با فراوری کاشی های ضد باکتری توسط شرکتی دانش بنیان محیط های درمانی ایمن تر می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، یک شرکت دانش بنیان با فراوری نانوماده اکسید روی، یک محصول کاربردی برای حفظ سلامت در محیط های درمانی ارائه کرد.

با فراوری کاشی های ضد باکتری توسط شرکتی دانش بنیان محیط های درمانی ایمن تر می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بشرا قنبری شوهانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوراننانومقیاس برهان گفت: با توجه به اهمیت و ظرفیت های عظیم شکل گرفته در کشورمان در حوزه نانو فناوری، این شرکت، در این حوزه فعالیت می نماید و محصولاتی را مبتنی بر نانو مواد فراوری می نماید. یکی از فراوریات این مجموعه، نانو ماده اکسید روی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوران نانو مقیاس برهان، در ادامه اضافه نمود: این ماده خاصیت آنتی باکتریال دارد و در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در محیط های درمانی، حمام و آشپزخانه به دلیل رطوبت فضای مناسبی برای رشد انواع قارچ ها و باکتری ها ایجاد می گردد، با فراوری کاشی های آنتی باکتریال، این باکتری ها از بین می فرایند و محیط، بهداشتی و تمیز باقی می ماند.

قنبری شوهانی ضمن شرح فعالیت های علمی اجرا شده در این مجموعه گفت: نانو ماده اکسید روی با لعاب به کار رفته در کاشی ممزوج می گردد و در کارخانه های کاشی سازی، محصول نهایی، یعنی کاشی ضد باکتری فراوری می گردد. این محصول به وسیله دانشگاه تهران و آزمایشگاه میکروبیولوژی این دانشگاه آزمایش شد و معین شد تا 99 درصد از باکتری های موجود را از بین می برد.

این فعال دانش بنیان در ادامه با توجه به زمینه های موجود در کشور برای گسترش استفاده از نانوموادها، گفت: مشتری نهایی نیز می تواند یک تکه از کاشی را به آزمایشگاه ارائه دهد و آنها نیز یک آزمایش ساده روی آن انجام می دهند تا از نتیجه کار و کیفیت محصول مطمئن گردد. البته مصرف این محصول محدود به کاشی نیست و در محیط ها و محصولات گوناگونی قابلیت استفاده دارد.

قنبری شوهانی، اضافه نمود: اکنون این مجموعه در حال فعالیت بر روی پروژه فراوری چرم آنتی باکتریال است. این چرم برای مثال می تواند برای فراوری کفش های ضدباکتری به کار رود. کفش آنتی باکتریال علاوه بر افزایش بهداشت پا، از فراوری بوی بد نیز جلوگیری می نماید.

وی همچنین اعلام کرد: این مجموعه در مرکز نوآوری دانشگاه فرودسی مستقر است و شرکتی برآمده از دل دانشگاه محسوب می گردد. در حال حاضر نیز در کوشش هستیم تا با استفاده از نانو فناوری، سبد محصولات دانش بنیان و فناور خود را متنوع تر سازیم.

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25138

به "با فراوری کاشی های ضد باکتری توسط شرکتی دانش بنیان محیط های درمانی ایمن تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فراوری کاشی های ضد باکتری توسط شرکتی دانش بنیان محیط های درمانی ایمن تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید