ایران - جمهوری چک ، مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس

به گزارش مجله آزمون اول، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امروز (آدینه) در دومین دیدار خود از سری رقابت های قهرمانی دنیا به مصاف جمهوری چک می رود.

ایران - جمهوری چک ، مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امروز (آدینه) در دومین دیدار خود در رقابت های قهرمانی والیبال نوجوانان دنیا به مصاف تیم ملی والیبال نوجوانان جمهوری چک می رود. این دیدار از ساعت 16 و 40 دقیقه به وقت تهران در تونس برگزار می گردد. شاگردان وکیلی روز گذشته در نخستین مصاف خود با تیم بلغارستان بازی کردند و در انتها پیروز شدند با نتیجه 3 بر یک این تیم را شکست دهند تا آغاز محکمی در این رقابت ها داشته باشند.

تیم ملی والیبال جمهوری چک هم پیروز شد در نخستین دیدار خود مقابل کلمبیا به پیروزی 3 بر صفر دست یابد تا آغاز خوبی در این رقابت ها داشته باشد. اصلی ترین رقیب تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان، اما ایتالیا است. آن ها تاکنون 2 بازی انجام داده اند و به 2 برد دست یافته اند تا صدرنشین این گروه باشند.

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان یکی از اصلی ترین بخت های قهرمانی این رقابت ها به شمار می رود، شاگردان وکیلی پیش از این و در دوره قبلی این رقابت ها به عنوان قهرمانی رسیده اند و در این دوره هم یک مدعی تمام عیار محسوب می شوند. تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان همچنین از حضور تعدادی از بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان کشورمان که توانسته بودند به عنوان قهرمانی رقابت های دنیا در بحرین دست پیدا نمایند هم سود می برد. والیبال نوجوانان ایران یکی از قدرت های دنیای است و همیشه در جمع مدعیان حضور دارد.

نخستین عنوان سرو قامتان نوجوان ایرانی در سال 1989 و با عنوان چهارمی رقابت های دنیای بدست آمد. تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان پس از آن مدت ها در این رقابت ها غایب بود تا در سال 2001 به فینال راه یافت و صاحب مدال نقره شد. این مدال آغاز دیگری برای والیبال نوجوانان بود، تیم ملی کشورمان پس از آن و در سال های 2003 و 20056 به مدال برنز و عنوان پنجمی دست یافت و انتها در سال 2007 برای نخستین مرتبه قهرمان دنیا شد. این انتها کار نبود و ایرانی ها در سال های 2009، 2011 و 2013 به ترتیب در صندلی های نایب قهرمانی، چهارمی و دهمی قرار گرفتند و در سال 2017 توانستند با وکیلی برای دومین مرتبه به عنوان قهرمانی برسند.

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مجموع در رقابت های دنیای 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز دارد آن ها همچنین در رقابت های قهرمانی آسیا هم 7 مدال طلا و یک نقره دارند و همین نشان دهنده این مسئله است که تیم ایران یکی از بهرتین ها و مدعیان هر مسابقاتی مطرح است.

تیم ملی والیبال جمهوری چک در طرف مقابل، اما افتخارات زیادی ندارد. آن ها در سال های 1991 و 2003 به عنوان چهارمی دنیا دست یافته اند و دیگر افتخار دنیای دیگری ندارند. با این حال در مسابقات اروپایی وضع آن ها بهتر است، چکی ها در سال 1997 و 1999 به ترتیب در مقام های چهارم و سوم قرار گرفتند و در سال 2017 و 2018 هم به ترتیب در صندلی اول و دوم ایستادند. بدین ترتیب آن ها یکی از اصلی ترین قدرت های والیبال نوجوانان دنیا نیستند، اما تیم خوبی دارند و نتایج آن ها نشان دهنده پیشرفتشان در یکی - د وسال گذشته است بنابراین نمی توان این بازی را خیلی آسان تصور کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2623

به "ایران - جمهوری چک ، مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - جمهوری چک ، مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید