آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro: یک انتخاب مالی عالی

به گزارش مجله آزمون اول، بعضی آمارها نشان می دهند ردمی نوت 8 پرو پرفروش ترین گوشی میان رده در بازار سال برای سال گذشته بوده است.

آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro: یک انتخاب مالی عالی

این موفقیت شیائومی نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا نیز به دست آمده و باعث شدند پس از عرضه سری ردمی نوت 7 و 8، در تیرماه سال جاری شاهد عرضه سری میان رده ردمی نوت 9 باشیم.

دو گوشی شاخص این خانواده ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 اس هستند که البته شباهت های بسیار زیادی به هم داشته و در اندک جزئیات سخت افزاری (ماژول دوربین اصلی و حافظه) یا طراحی و رنگ تفاوت هایی پیدا می گردد.

در حقیقت، شیائومی گوشی ردمی نوت 9 پرو را برای کشورهای اروپایی و ردمی نوت 9 اس را برای کشورهایی مانند هند و افریقا عرضه نموده است.

این روزها هر دو گوشی در بازار ایران یافت می گردد. ردمی نوت 9 پرو قمیت بسیار مناسب حدودا 7/300/00 تا 7/500/00 تومانی دارد ولی ردمی نوت 9 اس با ظرفیت 128 گیگابایت در حدود 6/500/00 تومان است.

سری ردمی نوت 9 در ویژگی هایی مانند نمایشگر عظیم و عریض، باتری با ظرفیت بالا، ماژول دوربین چندگانه قوی و تراشه های میان رده موبایل معروف هستند. در ادامه با آنالیز گوشی خوش ساخت ردمی نوت 9 پرو همراه ما باشید:

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

شیائومی ردمی نوت 9 پرو یک طراحی براق و صیقلی دارد. بدنه پشتی از جنس شیشه ضد خش و نشکن گوریلا گلس 5 است و حالتی آیینه ای دارد تا بیشتر چشم نواز گردد.

در رنگ های سفید و مشکی و سبز آبی عرضه شده و ماژول دوربین به صورت عمودی در وسط بالای پنل پشتی قرار می گیرد. چهار دوربین به همراه یک فلاشر درون این ماژول به صورت متقارنی قرار گرفتند که باعث خلوتی و زیبایی بیشتر گوشی می گردد. شاید بیرون زدگی بیش از حد ماژول دوربین کمی شما را آزار بدهد.

در پنل جلویی شاهد یک نمایشگر عظیم 6.67 اینچی هستیم. به جز در پایین نمایشگر، تقریبا در باقی بخش ها حاشیه بسیار کم و باریکی مشاهده می گردد. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 85 درصد است.

یک سوراخ ناچ کوچک وسط نمایشگر در بالا می بینیم که دوربین سلفی درون آن قرار گرفته است. احتمالا این ناچ زیاد شما را اذیت نمی نماید و امروزه بیشتر گوشی های چنین طراحی دارند.

جنس بدنه نمایشگر و پنل جلویی هم شیشه و گوریلا گلس 5 است که برای یک گوشی میان رده مزیت عظیمی است. حسگر اثر انگشت نه در بدنه پشتی یا زیر صفحه نمایش بلکه روی کلید پاور دستگاه قرار داده شده است.

کلید پاور کمی تورفتگی نسبت به کلیدهای کنترل حجم صدا و بدنه باریک کناری سمت راست دارد. گوشی هواوی نوا 7 آی هم از چنین طراحی برخوردار است و اکنون کلید پاور ردمی نوت 9 پرو بی شباهت به آن نیست. اما عملکرد سنسور اثر انگشت سریع و کاملا دقیق است.

در لبه سمت چپ فقط شیار سیم کارت دیده می گردد که کنارش اسلات کارت حافظه واقع شده است. خبر خوش اینکه شکاف سیم کارت و کارت حافظه مجزا از یکدیگر هستند و می توانید همزمان از هر دو بهره ببرید.

در لبه پایینی بلندگوی اصلی، جک هدفون 3.5 میلی متری، میکروفون اصلی و درگاه USB نوع C واقع شده است. در لبه بالایی بلندگوی دوم، میکروفون دوم و یک فرستنده مادون قرمز (اینفرارد) می بینیم.

بدنه گوشی کمی لیز است و اثر انگشت یا لکه و چربی روی آن باقی می ماند. به جز آن، مشکل دیگری نمی بینید و زیبایی آن بیشتر شما را مجذوب می نماید.

سخت افزار گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

شرکت چینی برای این گوشی از پردازنده اسنپدارگون 720G استفاده نموده است. یک پردازنده هشت هسته ای کاملا میان رده که نسبت به اسنپدراگون 730 هم قدرت پایین تری دارد و از فناوری ساخت هشت نانومتری سود می برد.

در عوض، کارت گرافیکی Adreno 618 روی ردمی نوت 9 پرو دیده می گردد که در غالب میان رده های قدرتمند بازار سراغ داریم تا برای هر پردازش گرافیکی آماده باشد.

رم این دستگاه 6 گیگابایت است ولی با دو پیکربندی 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار می گردد. پردازنده اسنپدراگون 720 جی از مودم قدرتمند X15 LTE استفاده می نماید تا سرعتی 800 مگابیتی روی دانلود در شبکه های LTE بدهد. همین طور، به وای فای 6 و بلوتوث 5.1 مجهز است.

به لطف میزان حافظه 6 گیگابایتی و کارت گرافیکی خوب آن، شاهد پردازش های روان و با کیفیتی روی گوشی هستیم. در چندوظیفگی عملکردی خوبی دارد و باعث رضایت شما می گردد. راحت بین اپلیکیشن ها جابه جا می شوید و نیازی ندارید در روز چندین بار یک اپلیکیشن را باز و بسته کنید.

باتری نسبتا عظیم 5200 میلی آمپرساعتی این گوشی با شارژر فوق سریع 30 واتی، در پخش ویدیو نزدیک به 15 ساعت دوام می آورد و در 15 دقیقه بیش از 50 درصد شارژ می گردد.

نمایشگر گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

روی گوشی ردمی نوت 9 پرو شاهد یک نمایشگر 6.67 اینچی IPS LCD با دقت تصویر 2400 در 1080 پیکسل هستیم. نسبت تصویر در این صفحه نمایش 20:9 است که غالبا در گوشی های امروزی مرسوم بوده و از حساسیت پیکسلی 395 پی پی آی بهره می برد.

یک نقطه ضعف عظیم گوشی در همین استفاده نکردن از پنل های نمایشگر اولد توسط شیائومی است. گوشی های هواوی و سامسونگ از این منظر در رتبه بالاتری قرار می گیرند.

شیائومی سعی نموده کیفیت پنل ال سی دی را نسبت به گذشته و به ویژه ردمی نوت 8 ارتقا دهد. در عمل هم شاهد یک پنل شارپ تر، کیفیت و تفکیک و عمق رنگ بهتر هستیم. روشنایی در تنظیمات دستی و اتوماتیک تفاوت زیادی با هم ندارد و در نور روز می توانید همه چیز را روشن و مناسب ببینید.

کنتراست متوسطی دارد و در بعضی رنگ ها مانند مشکی یا سفید کمی خطا دیده می گردد.

برای یک گوشی میان رده، نمایشگر کیفیت خوبی دارد ولی قطعا تجربه شما روی گوشی هایی با پنل های اولد و سوپر آمولد متفاوت خواهد بود.

دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro

ردمی نوت 9 پرو به چهار دوربین مجهز شده است: دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی.

این ترکیب لنزها و حسکرها را این روزها روی هر میان رده ای شاهد هستیم و تازگی ندارد اما باید ببینیم کیفیت تصاویر این لنزها چگونه است.

در روز و زیر نور خورشید، کیفیت عکس هایی که از مناظر، درختان و گل ها بگیرید؛ خوب و رضایت بخش است. جزئیات تصاویر با دوربین اصلی و در حالت کراب بهتر بوده ولی وضوحی تصاویر نزدیک با دوربین ماکرو بهتر است.

عملکرد دوربین در نور کم و شب نیز قابل قبول است. وقتی حالت Night یا عکاسی در شب را انتخاب کنید؛ کیفیت نوردهی و روشن شدن سایه ها و به طور کلی کیفیت عکس بهبودهایی دیده می گردد.

دوربین اولتراواید در نور کم کیفیت خوبی ندارد و چون از حالت Night هم پشتیبانی نمی نماید؛ زیاد به کارتان نمی آید.

دوربین سلفی این گوشی هم 16 مگاپیکسلی با لنز f/2.5 است. می توانید فیلم هایی 4K در نرخ 30 فریم در ثانیه بگیرید و ولی در رزولوشن 1080p تا 120 فریم در ثانیه قدرت مانور فیلم برداری دارید.

حرف آخر

پیش بینی ما این است که شیائومی ردمی نوت 9 همان راهی را برود که ردمی نوت 8 رفت. یک میان رده بسیار دوست داشتنی و پرطرفدار برای عامه مردم با قیمت مناسب؛ به ویژه در این اوضاع مالی ایران.

این گوشی در طراحی، دوربین، مشخصات سخت افزاری، باتری و کیفیت ساخت مطابق انتظار خریدار است و نمی توان ایراد و اشکالی بر آن وارد دانست.

البته که به پای میان رده های قدرتمند بازار مانند هواوی نوا 7 آی، گلکسی A71 سامسونگ و می نوت 10 از خود شیائومی نمی رسد ولی چیزی هم کم ندارد که بخواهید غصه اش را بخورید. تمام کارهای روزانه شما را انجام می دهد و حداقل برای چند سال می توانید از آن لذت ببرید.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15207

به "آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro: یک انتخاب مالی عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro: یک انتخاب مالی عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید