برنامه قابل سنجش است توضیح داد: معتقدیم که نبایداین برنامه کلی باشد تا بتوانیم در انتها برنامه درصد تحقق پذیری آن را اندازه گیری کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده ها حاکی از آن است که معاونت برنامه ریزی برای تدوین این برنامه 800 میلیون تومان هزینه نموده است گفت: من این مطلب را نشنیده بودم و حتما آنالیز می کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاون برنامه ریزی شما عنوان نموده که دیگر در تهران اتوبان، تونل و پل ساخته نمی گردد چرا که تهران اشباع گردیده و در برنامه سوم نیز این مساله دیده گردیده است گفت: من نمی دانم چرا معاونم این صحبت را داشته است اما هیچ فصلی را نمی توانیم حذف کنیم و برای اداره شهر که حیات دارد، باید به همه بخش ها توجه کنیم.

افشانی درخصوص وضعیت اقتصاد شهر نیز با بیان اینکه شهرداری تهران بیش از 55 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، توضیح داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام گردیده توسط وزیر کشور و با حمایت های شخص رییس جمهور، لایحه درآمد پایدار شهرداری تصویب شد و سهم شهرداری ها در این حوزه حدود 50 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می گردد که درآمد شهرداری ها مناسب تر گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تفاوتی میان برنامه دوم و سوم توسعه وجود دارد و اینکه این برنامه بسیار ریز است گفت: اهداف باید ریز باشند تا بتوانیم به آن دست پیدا کنیم و معمولا می گویند اهداف بزرگ نشانه نزدن است.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر حیات و زیست دارد و نمی توان فصلی را نادیده گرفت، ادامه داد: بر همین اساس در این برنامه به صورت جزئی در مورد همه مسائل صحبت شد و اجازه دهید که برنامه سوم تصویب گردد تا درخصوص تفاوت هایش با برنامه دوم صحبت کنیم.

وی درخصوص لزوم اصلاح ساختار شهرداری نیز گفت: در تهران 15 هزار پست مصوب وجود دارد اما 80 هزار نفر حقوق می گیرند که باید این ساختارها اصلاح گردد. هرچند که ممکن است در آنالیز ها یک معاونت جدید ایجاد گردد یا چند معاونت در یکدیگر ادغام شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 69

به "افشانی: هیچ بخشی از شهر در برنامه سوم توسعه نادیده گرفته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشانی: هیچ بخشی از شهر در برنامه سوم توسعه نادیده گرفته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید