بهبود عملکرد شناختی با یاری هوش مصنوعی
به گزارش مجله آزمون اول، پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور باور دارند که یک پلتفرم هوش مصنوعی می تواند به بهبود عملکرد شناختی انسان یاری کند.
به گزارش خبرنگاران و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور(NUS) در آنالیز جدیدی نشان دادند که شاید یک پلتفرم قدرتمند هوش مصنوعی موسوم به CURATE.AI بتواند به انسان ها در بهبود یادگیری و عملکرد شناختی یاری کند. CURATE.AI با استفاده از داده های مربوط به عملکرد شخص، یک پوشه شخصی به وجود می آورد که امکان تنظیم آموزش شناختی را با توجه به عادت های یادگیری او فراهم می نماید و تأثیر آموزش را افزایش می دهد.
شخصی سازی یادگیری با یاری هوش مصنوعی، می تواند بر روش های قدیمی یادگیری که محدودیت دارند و تمرین های رفتاری تکراری را شامل می شوند، غلبه کند. نتایج این پژوهش نشان می دهند که پلتفرم CURATE.AI، ظرفیت تقویت یادگیری را دارد و راه را برای کاربردهای امیدوارنماینده درمان شخصی سازی شده دیجیتال فراهم می نماید.
روش های قدیمی یادگیری، اغلب بر تکرار تکیه دارند و شرکت نمایندگان به صورت مکرر و در سطح مشابهی آموزش می بینند. اگرچه این روش ها می توانند به بهبود عملکرد شرکت نماینده منجر شوند اما ممکن است نتایج مطلوب را برای همه شرکت نمایندگان نداشته باشند. روش بهبود هر شخص، مخصوص به خود اوست و وظایف باید مناسب هر شخص طراحی شوند.
طی سال های اخیر، چندین روش برای بهبود عملکرد شناختی مورد آنالیز قرار گرفته اند که درمان های گوناگون از جمله درمان دارویی، درمان با بازی ویدئویی و تمرین های روحی را شامل می شوند. جدیدترین روش مورد آنالیز نیز استفاده از درمان های دیجیتال بوده که به جای درمان دارویی به کار رفته است.
پروفسور دین هو(Dean Ho)، سرپرست این پژوهش گفت: شرایط روحی هر شخص، منحصر به فرد است؛ در نتیجه آموزش و یادگیری باید برای هر شخص متفاوت باشد. مهار فناوری برای بهبود یادگیری، روش خوبی برای یافتن چالش های مربوط به یادگیری است. CURATE.AI می تواند عملکرد هر کاربر را برای بهبود آموزش، تنظیم کند و از عهده چالش ها برآید. این پلتفرم با یاری داده های مربوط به هر شخص می تواند روش آموزش مخصوص به او را تعیین کند.
پژوهشگران برای رسیدن به عملکرد شناختی مطلوب، ابتدا نحوه عملکرد هر شخص را برای انجام دادن هر وظیفه تعیین کردند و سپس یک نرم افزار را برای پژوهش خود به کار بردند. آنها 28 شرکت نماینده را مورد آنالیز قرار دادند تا نحوه عملکرد آنها در انجام چند کار را مشاهده نمایند. نتایج آنالیز نشان داد حتی شرکت نمایندگانی که نحوه فعالیت و کنترل آنها به هم شبیه است، عملکرد متفاوتی دارند. بیشتر شرکت نمایندگان، به مرور زمان بهبود یافتند اما سطح بهبود آنها، تفاوت زیادی با هم داشت. به علاوه، نحوه بهبود هر شخص، روزانه تغییر می کرد.
پروفسور کریستوفر آسپلوند(Christopher L. Asplund)، از پژوهشگران این پروژه گفت: تفاوت واضح میان نتایج نشان می دهد که آموزش بر اساس تکرار، روش مناسبی برای یادگیری نیست. ما به راهبردی احتیاج داریم که بتواند آموزش را با توجه به واکنش های در حال تغییر هر شخص تنظیم کند.
نتایج این پژوهش نشان می دهند که تنظیمات آموزش باید برای هر شخص متفاوت باشد و فرآیند آموزش، شخصی سازی گردد.
پژوهشگران در نظر دارند تا نرم افزار این آزمایش را با پلتفرم CURATE.AI ترکیب نمایند و بدین وسیله، درمان دیجیتال و یادگیری شخصی سازی شده را گسترش دهند.
این پژوهش، در مجله Advanced Therapeutics به چاپ رسید.
منبع: خبرگزاری ایسناpariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید