برگزاری مسابقه ملی کتاب سه دقیقه ای در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مرحله استانی دومین دوره مسابقه ملی کتاب سه دقیقه ای به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می گردد.

برگزاری مسابقه ملی کتاب سه دقیقه ای در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

ایمان اکبری، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از برگزاری مرحله استانی دومین دوره مسابقه ملی کتاب سه دقیقه ای به وسیله این معاونت با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع داد و اضافه کرد: این رویداد که از سال 1399 به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی طراحی و شروع شده است، در سال تحصیلی 1400-1401 به صورت طرح هماهنگ با نظارت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کشور و با همکاری 20 واحد سازمانی جهاددانشگاهی در 16 استان کشور اجرا می گردد.

وی مسابقه ملی کتاب سه دقیقه ای را فرصتی برای معرفی خوب کتاب های اثرگذار دانست و اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره گیری از ظرفیت های دانشجویان و پاسداشت زبان پارسی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب و به اشتراک گذاشتن تجربه های کتابخوانی آنان را از دیگر اهداف برگزاری مسابقه کتاب سه دقیقه ای دانست و توضیح داد: از اهداف اصلی مسابقه کتاب سه دقیقه ای، تقویت مهارت های بیانی و ارتباطی به شمار می رود. دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند در این مسابقات شرکت کنند. مرحله مقدماتی مسابقات طی ماه های دی و بهمن امسال به وسیله معاونت فرهنگی برگزار می گردد.

اکبری با اشاره به برگزاری مرحله استانی در دو بخش آزاد و تخصصی، یادآور شد: اولویت در هر دو بخش با کتاب هایی است که طی دو سال اخیر به چاپ رسیده باشند یا کتاب هایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثرگذار هستند .دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی علاقه مند به شرکت در این مسابقه می توانند، در یکی از دو بخش تخصصی(ادبیات داستانی) یا بخش آزاد ،کتابهای مورد نظر خود را در سه دقیقه معرفی نموده و از این طریق در رقابت شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات کتاب سه دقیقه ای به صورت کشوری برگزار می گردد، بیان کرد: ثبت نام دانشجویان علاقمند در دومین دوره مرحله استانی مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای از تاریخ اول آذرماه تا حداکثر20 دی ماه 1400 به وسیله واتساپ 09179412022 و 09373415009 شماره تماس 33230978-074 داخلی 8 جناب آقای رضایی انجام می گردد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نحوه ارائه شرکت کنندگان، توضیح داد: شرکت گنندگان باید در ارایه سه دقیقه ای خود مهمترین پیغام و ایده اصلی کتاب و یا برشی از کتاب موردنظر را به مخاطبان منتقل کنند.معرفی کتاب باید در قالبی مجذوب کننده و با استفاده از فنون و مهارت های ارتباطی انجام گردد.پیشنهاد می گردد قبل از مسابقه، واحد مجری با استفاده از اساتید مجرب کارگاهی را برای آشنایی بیشتر دانشجویان با فنون و مهارت های ارتباطی و زبان بدن برگزار کند. لازم است دانشجویان شرکت کننده برای آشنایی بیشتر با مسابقات ویدئوی فینالیست های دوره قبل را مشاهده کنند. این ویدئوها به وسیله سازمان در اختیار واحد قرار خواهد گرفت و در سایت آپارات نیز بارگذاری شده است.معرفی کتاب ها باید بر روی استیج انجام گردد. بدین منظور استفاده از سالن های مناسب موجود در دانشگاه ها راهگشاست.زمان ارائه صرفاً، 3 دقیقه خواهد بود. به ازای زمان اضافی تا 10 ثانیه 2 امتیاز از مجموع امتیازات شرکت کننده کسر می گردد و در صورت اضافه شدن بیش از 10 ثانیه، شرکت کننده از مسابقات حذف می گردد.کتابهایی که مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت ننموده اند و یا به تشخیص واحد مجری و سازمان انتشارات منافی ارزش های دینی و ملی و انقلابی باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد. لازم است در هنگام ارایه از رفتار،سخن، حرکات و پوشش های هنجارشکن، غیرمتعارف و نامتناسب با شان دانشجو و دانشگاه پرهیز گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 31902

به "برگزاری مسابقه ملی کتاب سه دقیقه ای در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقه ملی کتاب سه دقیقه ای در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید