با عجیب ترین چیزهای کشف شده در زیر آب شوید

به گزارش مجله آزمون اول، وسعت بسیار زیادی از سیاره زمین با آب های تیره و عمیق پوشیده شده است و هر روزه چیزهای جدید، هیجان انگیز و اسرارآمیزی از درون این آب ها کشف می شوند. حتی ممکن است باستان شناسان و غواصان عجیب ترین اشیا جهان را زیر آب پیدا کنند. کف رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس ها تماما مورد کندوکاو قرار نگرفته اند و در آن بخش هایی که مورد کنکاش بوده اند، انواع مناظر طبیعی خارق العاده و موجودات عجیب زیر آبی یافت شده اند. اما برخی از عجیب ترین چیزهای کشف شده هیچ ربطی به طبیعت و پدیده های طبیعی ندارند. از شهرهای گم شده تا اشیاء غیرقابل شناسایی، مواردی که کشف شده اند همیشه خارق العاده بوده اند و جستجو کردن در اعماق اقیانوس ها به دانشمندان امکان داشتن نگاهی به گذشته، حال و عجایب جهان را فراهم کرده اند. برخی از عجیب ترین یافته های زیرآبی، عجایب باستانی فراموش شده یا گنجینه هایی که به علت بلایای طبیعی مفقود شده اند نیستند. برخی از آنها انگار عمدا در کف اقیانوس ها قرار گرفته اند؛ برای مثال، گالری های هنری در اعماق دریا یا کوره انسان سوزی اقیانوسی. هزاران شیء عجیب و جالب در اعماق آب ها وجود دارند و در این نوشتار، قصد داریم تعدادی از عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان را به شما معرفی کنیم. البته این تنها قطره ای از یک اقیانوس است و نمی توانیم حتی تصور کنیم چه چیزهای عجیب و جالبی در اعماق آب های سیاره زمین ممکن است وجود داشته و هنوز کشف نشده باشند. اگر شما هم می خواهید شگفت زده شوید با خبرنگاران همراه باشید :

با عجیب ترین چیزهای کشف شده در زیر آب شوید

عجیب ترین چیزهای کشف شده : کامپیوتری از یونان باستان

در نزدیکی سواحل یکی از جزایر یونانی، یکی از عجیب ترین اشیا جهان یعنی یک وسیله نقلیه 2هزار ساله پیدا شد که حاوی گنجینه های متعدد، از گلدان ها و جواهرات تا یک مجسمه برنزی بود. اما یک شیء عجیب و جالب درون آن وجود داشت که باستان شناسان را شگفت زده کرد و به عنوان یکی از عجیب ترین اشیا جهان کشف شد؛ به نظر می رسد 100 سال دیگر باید بگذرد تا دانشمندان بتوانند به اهمیت و کاربرد این شیء عجیب پی ببرند. این شیء که امروزه با عنوان سازوکار آنتیکیترا (یا ماشین آنتیکیترا یک رایانه آنالوگ باستانی مربوط به عصر هلنیستی و اوایل قرن یکم پیش از میلاد مسیح) شناخته می گردد، به عقیده بعضی، اولین کامپیوتر جهان به شمار می رود. با توجه به ده ها چرخ دنده که به طور ظریف و پیچیده ای روی یکدیگر قرار گرفته اند، کاملا آشکار بود که این مکانیسم، یک نوع دستگاه حساب مانند ماشین حساب بوده است. البته بعد ها کشف شد که این دستگاه، بسته به ماه خاصی از سال، برای پیش بینی موقعیت سیاره ها و ستاره ها در آسمان مورد استفاده قرار می گرفته است.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : اولین گالری هنری نیمه غرق شده در جهان

در سال 2018 بعد از نه ماه کار و تلاش، اولین گالری هنری نیمه غرق شده در جهان در مرکز تفریحی فرمانت Fairmont Resort در مالدیو افتتاح شد. این گالری که با عنوان کورالاریوم Coralarium شناخته می گردد، اثر مجسمه ساز بریتانیایی جیسون دیکار تیلور Jason deCaires Taylor بود و به عنوان تقدیر زندگی دریایی و دیواره های مرجانی اطراف این مرکز تفریحی طراحی و ساخته شده بود. این گالری یک مکعب جنس استیل بود که 30 تندیس بزرگ در آن قرار داشتند. بعضی از این تندیس ها در بالای آب و بعضی در زیر آب اقیانوس قرار داشتند. بعدها در همان سال، این موزه تندیس ها توسط دولت که آن را نامناسب تشخیص داده بود نابود شد.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : یکی از زیباترین کشتی های به گل نشسته در کانادا

براساس آمار سازمان ملل، حدود سه میلیون کشتی به گل نشسته و متروکه در کف اقیانوس ها وجود دارند و کشتی سوییپ استیکس Sweepstakes که در عمق 6 متری دریاچه اونتاریو واقع شده است، ممکن است یکی از زیباترین آنها باشد. این کشتی قرن نوزدهمی که در سال 1867 ساخته شده است؛ درحال جابجایی زغال سنگ در نزدیکی جزیره کوو Cove Island بود که به آن آسیب وارد آمد و در سال 1885 تصمیم گرفته شد که آن را در آب غرق کنند. سوییپ استیکس Sweepstakes امروزه یک جاذبه گردشگری جالب برای غواصان و گردشگرانی که به پارک دریایی ملی فاتوم فایو Fathom Five National Marine Park می آیند تبدیل شده است.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : بیش از 60 تن نقره مربوط به جنگ جهانی دوم

در نوامبر سال 1942، کشتی اس اس سیتی آو کایرو SS City of Cairo درحالی که 296 غیر نظامی و بار 100 تنی نقره را حمل می کرد توسط یک کشتی آلمانی غرق شد. این کشتی تا سال 2011 کشف نشده باقی ماند تا این که یک تیم اقیانوسی آن را در نزدیکی سواحل ایرلند به عنوان یکی از عجیب ترین اشیا جهان که در آب کشف شده است؛ پیدا کردند. در این کشتی 100 تن نقره وجود داشت که به پول امروز، بیش از 50 میلیون دلار ارزش دارد. این سکه های نقره آب شده و به فروش رفتند و درصدی هم به گروهی که این کشتی را پیدا کردند اختصاص داده شد.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : موزه هنری زیر آبی در فلوریدا

اولین موزه هنری زیر آبی در ایالات متحده آمریکا در سال 2018 و در سواحل پارک ایالتی گریتون بیچ Grayton Beach State Park در فلوریدا افتتاح شد. این پارک دریایی پر از تندیس بر اثر همکاری یک سازمان هنری و یک سازمان حمایت از اقیانوس خلق شد. براساس گزارش ها، این پارک دارای هفت تندیس است؛ از جمله یک آناناس بسیار بزرگ و یک جمجمه انسان؛ و این آثار توسط هنرمندان مشهوری مانند ونس تیتم Vince Tatum آلیسون ویکی Allison Wickey خلق شده اند.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : موتور های آپولو یازده در اقیانوس اطلس

موتورهای پر قدرتی که به انسان کمک کردند در سال 1969 پایش را روی کره ماه بگذارد، در سال 2012 به عنوان یکی از عجیب ترین اشیا جهان در اقیانوس اطلس کشف شدند. در یک تحقیق که به کمک یک علاقمند به فضا، مدیرعامل میلیاردر شرکت آمازون، که جف بزوس Jeff Bezos نام دارد انجام شد، این موتورهای عظیم بهمراه ده ها اثر هنری دیگر از جمله اتاقک های موشک، پخش کننده گاز و توربین های آن در عمق 4267 متری زیر اقیانوس اطلس پیدا شدند.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : هرم زیر آبی یوناگونی در ژاپن

بناهای سنگی عظیمی زیر آب های اقیانوس اطلس و در نزدیکی سواحل یوناگونی جیما Yonaguni Jima قرار دارند که دانشمندان هنوز نتوانسته اند بفهمند آیا این بناها بقایای یک آتلانتیس ژاپنی یا صخره های طبیعی شکل داده شده هستنداز جمله عجیب ترین اشیا کشف جهان هستند که کشف شده اند. ماساکی کیمورا Masaaki Kimura یک زیست شناس دریایی در دانشگاه ریوکیوس Ryukyus در ژاپن، که بیش از 15 سال به غواصی در این مکان مشغول بوده است، مطمئن است که این سازه ها، ویرانه های یک شهر 5 هزارساله هستند. او ادعا می کند بزرگ ترین سازه به یک هرم پله ای پیچیده تک سنگی است که در عمق 25 متری این آب ها سر بر آورده است. اما همه با او موافق نیستند و رابرت اسکاچ Robert Schoch پروفسور دانش و ریاضی از دانشگاه بوستون Boston این ادعا را که این سازه ها ساخته دست انسان هستند رد کرده است و اعتقاد دارد آنها صخره های سنگ آهکی کاملا طبیعی هستند. بنابراین اسرارآمیز بودن این مکان هنوز به جای خود باقی است.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : دسته ای از زمرد های با ارزش در سواحل فلوریدا

داستان این عجیب ترین اشیا جهان که کشف شده، مانند یک فیلم هالیوودی به نظر می رسد. نقشه های گنج و گنجینه ای از 10 هزار زمرد با ارزش که توسط یک گنج یاب آماتور در سال 2010 و در سواحل فلوریدا کشف شدند. ارزش این سنگ های قیمتی که توسط جی میسکوویچ Jay Miscovich کشف شده اند در حدود نیم میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ اما داستان اصلا اینگونه نبود که او قادر بوده است این جواهرات را برای خود نگه دارد. نه تنها مبدا و سرچشمه این سنگ های قیمتی بسیار اسرارآمیز بود، بلکه یک دستور دادگاهی صادر شد که این سنگ ها در مالکیت موقت میسکوویچ Miscovich باقی بمانند و او حق فروش آنها را نداشته باشد. اما در یک تغییر 180 درجه، بعدها معین شد که تمامی این قضیه ساختگی بوده است و صاحب یک فروشگاه جواهرات در فلوریدا شهادت داد که میسکوویچ Miscovich این زمرد ها را دقیقا مدتی قبل از این که آنها را در دریا کشف کند از او خریده بوده است.

چیزهای عجیب و اشیاء جالب زیر آب : توپ های دزد دریایی مشهور، بلک بیرد یا ریش سیاه

کشتی دزد دریایی بد آوازه ای به نام بلک بیرد Blackbeard یا ریش سیاه، که انتقام ملکه آن Queen Annes Revenge نام داشت، در سال 1996 و در نزدیکی سواحل کارولینای شمالی به عنوان یکی از عجیب ترین اشیا جهان کشف و به یک نقطه داغ برای فعالیت های باستان شناسی تبدیل شد. در سال 2013، محققان پنج توپ جنگی را از این کشتی متروک پیدا کردند که وزن هر کدام به بین 910 تا 1360 کیلوگرم می رسید. گفته می گردد کشتی انتقام ملکه آن Queen Annes Revenge دارای 40 توپ جنگی بزرگ است و با این که بعید به نظر می رسد تمامی آنها کشف شوند، موارد دیگری مانند لنگر، طلا، استخوان حیوانات، اسلحه و دستگاه های علمی و پزشکی در آن پیدا شده اند.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : کوره انسان سوزی زیر آبی به شکل آتلانتیس

صخره مرجانی یادبود نپتون Neptune Memorial Reef با مجسمه ها، دروازه ها، ستون ها و جاده های سنگی باستانی خود، بیشتر به یک گورستان شبیه است تا کوره انسان سوزی. اما بهتر است بدانید که این کوره انسان سوزی در نزدیکی سواحل فلوریدا شامل خاکسترهای بیش از چهارهزار نفر است. این گورستان زیر آبی توسط هنرمند فلوریدایی به نام کیم برندل Kim Brandell طراحی و در سال 2007 افتتاح شده است؛ این گورستان به عنوان یک دیواره مرجانی مصنوعی که غواص ها می توانند در آن به گشت و گذار و خانواده مردگان می توانند به بازدید مشغول شوند ساخته شده است.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : عنکبوت های زیر آبی

اگر از عنکبوت ها می ترسید، حتما تاکنون فکر می کرده اید که در آب از شر آنها در امان هستید. اما بهتر است بدانید عنکبوت آبی که با عنوان diving bell spider نیز شناخته می گردد و متعلق به آب های شیرین قاره اروپا و آسیا است، تمامی زندگی خود را در زیر آب سپری می کند. او این کار را با ساختن یک اتاقک کوچک مانند اتاقک هایی که غواصان اولیه از آن برای نفس کشیدن در زیر آب استفاده می کردند انجام می دهد. براساس آمار نشنال جغرافی، این عنکبوت ها یک تور گنبدی شکل بین گیاهان زیر آبی می سازند و سپس به سطح آب می فرایند تا حباب های هوا را با استفاده از موهای روی پا و شکمشان بگیرند؛ آنها گنبد را با این حباب ها پر می کنند و یک حباب بزرگ تر دست می کنند که می توانند درونش جا بگیرند. فرقی نمی کند از عنکبوت ها خوشتان بیاید یا نیاید؛ این کار آنها فوق العاده است.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : شهر زیر آبی شی چنگ در چین

این شهر در چین که گاهی با عنوان شهر آتلانتیس شرق نامیده می گردد، یک شهر قدیمی 600 ساله است و یک نمونه حفظ شده و سالم از بقایای معماری امپراطوری چین به شمار می رود. اما برای بازدید از این شهر می بایست به عمق 40 متری آب یک دریاچه بروید. مقامات چین در سال 1959 این شهر را عمدا در آب غرق کردند تا یک سد و یک ایستگاه هیدروالکتریک بسازند. در کف این دریاچه دست ساز مصنوعی که کیاندائو نام دارد، بناهای سنگی و تندیس های شیر، اژدها، سیمرغ و دیوار اهی شهر قرار دارند که قدمت آنها به قرن شانزدهم میلادی می رسد. براساس گزارش ها، دولت چین در سال 2001 یک عملیات تحقیقاتی بزرگ ترتیب داد تا ببیند چقدر از این شهر بزرگ قدیمی به جا مانده است.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : قبرستان لوکوموتیو در نیو جرسی آمریکا

در عمق 27 متری آب سواحل نیوجرسی، لوکوموتیوهایی متعلق به دهه 1850 میلادی قرار دارند. این لوکوموتیوها که در سال 1985 در طول پروسه نقشه کشی اقیانوسی کشف شده اند، از یک نوع قطار کمیاب به شمار می فرایند؛ اما از آنجایی که هیچ مدرکی از ساخت یا وجود آنها موجود نیست، بودن آنها در کف اقیانوس و در زیر آب، یک داستان بسیار اسرارآمیز به شمار می رود. پراحتمال ترین تئوری در این زمینه این است که این قطارها برروی یک کشتی از بوستون به روی اقیانوس اطلس آورده شده و سپس طعمه طوفان گشته اند. مهندسان سازنده این قطارها یا به طور اتفاقی از روی کشتی به درون آب پرت شده اند و یا آنها را عمدا به درون آب هل داده اند تا کشتی را سبک تر کنند.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : جلسات دولتی زیر آب در مالدیو

در سال 2009، رییس جمهور مالدیو، محمد نشید Mohamed Nasheed و وزیران دولت او اولین جلسه زیر آبی کابینه در جهان را برگزار کردند. این رخداد بسیار مهم و پر سر و صدا برای تاکید کردن بر روی ریسک های تغییرات آب و هوا بر اقیانوس های جهان طراحی و انجام شد. اگر پیش بینی های سازمان ملل درست باشد، بیشتر بخش های کشور مالدیو تا سال 2100 به زیر آب خواهند رفت و این کشور غرق خواهد شد. رییس جمهور خطاب به مطبوعات گفت : ما سعی داریم به جهان پیام بدهیم و آنها را از آنچه در حال رخ دادن است آگاه کنیم. می خواهیم آنها بدانند که اگر تغییرات آب و هوایی مورد آنالیز قرار نگیرد و کاری در آن زمینه انجام نگردد، چه اتفاقی برای کشور مالدیو خواهد افتاد.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : موزه آتلانتیکو در جزایر قناری

این جهانی عجیب و وحشت آور غرق شده که شامل بیش از 300 تندیس می گردد، به طراحی هنرمند و طبیعت شناس جیسون دیکار تیلور Jason deCaires Taylor ساخته شده است. موزه آتلانتیکو در نزدیکی سواحل کولوراداس بی واقع شده است و زمانی که در سال 2016 افتتاح شد، اولین گالری هنری زیر آبی در اروپا به شمار می رفت. این تندیس های عالی و پر جزئیات در عمق 12 تا 14 متری زیر سطح آب هستند و کل پروژه طراحی و برنامه ریزی برای ساخت آنها سه سال زمان برده است. این گالری برای برانگیختن آگاهی انسان ها در مورد محیط زیست و تغییرات اجتماعی طراحی و ساخته شده است.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : ناوگان ارواح در دریاچه چوک

در زیر آب های آبی و شفاف دریاچه چوک Chuuk Lagoon در اقیانوس آرام جنوبی، بزرگ ترین قبرستان کشتی ها درجهان واقع شده است. این دریاچه در طول جنگ جهانی دوم جایگاه ناوگان امپراطوری ژاپن بود و بعد از بمباران دو روزه متحدین که با عنوان عملیات هیل استون Operation Hailstone شناخته می گردد نابود شد. این روزها این مکان یکی از بهترین نقاط برای غواصی و تماشای کشتی های به گل نشسته جنگ جهانی دوم است و غواصان می توانند در میان ویرانه های ارواح که متعلق به صد ها هواپیمای ژاپنی و سایر ماشین های نظامی است به گشت و گذار و کنکاش مشغول شوند.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : اسکلت های دریاچه روپکاند

دریاچه روپکاند Roopkund Lake در منطقه هیمالیایی کشور هند و در ارتفاع 4876 متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و با یخچال های طبیعی یخزده و قله های پوشیده شده از برف و یخ احاطه شده است. اما یک ماه از سال، وقتی یخ دریاچه آب می گردد، بقایای بیش از 300 نفر در آن آشکار می شوند؛ و قطعا به همین دلیل است که نام این دریاچه را دریاچه اسکلت Skeleton Lake گذاشته اند. از سال 1942 که این بقایا یافت شده اند، دانشمندان و تاریخ نویسان بسیار تلاش کرده اند تا راز این دریاچه را کشف کنند. در سال 2004، گروهی از محققان از دانشگاه آکسفورد روی این بقایا تحقیقاتی انجام دادند و نتیجه گرفتند که قدمت آنها به سال 850 میلادی باز می گردد. از آنجایی که هیچ مدرکی از وجود محل زندگی این افراد در آن نزدیکی پیدا نشد، اعتقاد آنها این است که این افراد در زمان مرگ در حال سفر کردن بوده اند. اما این که چه اتفاقی برایشان افتاده است و چطور فوت کرده اند هنوز اسرار آمیز باقی مانده است.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : شهر گمشده در خلیج خامبات

ویرانه های باستانی این شهر در عمق 36 متری آب های خلیج کامبای Cambay یا همان خامبات Khambhat، به عنوان یکی از عجیب ترین اشیا جهان در نزدیکی سواحل غربی هند کشف شده اند. این ویرانه ها می توانند تمامی آنچه تاریخ نویسان و باستان شناسان در مورد تمدن انسان ها می دانند را تغییر دهند. ویرانه های باستانی این شهر وسیع که در سال 2001 به طور اتفاقی کشف شدند، با قدمت بیش از 5 هزار سال، یکی از قدیمی ترین ویرانه های باقی مانده در تاریخ به شمار می فرایند. این شهر باستانی می تواند تغییرات بسیار زیادی در دیدگاه ما نسبت به جهان باستان ایجاد کند و البته تحقیقات در مورد آن همچنان ادامه دارد.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : چشم بزرگ اسرار آمیز

تصور کنید درحال قدم زدن در ساحل هستید و چشمتان به یک چشم بسیار بزرگ و نرم می افتد که در دریا شناور است. این سناریوی عجیب در فلوریدا برای یک نفر رخ داد و او این یافته بسیار عجیب خود را به کمیسیون حفاظت از حیات وحش فلوریدا تحویل داد. دانشمندان از تست ژنتیک برای شناسایی صاحب این چشم بسیار بزرگ استفاده کردند و براساس رنگ، اندازه و بافت این چشم، همچنین وجود استخوان به دور آن، نتیجه گیری کردند که این چشم به احتمال بسیار زیاد به یک شمشیر ماهی تعلق دارد.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : جاده بیمینی در باهاما

در سال 1968، یک غواص یک دسته سنگ ساخته دست انسان را در عمق پنج و نیم متری آب های نزدیک به جزیره بیمینی شمالی در باهاما پیدا کرد. این سنگ ها به طور منظمی کنار هم قرار گرفته بودند و به یک جاده شباهت داشتند و همین بسکمک از تئوریسین ها را هیجان زده کرد. آنها با خود فکر می کردند که آیا این جاده می تواند جاده ای به سمت شهر افسانه ای آتلانتیس باشد !؟ اما اینطور نبود. آنالیز این مکان به تمامی این حدس ها پایان داد و معلوم که که این جاده ها در حقیقت صخره های طبیعی ساخت طبیعت بوده اند.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : کلوب متروک زیر آبی در سرزمین اشغالی

این کلوب عجیب که در نزدیکی سواحل سرزمین اشغالی و در زیر آب واقع شده است، در گذشته یک رستوران بود تا این که به شکل یک کلوب فراموش شده در آمد. درب ورودی این کلوب متروک روی سطح آب واقع شده است و مردم برای رفتن به آن از یک پل 70 متری رد می شدند و از تعداد زیادی پله پایین می رفتند؛ بنابراین هیچ کس در ورود به این کلوب خیس نمی شد.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : کروکودیل نیل در رودخانه سن، فرانسه

در سال 1984، کارگران بهداشت با دیدن یک کروکودیل نیل 79 سانتی متری که در نزدیکی پل محبوب و مشهور پون نف Pont Neuf روی رودخانه سن River Seine درحال خزیدن بود شوکه و شگفت زده شدند. مقامات این جانور را گرفتند و برایش خانه ای در آکواریوم دو ون Aquarium de Vannes پیدا کردند. این که این کروکودیل چگونه خودش را به این رودخانه در فرانسه رسانده بود هنوز به شکل اسرارآمیزی بدون جواب باقی مانده است؛ اما برآورد شده است که این جانور قبل از این که کشف گردد یک یا دو ماه در این رودخانه به زندگی مشغول بوده است و درحال حاضر آن را باید یکی از عجیب ترین اشیا جهان دانست.

عجیب ترین اشیا کشف شده در جهان : قبرستان زیر آبی در جزایر قناری

در سال 2000، 40 صلیب به داخل دریا و در نزدیکی جزایر قناری انداخته شدند تا یک قبرستان یادبود برای یک مبلغ مذهبی پرتغالی به نام ایناسیو دو آزودو Inácio de Azevedo و 39 همراه عیسوی او باشند. داستان صلیب های غرق شده به سال 1570 باز می گردد؛ وقتی که این گروه از مبلغان مذهبی در طول سفر به لا پالما توسط دزدان دریایی فرانسوی دزدیده شدند. دزدان دریایی کشتی و تمامی بار آنها را ضبط کردند و مبلغین را به درون آب انداختند؛ در سال 1742 پاپ بندیکت چهاردهم این مردان را شهید بیان نمود و امروزه این مکان به یک نقطه محبوب برای غواصی گردشگران تبدیل شده است.

عجیب ترین چیزهای کشف شده : جهان جادویی زیر آب در اسپانیا

پارک تندیس ها در مولینر بی Molinere Bay در گرانادای اسپانیا، که بخشی از یک پروژه حمایت از محیط زیست و همچنین بخشی از یک پروژه هنری بوده است، اولین پارک از نوع خود در جهان به شمار می رود. برای این که بتوانید این موزه را که شامل آثار مجسمه ساز بریتانیایی جیسون دیکار تیلور Jason deCaires Taylor نیز است، بطور کامل و از نزدیک ببینید، می بایست دست به غواصی بزنید؛ این هنرمند در سال 2015 در یک مصاحبه توضیح داده است که چگونه به وسیله یک نوع سیمان بدون پی اچ یک مکان دائمی، محکم و دوستدار محیط زیست برای تشویق مردم به حمایت از محیط زیست طراحی کرده است.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4037

به "با عجیب ترین چیزهای کشف شده در زیر آب شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "با عجیب ترین چیزهای کشف شده در زیر آب شوید" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عجیب ترین چیزهای کشف شده در زیر آب شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید