آنالیز عملکرد مربیان جدید لیگ برتر: شوک خوب، شوک بد

به گزارش مجله آزمون اول، با آغاز نیم فصل دوم لیگ تغییرات روی نیمکت ها هم شتاب گرفت.

آنالیز عملکرد مربیان جدید لیگ برتر: شوک خوب، شوک بد

با آغاز نیم فصل دوم لیگ تغییرات روی نیمکت ها هم شتاب گرفت. بیشتر این تحولات برای متوقف کردن سیر نزولی تیم ها و در بعضی موارد به دلیل جدایی مربیان خارجی اجباری بود. بیشتر مربیان تازه وارد توانستند در مأموریت جدید پیروز باشند و نتایج خوبی بگیرند ولی برای بعضی از تیم ها این شوک نتیجه نداد.

یحیی گل محمدی؛ امانتدار خوب

گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس یک هفته قبل از انتها نیم فصل مدعی شده بود که رفتاری مشابه همتای ایتالیایی اش در استقلال نخواهد داشت اما این رخ داد. برای محمدحسن انصاری فرد هم بهترین گزینه یحیی گل محمدی بود. پس از کش و قوس های زیاد مالک شهرخودرو به جدایی سرمربی اش رضایت داد. یحیی در 5 بازی صاحب 13 امتیاز شد و امانتدار خوبی هم بود. او مثل کالدرون تیمش را در صدر نگاه داشته است.

فرهاد مجیدی؛ 4 بازی 7 امتیاز

استراماچونی بعد از بازی سیزدهم به کشورش رفت. در بازی بعد مقابل پیکان جواد زرینچه راهنمایی تیم را برعهده گرفت که با وجود واکنش طرفداران بازی 2-2 به انتها رسید. هفته پانزدهم بدون مربی شاهین را 4-1 شکست دادند. در بازی شانزدهم در حالی که استراماچونی به وسیله تماس تصویری تیم را راهنمایی می کرد به ماشین سازی تبریز باختند. فرهاد مجیدی همانطور که پیش بینی می شد به استقلال برگشت و از چهار بازی هفت امتیاز به دست آورد.

مجتبی سرآسیایی؛ هر بازی 2 امتیاز

مالک باشگاه شهرخودرو برخلاف بسیاری از پیش بینی ها وقتی یحیی گل محمدی را به پرسپولیس داد مسئولیت تیمش را به دستیار او سپرد. مجتبی سرآسیایی هم اگرچه تیمش دچار شوک شده بود اما توانست عملکرد قابل قبولی را در لیگ به نمایش بگذارد. او به طور میانگین از هر بازی دو امتیاز کسب نموده است. مربی جوان مشهدی ها همین که بتواند سهمیه آسیایی را برای شهرخودرو تکرار کند کار بزرگی انجام داده است.

منصوریان نتوانست، رادوولویچ شاید

علیرضا منصوریان نتوانست دوران طلایی فصل گذشته را با ذوب آهن تکرار کند. او بعد از 15 بازی و کسب 15 امتیاز و در حالی که مشروط به کارش ادامه می داد، جدا شد. مسئولان باشگاه تا انتخاب سرمربی جدید از حسن استکی برای بازی شانزدهم استفاده کردند که در آن بازی هم شکست خوردند. در نهایت هم با میودراگ رادولوویچ به توافق رسیدند و این مربی مونته نگرویی از پنج بازی هفت امتیاز به دست آورد.

ساکت الهامی؛ پیروز

مصطفی دنیزلی بعد از 13 هفته و با اینکه آغاز خوبی داشت اما در ادامه نتایج بسیار ضعیفی را به دست آورد و بعد از تساوی خانگی مقابل شاهین بوشهر و کسب 18 امتیاز از سمتش برکنار شد. احد شیخ لاری، سرپرست تیم در بازی چهاردهم راهنمایی تیم را برعهده گرفت که آن بازی را هم باختند. مالک باشگاه این بار ساکت الهامی را از ماشین سازی آورد که از هفت بازی 13 امتیاز را کسب کرد.

پیکان، دومین تیم ویسی

حسین فرکی با پیکان نتوانست نتایج خوبی کسب کند و در 18 بازی 13 امتیاز به دست آورد. همین هم باعث شد با جدایی اش موافقت نمایند. در حالی که نام های زیادی برای راهنمایی این تیم شنیده می شد در نهایت قرعه به نام عبدالله ویسی افتاد که در شاهین عملکرد ضعیفی داشت. او در پیکان از 3 بازی دو امتیاز به دست آورد.

شیخ لاری، یک مربی برای دو تیم

احد شیخ لاری وقتی به عنوان سرپرست روی نیمکت تراکتور بود در یک بازی هم مسئولیت فنی را برعهده گرفت. اما بعد از جدایی غیر منتظره رسول خطیبی از ماشین سازی آن هم در حالی که استقلال و تراکتور را شکست داده و از 16 بازی 22 امتیاز کسب نموده بود، مالک باشگاه شیخ لاری را جایگزینش کرد. این مربی از پنج بازی فقط دو امتیاز به دست آورد.

کار سخت افاضلی با پارس

فراز کمالوند نتوانست با پارس جنوبی نتایج خوبی را به دست آورد؛ تیمی که فصل قبل با مهدی تارتار نتایج خوبی گرفت. زمانی که حکم برکناری اش صادر شد او از 15 بازی 14 امتیاز کسب نموده بود. پارس بعد از او در هفته 16 بدون سرمربی به زمین رفت و باخت تا اینکه مسئولان باشگاه با هومن افاضلی به توافق رسیدند. او از پنج بازی شش امتیاز را به دست آورده است.

محمود فکری؛ بازگشت به خانه

پس از چند مرتبه استعفا دادن و مخالفت کردن باشگاه، رضا مهاجری به کارش در نساجی ادامه داد. او به طور میانگین از هر بازی یک امتیاز را به دست آورد. بعد از بازی بیستم خاتمه با استعفایش موافقت شد. مالکان باشگاه خیلی زود سراغ محمود فکری رفتند که در خوشه طلایی مشغول به کار بود. بازگشت فکری به خانه با پیروزی 3-صفر آنها در تبریز مقابل ماشین سازی همراه شد.

بهنام سراج؛ یک بازی یک برد

وقتی مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی جدایی پرسروصدایش قطعی شد مسئولان فدراسیون سراغ گزینه ای رفتند که هم خارجی بود هم فوتبال ایران را می شناخت. آنها هرطور بود دراگان اسکوچیچ پیروز در آبادان را از صنعت نفت گرفتند. او از 19 بازی 33 امتیاز به دست آورده بود. در بازی بیستم تیم بدون مربی اش باخت و در بازی بعد بهنام سراج به عنوان سرمربی جدید پیروز به شکست سایپا در تهران شد.

جلالی؛ 15 بازی 17 امتیاز

وینکو بگوویچ که به عنوان اولین مربی صعودنماینده با تیم گل گهرسیرجان نامش را در تاریخ این باشگاه ثبت کرد در لیگ برتر نتوانست روزهای خوبش را تکرار کند. او از شش بازی فقط سه امتیاز گرفت. مسئولان باشگاه سراغ مجید جلالی رفتند. آقا معلم که در آغاز کار با قرعه سختی روبرو شد با خریدهایی که در نیم فصل انجام داد امید به بقا را نزد طرفداران تیمش بیشتر کرد. او از 15 بازی 17 امتیاز به دست آورده است.

میشو؛ انتخاب خوب بوشهری ها

عبدالله ویسی که با تیم شاهین بوشهر به لیگ برتر صعود نموده بود در لیگ فوق العاده بد کار کرد به طوری که از شش بازی فقط یک امتیاز به دست آورد. باشگاه تا انتخاب سرمربی جدید در سه بازی فرصت را به مهرداد کریمیان داد که در هر سه بازی هم باختند. میشو کرچیچ که راهنمایی مس رفسنجان را هم در کارنامه دارد، گزینه بوشهری ها شد. مربی کروات توانست در 12 بازی 15 امتیاز را به دست آورد.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9944

به "آنالیز عملکرد مربیان جدید لیگ برتر: شوک خوب، شوک بد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز عملکرد مربیان جدید لیگ برتر: شوک خوب، شوک بد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید