امروز؛ ورود سامانه بارشی نو به کشور ، بارش باران و تگرگ در 20 استان ، کاهش 8 درجه ای دما در برخی منطقه ها

به گزارش مجله آزمون اول، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی نو به کشور طی روز جاری و آغاز بارش ها به تدریج در 20 استان اطلاع داد.

امروز؛ ورود سامانه بارشی نو به کشور ، بارش باران و تگرگ در 20 استان ، کاهش 8 درجه ای دما در برخی منطقه ها

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت که امروز سه شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، به تدریج در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، غرب اصفهان، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های زنجان، قزوین ، البرز، تهران و غرب سمنان، سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعدوبرق ، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد ریزش تگرگ و بعلاوه در بخش هایی از آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، قم و کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب ، غرب ، جنوب غرب ، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز، مرکز و شمال شرق کشور و پنج شنبه در شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب ، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت .

آدینه و شنبه نیز در برخی منطقه ها شمال غرب ، غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

سه شنبه و چهارشنبه در غرب ، جنوب غرب ، شرق ، شمال شرق و مرکز، پنج شنبه و آدینه در شرق و شمال شرق و شنبه در شمال غرب و غرب کشور در برخی ساعات ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش نسبی دما و پنجشنبه در این نواحی افزایش 6 تا 8 درجه دما رخ می دهد.

امروز دریای خزر، سه شنبه و چهارشنبه مرکز و شمال خلیج فارس ، پنج شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و آدینه مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 41624

به "امروز؛ ورود سامانه بارشی نو به کشور ، بارش باران و تگرگ در 20 استان ، کاهش 8 درجه ای دما در برخی منطقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ ورود سامانه بارشی نو به کشور ، بارش باران و تگرگ در 20 استان ، کاهش 8 درجه ای دما در برخی منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید