بازی های کامپیوتر پشتیبانی از قابلیت های خاص دسته PS5 را شروع کردند

به گزارش مجله آزمون اول، قابلیت های خلاقانه دسته پلی استیشن 5 باعث شده تا توسعه دهندگان مشتاق شوند که علاوه بر پلی استیشن 5، از ویژگی های دوال سنس در کامپیوتر هم استفاده نمایند. استودیو 4A به صورت رسمی اعلام نموده است که بازی Metro Exodus: Enhanced Edition در کامپیوتر می تواند از برخی از قابلیت های دسته پلی استیشن 5 استفاده کند.

بازی های کامپیوتر پشتیبانی از قابلیت های خاص دسته PS5 را شروع کردند

از زمان عرضه دوال سنس، این کنترلر روی کامپیوترها هم قابل استفاده بود اما این اولین باری است که اثری در کامپیوتر قرار است از ویژگی های ماشه های تطبیق پذیر (آداپتیو تریگر) و بازخورد لمسی (هپتیک فیدبک) بهره ببرد. در ویدیویی که به تازگی در توییتر منتشر شده است، به وضوح می توان عملکرد قابلیت ماشه های تطبیق پذیر دوال سنس را در بازی Metro Exodus: Enhanced Edition مشاهده کرد. البته، به نظر می رسد که در حال حاضر استفاده از این ویژگی ها فقط در هنگامی که دسته با سیم به دستگاه وصل شده باشد، امکان پذیر است.

نکته جالب اینجاست که بازی Metro Exodus: Enhanced Edition فعلاً فقط برای کامپیوتر عرضه شده است و قرار است در تاریخ 28 خرداد (18 ژوئن) برای کنسول های نسل نهم از جمله پلی استیشن 5 منتشر گردد. این یعنی، آپدیت منتشر شده برای این بازی در کامپیوتر برای اولین بار به بازیکنان این فرصت را می دهد تا این بازی را با دو ویژگی جدید دسته پلی استیشن 5 تجربه نمایند. هرچند، در زمان عرضه برای کنسول ها، طبیعی است که دارندگان کنسول پلی استیشن 5 هم بتوانند طبق روال عادی از این ویژگی های بهره ببرند.

جیم رایان، مدیر پلی استیشن، مدتی پیش و پس از معرفی بازی دیز گان برای کامپیوتر گفت که سونی میخواهد بازی های انحصاری بیشتری از پلی استیشن را به کامپیوتر بیاورد. البته دقیقاً معین نیست که این آثار کدام یک از بازی های قدیمی تر پلی استیشن خواهند بود. اگرچه بازی هایی از پلی استیشن مثل هورایزن و دیز گان که تا به امروز برای کامپیوتر عرضه شده اند، از ویژگی های دوال سنس روی کامپیوتر استفاده نمی نمایند اما با توجه به این خبر جدید ممکن است شاهد این باشیم که بازی هایی را که سونی میخواهد برای کامپیوتر عرضه کند، در این پلتفرم از این ویژگی ها استفاده نمایند.

مدت زیادی از نسل نهم کنسول های سپری نشده است و تا به این لحظه هم توسعه دهندگان مختلف و هم بازیکنان استقبال بسیار خوبی از دسته کنسول پلی استیشن 5 داشته اند و آن را یکی از مهم ترین ویژگی های کنسول های نسل بعدی دانسته اند. در این مدت شاهد بوده ایم که برخی از استودیوهای داخلی سونی استفاده های جالبی را از این قابلیت ها انجام داده اند. با این حال، استفاده از قابلیت های دوال سنس فقط معطوف به استودیوهای سونی نبوده است و بسیاری از استودیوها دیگر از جمله استودیو 4A که مجموعه بازی مترو را توسعه می دهد، جذب قابلیت های دوال سنس شده اند

. به تازگی برخی از توسعه دهندگان در بلاگ رسمی پلی استیشن درباره نحوه استفاده بازی هایشان از دسته پلی استیشن 5 صحبت نموده اند و اطلاعات جالبی را به اشتراک گذاشته اند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25261

به "بازی های کامپیوتر پشتیبانی از قابلیت های خاص دسته PS5 را شروع کردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازی های کامپیوتر پشتیبانی از قابلیت های خاص دسته PS5 را شروع کردند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های کامپیوتر پشتیبانی از قابلیت های خاص دسته PS5 را شروع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید