بازار رو به رشد گردشگری تجاری

به گزارش مجله آزمون اول، گردشگری تجاری افرادی را در بر می گیرد که به دلیل اهداف مرتبط با کار، اقدام به سفر می کنند. گردشگری تجاری، یکی از قدیمی ترین اشکال گردشگری است؛ چراکه از ایام بسیار قدیم، شمار بسیاری از افراد با هدف تجارت به سفر می پرداختند.

بازار رو به رشد گردشگری تجاری

از سفر با قیمت تور کانادا بهار لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

علی رغم اینکه واژه های سفر تجاری و گردشگری تجاری در اغلب اوقات، به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیردند، اما نویسندگان و محققان بر این باورند که اختلافاتی میان این دو مقوله وجود دارد.

گردشگری تجاری، مفهومی گسترده است که تمامی ابعاد تجارب مسافر تجاری را در بر می گیرد؛ به علاوه با توجه به استانداردهای ارائه شده از گردشگری و توریست، به نظر می رسد که این عبارت، تاجرانی را که توریست واقعی بوده و حداقل یک شب را در مقصد به سر می برند، شامل می شود. اما سفر تجاری بر جا بجایی و سفر موقت افراد از مکان A به مکان B اطلاق شده و همچنین افرادی را که اقدام به سفر یک روزه با هدف تجارت کرده و یک توریست به معنای واقعی نمی باشند، در بر می گیرد؛ با این حال روشن است که وجوه اشتراک بسیاری میان این دو وجود دارد.

از مهمترین مقاصدی که گردشگران تجاری زیادی را با خود جذب می کنند، می توان به دبی و چین اشاره نمود. هرساله مدیران و تاجران زیادی خصوصاً در فصل پاییز و زمستان به منظور شرکت در نمایشگاه ها و کنفرانس های تجاری به رزرو تور دبی اقدام می کنند. همچنین بخش زیادی از گردشگرانی که به رزرو تور چین اقدام می کنند، انگیزه تجاری دارند.

گردشگری نشست ها، کنفرانس ها و همایش ها

نشست، رویدادهای سازمان یافته ای است که سبب گردهم آمدن شماری از افراد جهت بحث در مورد موضوع مورد علاقه عموم شرکت کنندگان می شود؛ همچنین ممکن است تجاری یا غیر تجاری و شمار شرکت کنندگان نیز ممکن است از 6 تا چند صد نفر متفاوت باشد. نشست می تواند چند ساعت یا چند هفته به طول بینجامد. آنچه سبب می شود که به عنوان بخشی از گردشگری تجاری مطرح شود، این است که بعضی از خدمات صنعت گردشگری را در بر می گیرد و تنها به سازمان ارائه کننده محدود نمی شود.

نمایشگاه ها

ارائه فرآورده ها یا خدمات به مخاطب دعوت شده با هدف تشویق وی به خرید یا افزایش اطلاع و آگاهی بازدید کننده …؛ نمایشگاه ها بدین جهت بخشی از صنعت گردشگری تلقی می شوند که مستلزم سفر بازدید کننده یا برگزار کننده نمایشگاه می باشند….؛ همچنین سبب افزایش تقاضا برای دریافت خدمات، پذیرایی و تأسیسات اقامتی می شوند.

دوره های آموزشی

فرآیندی که شرکت کنندگان جهت دریافت اطلاعات یا دریافت یاری برای توسعه مهارت ها، در زمان و مکان خاص گردهم می آیند؛ این نوع دوره ها ممکن است داخلی باشند(که در آن تمامی شرکت کنندگان تحت استخدام سازمان خاص هستند) و یا آزاد باشند که در آن سازمان های آموزشی به ارائه برنامه ای می پردازند و تمامی افراد آن را برای خود مفید تصور می کنند.

تبلیغ و بازاریابی فرآورده در بازار

فرآیندی خاص که بسیاری از سازمان ها، امروزه برای شناساندن خدمات و فرآورده جدید خود، از آن بهره می گیرند. مخاطبان این عرصه، بسیار متنوع هستند و رسانه های ارتباط جمعی، خرده فروشان و مشتریان را شامل می شود. این فرآیند، طی زمان اندک (حتی چند دقیقه) صورت می گیرد، اما مستلزم بودجه بسیار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5007

به "بازار رو به رشد گردشگری تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار رو به رشد گردشگری تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید