بسته اخبار فرهنگی و هنری خبرنگاران در روز یکشنبه

به گزارش مجله آزمون اول، برگزیده خبرهای بخش هایی از فرهنگی و هنری خبرنگاران در روز یکشنبه شانزدهم آبان ماه مرور می گردد.

بسته اخبار فرهنگی و هنری خبرنگاران در روز یکشنبه

گزیده ای از خبرهای صفحه گردشگری و میراث فرهنگی

شهادت 10 زائر ایرانی در حمله انتحاری در سامرا

نماینده سازمان حج و زیارت کشورمان در عراق، در گفت وگو با خبرنگاران شهادت 10 زائر ایرانی را در حمله انتحاری در شهر سامرا تایید کرد و گفت: مشخصات بیشتر زائران شهید شده در حال جمع آوری است، اما طبق مشاهدات اولیه، بیشتر آنها از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده اند.

تکرار داستان شهرداری و میراث فرهنگی؛ این بار بازار تهران!

چند قدمیِ خیابان مولوی، جایی در نزدیکی های مامن اولیه بانوی هفت هزار ساله تهران، بخشی از تاریخ 100 سال پیش تهران قدیم را حذف کردند تا هر آن چه از محله ای قدیمی به جامانده را در دل تهران قدیم خاک نمایند.

نخستین روز کاری احمدی پور در ارگ آزادی پیش از معارفه

رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی عصر روز شنبه(15 آبان) حکم خود را از رییس جمهور دریافت کرد که از نخستین ساعات کاری امروز در این سازمان حاضر شد و با مدیران و معاونان آن جلسه برگزار کرد.

اوحدی به خبرنگاران اطلاع داد: از تغییرات در سازمان حج خبری نیست

انتصاب وزیر جدید در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، شائبه هایی را به وجود آورد مبنی بر احتمال تغییر در بدنه سازمان حج و زیارت به عنوان زیرمجموعه ای از آن وزارتخانه؛ شائبه ای که پیام های یکی از معاونان این سازمان برای اعلام جانشینی، آن را تقویت نموده، درحالی که رییس سازمان حج و زیارت آن را قویا رد می نماید.

درگذشت یک ایران شناس در سکوت خبری

پروفسور دکتر سیف الدین نجم آبادی، استاد برجسته ایران شناسیِ دانشگاه هایدلبرگ آلمان در سن 94 سالگی در سکوت خبری درگذشت.

ورود اولین گروه زائران پیاده اربعین به کربلا + تصاویر

در آستانه فرارسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، اولین گروه زائرانی که جهت نجف - حیدریه - کربلا را برای پیاده روی انتخاب کردند، پس از طی 80 کیلومتر مسافت در مدت 3 روز و 2 شب، شنبه شب وارد شهر مقدس کربلا شدند.

گزیده ای از خبرهای صفحه دین و اندیشه

انتشار فراخوان دوره پانزدهم جشنواره امام رضا(ع)

همزمان با شب میلاد فرخنده پدر گرامی حضرت ثامن الحجج، فراخوان پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در سه بخش استانی، ملی و بین المللی منتشر شد؛ جشنواره ای که پایه گذار دهه کرامت و جشن های پرشکوه آن است.

نمایشگاه واقعه نگاری اربعین در حرم حضرت معصومه(س)

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با همکاری موسسه جهانی آل البیت(ع) در ایام اربعین حسینی نمایشگاه واقعه نگاری اربعین را در راستای آشنایی با تاریخچه و معارف و مفاهیم اربعین برپا می نماید.

گزیده ای از خبرهای صفحهسینما و تئاتر

بدرقه غریبانه محسن سیف به خانه ابدی

مراسم تشییع پیکر زنده یاد محسن سیف منتقد سینما با حضور جمع اندکی از همکارانش و چند تن از سینماگران برگزار گردید.

ابوالفضل جلیلی در پی یک نوجوان 17 ساله خاص

ابوالفضل جلیلی از کلید خوردن فیلم جدیدش تا دو هفته دیگر اطلاع داد و گفت: البته هنوز صد درصد بازیگران فیلم انتخاب نشده اند.

سه فیلم ایرانی در جشنواره کلکته

فیلم سینمایی زمانی دیگر به نویسندگی و کارگردانی ناهید حسن زاده و تهیه نمایندگی فری ملک مدنی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره (زنان فیلمساز) فیلم کلکته هند خواهد بود.

مسعود رایگان: دو سال بروکراسی اداری را سپری کردیم

مسعود رایگان معتقد است که جای تعجب و تأسف دارد که بیش از 20 سال پیش، نمایشی در خارج از ایران برای پیشگیری از بیماری ایدز نوشته و اجرا می شد اما در ایران برای به صحنه بردن آن دو سال بروکراسی اداری باید پشت سر گذاشته گردد.

اقدام بی سابقه تلویزیون برای تیزرهای یک فیلم

همزمان با رونمایی پوستر فیلم لاک قرمز به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، پخش نماینده آن گفت که در یک اقدام بی سابقه به این فیلم 500 نوبت تیزر رایگان داده اند.

گزیده ای از خبرهای صفحه ادبیات و کتاب

تپش زبان فارسی در قلب بالکان

استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد با اشاره به علاقه مندی صرب ها به آموزش زبان فارسی می گوید: تا زمانی که کرسی زبان فارسی و ایران شناسی نداشته باشیم همه کارهای مان ناتمام می ماند.

انتصاب های جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انتصاب های جدیدی را در این سازمان انجام داد.

جایزه تولستوی به پاموک رسید

جایزه خانه موزه تولستوی نصیب اورهان پاموک نویسنده سرشناس ترک و برنده نوبل ادبیات 2006 شد.

گزیده ای از خبرهای صفحه تجسمی و موسیقی

اتفاق های مهمی که از آن ها خبری نیست

یک هنرمند برگزاری دوباره دوسالانه های هنری و برپایی نمایشگاه های هنرمندان ایرانی را مهم ترین خواسته های خود از وزیر جدید فرهنگ دانست.

اعضای شورای عالی خانه موسیقی انتخاب شدند

اعضای شورای عالی خانه موسیقی با رای اعضای مجمع عمومی این نهاد انتخاب شدند.

چرا مخاطب این نامه رییس جمهور است؟

ابراهیم حقیقی، گرافیست و عضو شورای عالی خانه هنرمندان معتقد است کار اساسی و بنیادی برای حل معضل آلودگی هوا مبارزه با آلوده سازها است و این اتفاق جز از جانب یک نهاد پرقدرت امکان پذیر نیست. او یکی از امضاءنمایندگان نامه 5700 هنرمند به رییس جمهور برای رسیدگی به معضل آلودگی هوا است.

راه اندازی سایت تخصصی صنایع دستی

بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با حضور در غرفه خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات از راه اندازی سایت تخصصی صنایع دستی اطلاع داد.

به دنبال تامین اعتبار برای حفاظت از تالار وحدت هستیم

علی اکبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد رودکی به بعضی سوالات درباره این نهاد فرهنگی پاسخ داد؛ از جمله شرایط بازسازی و مرمت تالار وحدت، فعالیت ارکسترها و ... از جمله مباحثی بود که مطرح شد.

به دنبال تامین اعتبار برای حفاظت از تالار وحدت هستیم

علی اکبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد رودکی به بعضی سوالات درباره این نهاد فرهنگی پاسخ داد؛ از جمله شرایط بازسازی و مرمت تالار وحدت، فعالیت ارکسترها و ... از جمله مباحثی بود که مطرح شد.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6808

به "بسته اخبار فرهنگی و هنری خبرنگاران در روز یکشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته اخبار فرهنگی و هنری خبرنگاران در روز یکشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید