ایستگاه مترو به دانشگاه علامه طباطبائی می رسد

به گزارش مجله آزمون اول، بر اساس تفاهم نامه میان شهرداری تهران و دانشگاه علامه ایستگاه مترو به دانشگاه علامه می رسد.

ایستگاه مترو به دانشگاه علامه طباطبائی می رسد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به منظور تعامل و پیوند دانشگاه، توسعه علمی شهر و استفاده از ظرفیت های دانشگاه و شهرداری، شهردار منطقه 22 تهران با سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی ملاقات و تبادل نظر کرد.

عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این ملاقات ضمن خیرمقدم و قدردانی از شهردار و هیئت همراه برای حضور در دانشگاه، گفت: پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی که به عنوان نماد فرهنگی در منطقه 22 قرار گرفته است، تنها دانشگاه علوم انسانی کشور است. این دانشگاه نزدیک به 600 عضو هیئت علمی، 14 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی و رشته های مختلف علوم انسانی و اجتماعی در 11 دانشکده دارد که تعدادی از دانشکده ها و مراکز پژوهشی در این پردیس مرکزی مستقر هستند، ولی به علت محدودیت فضا تعداد قابل توجهی از دانشکده ها و مراکز آموزشی و همه خوابگاه های دانشگاه درسطح شهر تهران پراکنده هستند.

وی ادامه داد: نگاهی که شهر و ما به عنوان شهروند به شهرداری داریم احتیاج به اصلاح و جهت دهی علمی دارد. تصمیمات شهرداری ها برای توسعه شهر در ابعاد مختلف می تواند هدف مورد نظر را اجابت کند. با توجه به اینکه محور توسعه یافتگی شهر، انسان ها هستند، کنش های شهری باید به گونه ای اتفاق بیفتد تا خواسته هایی که شهرداری و شهروندان در مقابل هم قرار نگیرد.

معتمدی اضافه کرد: مفهومی با عنوان توسعه پایدار را در بحث توسعه مطرح می نمایند. توسعه پایدار یعنی پاسخ ما به احتیاج ها باید به گونه ای باشد که منافع نسل های بعد هم حفظ گردد. در سال های گذشته تصمیماتی در کشور گرفته شده است که هرچند پاسخ به احتیاج بوده است، ولی به علت نداشتن منظره توسعه پایدار درست نبوده است. حل این مسائل در گرو دانش و استفاده از متخصصان است.

وی مطرح نمود: چالش های که پیش روی ما قرار گرفته است مانند چالش جمعیتی، چالش آب، بسیار جدی هستند و به طور حتم راه چاره های علمی دارند. با توجه به تخصص هایی که در این دانشگاه وجود دارد و مطالعات روزآمدی که اندیشمندان دانشگاهی انجام می دهند می توانند راه چاره های تخصصی و سازکار های متناسب به شکل پروژه محور برای حل این چالش ها ارائه دهند. رابطه ای که شهرداری می تواند با دانشگاه برقرار کند یک فرایند تعاملی است.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید دوباره بر وجود این دانشگاه در منطقه به عنوان یک نماد فرهنگی، گفت: مسائلی مانند نداشتن فضای کافی برای متمرکز کردن همه دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه و حمل و نقل مانع از اجرای طرح جامع این دانشگاه شده است. امیدواریم با دید روشنی که امروز در شهرداری نسبت به توسعه علمی شهر وجود دارد مجوز های لازم صادر گردد تا دانشگاه بتواند گام های روشنی در راستا علمی، فرهنگی و اجتماعی خود بردارد.

در ادامه وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه 22 تهران ضمن قدردانی از معتمدی، معاونان و مسئولان دانشگاه، گفت: در سال های گذشته پیشامد ها و ظرفیت های خوبی در شهرداری این منطقه رخ داده است، ولی از این ظرفیت ها استفاده درستی نشد. یکی از آن ظرفیت ها، وجود دانشگاه علامه طباطبائی در منطقه است. اگر این دانشگاه نبود به طور حتم برج های متعددی ایجاد می شد که هم برای مدیریت شهری و هم برای شهروندان ایجاد مشکل می کرد. برای ارتقای سرانه های آموزشی و فرهنگی در این منطقه که قطب ارزشی و قطب سلامت تهران در کشور است کار های خوب و قابل تقدیری صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه علامه طباطبائی که اکنون نگین علمی منطقه غرب شهر تهران است و بعلاوه تعامل بین این دانشگاه و مدیریت شهری باید بسیار محسوس باشد تا بتوانیم با بهره مندی از این فضا موضوعات و مسائل را حل کنیم. البته بسیاری از مسائل که از گذشته به جا مانده است ناشی از بی اعتمادی مردم است که اختلاف بین دانشگاه و شهرداری به این بی اعتمادی دامن زده است.

شهردار منطقه 22 تهران با اشاره اینکه حل بعضی از مسائل احتیاج به دستور شهردار و یا تفاهم با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دارد، گفت: با جمع بندی موضوعاتی که از قبل بوده است، در مورد مسائل و مسائلی که شهرداری منطقه می تواند حل نماید، اقدام های لازم انجام می گردد.

وی ادامه داد: ارتباط با نخبگان دانشگاه، جلب اعتماد مردم، پروژه های پیرامونی دانشگاه دانشگاه، ایجاد ساختمان های نو و توسعه پردیس دانشگاه، ایمن سازی فضا و ایجاد روشنایی اولویت هایی هستند که با هم افزایی مسئولان و مدیران دانشگاه، پیگیر انجام آن ها هستیم. بعلاوه در زمینه حل مشکل تردد دانشگاه به واسطه مجاورت با اتوبان خرازی، با جدیت پیگیر کلنک زنی ایستگاه مترو علامه با حضور شهردار هستیم.

محمدی در خاتمه گفت: معتقدم اتفاقات خوبی در موضوع دانشگاه علامه طباطبائی خواهد افتاد، چرا که اگر توسعه این دانشگاه به خوبی شکل گیرد، مسائل فرهنگی و ارتباطی به راحتی حل خواهد شد و اثر مطلوب و مثبت خود را خواهد گذاشت.

در بخش دیگری از این ملاقات: رضا صابری، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با نگاه تعاملی شهردار، راه روشنی در راستای حل مسائل و مسائل وجود دارد. امیدواریم با شکل گیری یک تیم مشترک، مسائل بین دانشگاه و شهرداری منطقه به زودی حل گردد؛ و با بیان ضرورت انتقال دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی به پردیس مرکزی این دانشگاه، اضافه کرد: اجرای این امر مهم و بعلاوه ایجاد و تاسیس مجتمع های خوابگاهی دختران و پسران در پردیس های دانشگاهی این دانشگاه در منطقه جزو اولویت های این دانشگاه است که امیدواریم با همکاری شهرداری به زودی اجرایی گردد.

لازم به ذکر است در حاشیه این ملاقات از مقبره شهدا، موزه، مسجد و کتابخانه دانشگاه علامه طباطبائی بازدید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 31247

به "ایستگاه مترو به دانشگاه علامه طباطبائی می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه مترو به دانشگاه علامه طباطبائی می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید