ایده هایی برای دکوراسیون بالکن های کوچک و عظیم

به گزارش مجله آزمون اول، در این مطلب نمونه هایی از دکوراسیون بالکن آورده شده تا به شما یاری کنیم با هزینه های کم، از بالکن دنج و نقلی تان لذت ببرید چرا که آپارتمان های امروز، در بهترین حالت سهمی که از هوای آزاد و ویوی شهر دارند یک بالکن کوچک است که باید آن را غنیمت شمرد.

ایده هایی برای دکوراسیون بالکن های کوچک و عظیم

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - با گسترش شهر ها و به تبع آن گسترش زندگی آپارتمان نشینی، خانه های حیاط دار کم کم درحال انقراض هستند و در بهترین حالت، ما مانده ایم و یک تراس کوچک. اما خیلی از ما، دلمان برای حیاط های قدیمی تنگ می گردد و رویای یک باغچه یا چند گلدان را در سر داریم.

خوشبختانه آنچه که معماران کوشش می نمایند در طراحی آپارتمان ها رعایت نمایند، در نظردریافت یک تراس کوچک برای خانه هاست. اما شاید فکر کنید که خب برای چیدمان تراس کوچک چه می توان کرد؟ ما به شما می گوییم. این مطلب را دنبال کنید تا باور کنید که دکوراسیون تراس کوچک یک رویا نیست. در این مطلب از تصاویری به عنوان نمونه و برای ایده دریافت استفاده شده است، که ترتیب چیدمان آن ها براساس اندازه بالکن عظیم به بالکن کوچک است؛ بنابراین نا امید نشوید، برای کوچکترین بالکن ها هم راهی هست.

دکوراسیون بالکن؛ بالکن های عظیم

تصویر زیر را مشاهده کنید. در این تصویر، از گیاهان کوتاه و بلند با تنوع سایزی بالا استفاده شده است. یک درختچه بلند قامت توجه را به سمت آسمان می کشاند و دیگری، در کنار سایر گیاهان یک پس زمینه سبز رنگ ایجاد نموده است.

هماطور که می بینید، یک قفسه برای گلدان ها طراحی شده که از بیرون به نرده ها تکیه دارد. با این کار فضای داخلی تراس اشغال نمی گردد و بدون هدر رفت فضای ارزشمند تراستان زیبایی زیادی به تراس داده است. همچنین یک میز نیم دایره تاشو با استفاده از نرده و رو به ویو، کار گذاشته شده است، که بازهم عملا هیچ فضایی را اشغال ننموده و شما می توانید فقط در مواقع احتیاج آن را باز کنید.

نمونه بعدی یک طراحی بالکن بسیار خلاقانه است. این بالکن اندازه تقریبا استانداردی دارد. با استفاده از یک نیمکت رو به ویو و کوشین های نرم و گرم، فضایی برای نشستن و ...

نهایت خلاقیت؛ یک ننو! مزیت ننو این است که به راحتی جمع شده و بسیار راحت است. بنابراین می توانید از آن در طول تراس کوچک خود بهره ببرید و از هوای خوب پاییز لذت ببرید.

اگر فضای خوبی برای دکوراسیون بالکن آپارتمانتان داشته باشید، یک مبل راحتی ال شکل، بسیار راهگشاست. یک میز وایر فریم بسیار کوچک و کم حجم، و قالیچه ای زیبا می تواند حس گرم خانه را به تراس نقلی شما هدیه دهد. همچنین با استفاده از شلف، بدون اینکه فضای کف زمین را فدا کنید، یک گلخانه عظیم خواهید داشت. تصویر زیر را ببینید:

اگر نمی خواهید برای خرید مبلمان هزینه کنید یا جای کافی برای یک مبل ندارید، ما بازهم راه جایگزین داریم. با استفاده از جعبه های چوبی که به راحتی می توانید از میوه و تره بار آن ها را تهیه کنید، به اضافه کوسن های کوچک ارزان قیمت، می توانید یک فضای نشستن بسیار صمیمانه داشته باشید. همچنین از فضای درون باکس ها هم می توانید به عنوان گلخانه یا کتابخانه بهره ببرید.

تصویری بعدی از دکوراسیون بالکن که در سایت planete Deco ارائه شده است، فضای کافی برای یک دست میز و جایگاه چوبی را داراست. همچنین با استفاده از گیاهان بلند قد، یک فضای دنج و البته محفوظ ایجاد شده که از بیرون ساختمان هم نمای فوق العاده ای به ساختمان می دهد.

در نمونه تزیین بالکن بعدی، که البته فضای زیادی هم دارد، یک میز و جایگاه کوچک در میان تعداد زیادی گلدان کوتاه قرار گرفته است. صاحب این تراس زیبا، به طرز خلاقانه ای با چیدن گلدان ها در دور تا دور تراس، این احساس را ایجاد نموده که گویی در میان یک باغچه نشسته اید.

دکوراسیون بالکن کوچک؛ نکات و ترفندهای کم هزینه

خب به سراغ بالکن های کوچکتر می رویم. اگر شما هم بالکن کم عرضی دارید، نگران نباشید. یک تراس کوچک به این معنی نیست که نمی توانید در آن مبلمان کار بگذارید. تراستان هرچقدر هم کوچک باشد، بازهم می توان فضای مناسب میز و جایگاه پیدا کرد. جایگاه های تاشو، یا نیمکت هایی که به دیوار متصل می شوند و امکان جمع شدن دارند، دقیقا برای همین منظور فراوری شده اند.

برای دکوراسیون بالک کوچک می توانید گلدان ها را در ارتفاع یا در کنار نرده ها نصب کنید و با استفاده از جایگاه های تاشو یک فضای نشستن ایجاد کنید. حتی می گردد که یک تخته تاشو به نرده ها وصل نمود و از آن به عنوان میز استفاده کرد.

در تصویر بعدی، یک نیمکت با استفاده از یک صندوقچه ایجاد شده است. ممکن است به نظر خیلی کوچک باشد، اما برای نوشیدن چای صبحگاهی یا خواند کتاب کافی است.

اگر بالکنتان خیلی کوچک است و حتی با راه حل های بالا نمی توانید فضایی برای نشستن ایجاد کنید، باز هم می گردد آن را به یک گلخانه با انواع گل و گیاه معطر تبدیل کرد. در نتیجه می توانید پنجره را باز گذاشته و از هوای خوب و تازه بالکنتان که به خانه راهنمایی می گردد لذت ببرید.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، این بالکن پر از گل و گلدان است و جای یک سوزن هم در آن باقی نمانده، اما همچنان انرژی مثبت و حس خوب آن لذت بخش است.

یا می گردد در همچین تراسی، یک تشک سفارشی درست کرد و کف تراس را به یک فضای آرام بخش، برای استراحت یا مطالعه تبدیل کرد.

بالکن بعدی را ببینید. اگر صاحب این بالکن همه وقت خود را در تراس نقلی زیبایش بگذراند باز هم باید به او حق داد. این بالکن کوچک شاید حداکثر یک متر عرض داشته باشد اما با این وجود اتفاقات زیادی در آن اتفاق افتاده است؛ گلدان های زیبا، یک میز و جایگاه و هزاران حس خوب.

این طور که به نظر می رسد، وقتی صحبت از تزئین و دکوراسیون بالکن و لذت بردن از هوای تازه و ویوی خوب به میان باشد، سایز و اندازه ها دیگر مهم نیستند. فقط کمی خلاقیت و چند گلدان گل کافیست تا همواره بهاری باشید. اما اگر آپارتمان شما تراس یا بالکن ندارد و یا شما از فضای دلبازتر و عظیمتر لذت می برید گزینه بعدی پشت بام خانه است؛ بله شما می توانید با چند ترفند خلاقانه برای چیدمان و طراحی دکوراسیون پشت بام آن را به فضایی زیبا و دلنشین تبدیل کنید. شما برای زیبا سازی فضای تراس و بالکن خود از چه راهارهایی استفاده می کنید؟ نظرات و دیدگاه های خود را با ما و سایر همراهان مجله خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22078

به "ایده هایی برای دکوراسیون بالکن های کوچک و عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده هایی برای دکوراسیون بالکن های کوچک و عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید