انگورستان ملک خانه به جا مانده از تاجر اصفهانی

به گزارش مجله آزمون اول، در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به انگورستان ملک انداخته و در رابطه با این عمارت تاریخی که در اصفهان واقع شده اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به آنالیز این جاذبه توریستی بپردازیم و در خصوص آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

انگورستان ملک خانه به جا مانده از تاجر اصفهانی

کشور ایران مملو از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است و همین مسئله باعث شده تا در هر نقطه ایران بتوانید حجم بسیار زیادی از این جاذبه ها را مشاهده کنید. در این بین یکی از شهرهای زیبا که به شما پیشنهاد می دهیم به سراغ آن آمده و از این شهر تماشا کنید، اصفهان است.

شما می توانید در شهر زیبای اصفهان جاذبه های تاریخی شگفت انگیزی را مشاهده کنید.

معرفی انگورستان ملک

در بخش اول اگر بخواهیم نگاهی به انگورستان ملک انداخته و مشخصات کلی این مجموعه تاریخی و گردشگری را به شما ارائه دهیم باید گفته انگورستان ملک التجار یک باغ انگور و عمارت تاریخی به شمار میرود که در شهر زیبای اصفهان قرار گرفته است و به علت زیبایی شگفت انگیز خود و ارزش تاریخی که دارد به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر اصفهان شناخته می شود.

اگر علاقه مند هستید تا از جاذبه های تاریخی و عمارت های شگفت انگیز در شهرهای مختلف تماشا کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ این عمارت زیبا و خاص رفته و از این عمارت زیبا بازدید کنید.

در واقع می توان گفت برای علاقه مندان به عمارت های شگفت انگیز تاریخی، انگورستان ملک التجار به عنوان یکی از برترین جاذبه های توریستی اصفهان به شمار میرود و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت روز افزون این عمارت شده است.

تاریخچه انگورستان ملک التجار

پس از آنالیز کلی انگورستان ملک التجار، ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که از نظر تاریخی ساخت این انگورستان و عمارت به چه زمانی باز می شود و چه تاریخچه ای پشت این عمارت زیبا و خاص نهفته است؟

به منظور آنالیز این مسئله بسیار مهم باید گفت که شواهد و آنالیز های تاریخی نشان می دهد که پیشینه این انگورستان به زمان نادر شاه افشار بر می شود و در زمانی که نادر شاه افشار بر ایران حکومت می کرد، این باغ به وجود آمد.

پس از آنالیز این مسئله ممکن است برای شما این سوال بسیار مهم تر شود که این باغ تاریخی متعلق به چه کسی بوده و چرا به نام انگورستان ملک التجار از آن یاد می شود؟ به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که این باغ متعلق به حاج ملک، جد استاد الهی قمشه ای بوده و شواهد تاریخی این مسئله را نشان می دهد.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که حاج ملک کیست؟ اگر بخواهیم در رابطه با حاج ملک توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم باید گفت یکی از تجار ثروتمند ایران بوده که اولین بار و فرهنگ وقف را در ایران ایجاد کرد و بسیاری از اموال خود را نیز وقف مردم کرد. در واقع در زمانی که نادر شاه بر ایران حکومت می کرد حاج ملک از بحرین به اصفهان مهاجرت نموده، این انگورستان را در اصفهان خریداری می نماید و عمارت ملک التجار را می سازد.

نکات مهم به منظور بازدید از انگورستان ملک تجار

پس از آن که در رابطه با این انگورستان زیبا و خاص توضیحات کاملی را ارائه نموده و نگاهی به تاریخچه این مجموعه انداختیم حال بهتر است تا نکات مهمی که به منظور بازدید از این مجموعه باید به آن توجه داشته باشید را به شما ارائه دهیم.

به همین دلیل باید گفت که شما می توانید در اقصی نقاط این مجموعه پنجره های شیشه ای رنگی زیبا و شگفت انگیزی را مشاهده کنید. بعلاوه تزیینات این بنا نشانگر هنر گچ بری، آیینه کاری، کاشی کاری و… استادان و هنرمندان خلاق اصفهانی است.

از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر این انگورستان و عمارت آن در اختیار سازمان اوقاف بوده و هر ساله شاهد برگزاری مسابقات قرانی و مراسمات مربوط به تعزیه و عزاداری در این مجموعه هستیم.

مسئله دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که افرادی که قصد بازدید از یک جاذبه گردشگری و توریستی را دارند ضروری است تا به دو پارامتر بسیار مهم توجه داشته باشند. یکی موقعیت جغرافیایی مجموعه و دیگری زمانی که بهتر است تا برای بازدید از آن اختصاص دهید.

اگر بخواهیم به این دو عامل بسیار مهم پرداخته و در خصوص آن صحبت کنیم باید گفت که در وهله اول انگورستان ملک در خیابان شریف واقفی، خیابان ملک، محله شیخ یوسف در شهر زیبای اصفهان واقع شده است.

پیشنهاد ما این است که در هنگام سفر به اصفهان حتماً به این منطقه رفته و از این مجموعه تماشا کنید. بعلاوه اگر قصد دارید تا به صورت کامل از این انگورستان زیبا و خاص بازدید نموده و از بخش های مختلف آن تماشا کنید، بهتر است تا بین نیم ساعت تا یک ساعت از وقت خود را برای بازدید از این مجموعه اختصاص دهید.

توجه به این نکات بسیار مهم به شما یاری می نماید تا بتوانید در نهایت به برترین شکل ممکن از انگورستان ملک که یکی از زیباترین انگورستان ها و عمارت های اصفهان است تماشا نموده و لحظات شگفت انگیزی را در این مجموعه سپری کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 37607

به "انگورستان ملک خانه به جا مانده از تاجر اصفهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگورستان ملک خانه به جا مانده از تاجر اصفهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید