برپایی اردوهای آموزشی- گردشگری ویژه دختران دانش آموز تهرانی

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برپایی اردوهای دانش آموزی ویژه دختران دانش آموز شهر تهران اطلاع داد و گفت: این اردوهای آموزشی- گردشگری با اولویت مدارس محروم 13 تا 16 ساله هر یک از مناطق 22 گانه تا 7 اسفندماه امسال برگزارمی گردد.

برپایی اردوهای آموزشی- گردشگری ویژه دختران دانش آموز تهرانی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران، الهه عطائی با اشاره به برگزاری اردوهای جمعی برای دانش آموزان اظهارکرد: اردو یا گردش های گروهی یک نوع زندگی دسته جمعی موقت از گروه نسبتا همسال است و با هدف های مشترک خاصی به منظور ایجاد بستر مناسب برای مهارت آموزی،کسب تجربه و دانش داوطلبانه واختیاری و مشارکت جویانه، برگزار و در آن زمینه های رشد و شکوفایی استعدادها و تمرین عملی و آسان مهارت ها در یک فضای مناسب، صمیمی و نشاط آور فراهم می گردد.

وی اضافه نمود: این امر منجر به تقویت مهارت های شهروندی در راستای ایجاد مشارکت پایدار می گردد و این آموزش ها بیشتر در سنین کودک و نوجوان انجام می گردد تا علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس و رفتارهای مسئولانه در بین آنها، این قشر را برای نوع ارتباط با محیط پیرامون و زندگی آینده آماده کند.

عطائی در ادامه گفت: شهرداری تهران و بویژه اداره کل امور بانوان به عنوان یکی از متولیان بخش اجرایی موظف است تا برای گروه های خاص (دختران) برنامه هایی را به منظور افزایش نشاط روحی، تقویت حس خوداتکایی، تحکیم هویت ملی آنان برگزار کند.

وی تاکید نمود: اداره کل امور بانوان در نظر دارد با توجه به ضرورت، اهمیت و نقش سازنده اردو و بازدید در فراهم کردن زمینه های مناسب برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی اسلامی و ملّی، شناخت و شکوفایی استعدادها، رشد و بالندگی، نشاط و شادابی و مشارکت عملی آنان برای ورود به عرصه واقعی زندگی همچنین با توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی، توجه به محرومیت زدایی و لزوم توجه به اوقات فراغت و گردشگری، آموزه هایی در این زمینه ها در قالب اردوهای تفریحی به دختران دانش آموز ارائه دهد.

وی جهت دهی به برنامه ها و فعالیت های مختلف گذران اوقات فراغت زنان و دختران درراستای تأمین سلامت جسمی و بهداشت روانی، کاهش اضطراب و خستگی، کسب نشاط و شادی، شناسایی و رشد استعدادها، تقویت تمایلات دینی، اخلاقی و هویت دینی و ملی دختران، یاری به فرایند اجتماعی شدن و ایجاد روحیه نشاط و شادابی، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، گسترش و تعمیق مهارت های فردی و ارتقای سطح هوشیاری و قدرت درک و دریافت شرکت نمایندگان، آشنا کردن دختران با امکانات مراکز فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران برای گذران اوقات فراغت خود را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: این برنامه با رویکردهایی چون توجه به خانواده و احترام به والدین، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، رسیدگی به خانواده های محروم و نیازمند، توانمندسازی و آموزش توسعه اجتماعی دختران، توجه به اهمیت گذران اوقات فراغت به شکل صحیح برای دانش آموزان دختر اجرا می گردد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه نمود: در این اردوهای نیم روزه آموزشی- گردشگری دانش آموزان به بازدید از پلانتاریوم(گنبد مینا)، بوستان آب و آتش واقع در اراضی عباس آباد و پیاده روی در پل طبیعت می پردازند.

وی در ادامه گفت:پیش بینی می گردد که 1760 دانش آموز دختر از مناطق 22گانه شهر تهران در این اردوهای آموزشی- گردشگری شرکت نمایند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اظهارکرد: دختران دانش آموز تهرانیدر جهت این اردوها با شرح راهنمایان تور و پخش فیلم با مراکز شهربانو و امکانات آن ها، بوستان ها و مجموعه شهردخت و برنامه های نذر فرهنگی آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،عطایی در انتها با بیان اینکه اردوها در هر هفته بطور متوسط از سوی 4 منطقه برگزار می گردد،گفن: این اردوها از 4 بهمن شروع می گردد و تا 7 اسفندماه ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5413

به "برپایی اردوهای آموزشی- گردشگری ویژه دختران دانش آموز تهرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی اردوهای آموزشی- گردشگری ویژه دختران دانش آموز تهرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید