روباتهای 15 کشور در روبوکاپ آزاد ایران، افزایش شرکت دانش آموزان

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، مرتضی موسی خانی- رئیس دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2015 در نشست خبری امروز با بیان اینکه این دوره از مسابقات با هدف ترویج و توسعه دانش هوش مصنوعی، رباتیک، نرم افزار و سخت افزار و کاربرد آنها در صنایع مختلف کشور برگزار می گردد، گفت: این جایزه همزمان با چهارمین دوره سمپوزیوم بین المللی هوش مصنوعی برگزار می گردد.

روباتهای 15 کشور در روبوکاپ آزاد ایران، افزایش شرکت دانش آموزان

وی با بیان اینکه تعداد تیم های ثبت نام شده در این دوره از مسابقات 730 تیم بوده است که از این تعداد 345 تیم پذیرفته شدند، گفت: 309 تیم ایرانی و 36 تیم خارجی در این مسابقات شرکت می نمایند همچنین تعداد تیم های دانش آموزی 135 و تیم های دانشگاهی 210 بوده است.

موسی خانی اضافه کرد: هلند، سوئیس، کانادا، پاکستان، انگلیس، آلمان، چین، مکزیک، آمریکا، هند، تایلند، مصر، بلژیک، ایران و کلمبیا از شرکت نمایندگان در این دوره از مسابقات از سراسر دنیا هستند.

وی با بیان اینکه تعداد لیگ ها در این دوره از مسابقات 25 لیگ است، گفت: شبیه ساز دوبعدی فوتبال، شبیه ساز سه بعدی فوتبال، فوتبالیست اندازه کوچک، فوتبالیست اندازه متوسط، انسان نما، فوتبال ساختار استاندارد، امدادگر واقعی، شبیه ساز امداد، شبیه ساز امداد مجازی، ربات های خانگی وصنعتی، فوتبال دانش آموزی آزاد، فوتبال دانش آموزی به سبک وزن، امداد دانش آموزی الف ابتدایی، امداد دانش آموزی الف پیشرفته، امداد دانش آموزی ب، امداد دانش آموزی فضای مشترک، ربات های مین یاب کنترل از راه دور، ربات های مین یاب هوشمند اندازه کوچک، ربات های مین یاب هوشمند اندازه متوسط، رقابت فنی ربات های مین یاب، ربات های پرنده و زیر دریایی، نمایش دانشجویی، دانش آموزی با موضوع مشترک و موضوع آزاد از لیگ های این دوره از مسابقات به شمار می روند.

وی با بیان اینکه در بخش ربات های پرنده و زمینی نیز ربات های امدادگر در این دوره از مسابقات شرکت نموده اند، اضافه کرد: سال جاری شاهد رشد خوبی در بخش شرکت نمایندگان دانش آموزی بودیم که مسابقات در این بخش در دو سالن مجزا برگزار می گردد. همچنین دو سالن مجزای دیگر برای لیگ بزرگسالان اختصاص دارد.

موسی خانی اضافه کرد: بازدید از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از روز چهارشنبه برای عموم آزاد است.

وی اضافه کرد: بیش از 4 هزار نفر کارت ورود برای بازدید از این دوره مسابقات را دریافت نموده اند. همچنین همه مدارس می توانند از این مسابقات بازدید نمایند تا این دانش به صورت صحیح در کشور ترویج پیدا کند.

رئیس دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سه شنبه 18 فروردین ماه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سفرای کشورهای شرکت نماینده در این دوره از مسابقات برگزار می گردد. حضور معاون اول رئیس جمهور در این دوره از مسابقات قطعی نیست.

موسی خانی با بیان اینکه در دهمین دوره مسابقات 50 تیم از دانشگاه آزاد حضور دارند، اضافه کرد: در دانشگاه آزاد قزوین حدود 8 آزمایشگاه پیشرفته در زمینه ربات انسان نما، ربات های خانگی، ربات های زیر آبی، ربات های پرنده، ربات های شبیه سازی، امداد و نجات، ربات مجازی وجود دارد که از این طریق دانشگاه حمایت های خوبی از تیم های سازنده این ربات ها دارد.

وی گفت: اکنون در دانشگاه آزاد 8 شرکت دانش بنیان در زمینه ربوکاپ وجود دارد که برنامه داریم تا آخر سال جاری تعداد آنها را به 20 شرکت دانش بنیان برسانیم.

موسی خانی در مورد حمایت های بنیاد ملی نخبگان از مقام آوران در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، گفت: ما و بنیاد ملی نخبگان درصدد هستیم تا افراد مقام آور این دوره از مسابقات را عضو بنیاد ملی نخبگان کنیم تا آنها بتوانند از مزایای نخبگان بهره ببرند و امیدواریم این موضوع نهایی گردد.

وی اضافه کرد: در مجموع 75 درصد مردان و 25 درصد خانم ها بودند که تعداد شرکت نمایندگان مرد 2 هزار و 126 و 610 شرکت نماینده خانم در بخش لیگ بزرگسالان بوده است.

افزایش شرکت نمایندگان دانش آموز در مسابقات ربوکاپ

به گفته وی، در این دوره از مسابقات حدود 20 درصد افزایش پذیرش در بخش دانش آموزی داریم به همین دلیل تعداد شرکت نمایندگان دانش آموز نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

موسی خانی اضافه کرد: با کوشش هایی که در سالهای گذشته داشتیم سهمیه دنیای برای شرکت و حضور در مسابقات دنیای ربوکاپ را افزایش دادیم که امیدوارم سال جاری هم مانند سالهای قبل دستاوردهای مهمی داشته باشیم.

نسبت زنان و مردان در بخش دانش آموزی روبوکاپ

رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین توضیح داد: در بخش دانش آموزی 32 درصد خانم ها و 68 درصد آقایان شرکت کردند که تعداد آنها 718 نفر آقا و 335 نفر خانم در بخش دانش آموزی شرکت کردند.

به گفته وی، خوشبختانه در سالهای اخیر شرکت های دانش بنیان در حال توسعه هستند که بعضی از شرکت نمایندگان در دوره های قبلی ربوکاپ آزاد نیز اکنون از موسسان شرکت های دانش بنیان نیز هستند.

موسی خانی با بیان اینکه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در سال 85 با 85 تیم کار خود را شروع کرد، گفت: اکنون این دوره از مسابقات به مرحله ای رسیده که 345 شرکت نماینده دارد.

فراوری خودروی کوادرو به زودی

وی در مورد خودروی خورشیدی کوادرو گفت: اکنون با ایران خودرو در حال مذاکره هستیم تا خودروی کوادرو را تا چند ماه آینده به فراوری برسانیم.

موسی خانی اضافه کرد: امیدواریم پس از اخذ مجوزها و استانداردها بتوانیم نمونه اولیه این خودرو را به بازار وارد کنیم.

وی گفت: از کشورهای خاورمیانه ای شرکت نماینده در دهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، پاکستان و مصر حضور داشتند ولی به دلیل اینکه ترکیه در این حوزه قوی نیست، حاضر نشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد قزوین گفت: سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ نیز در یکشنبه و دوشنبه 23 و 24 فروردین در دانشگاه قزوین برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از معتبرترین مسابقات رباتیک در دنیا است که به مدت 3 روز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3083

به "روباتهای 15 کشور در روبوکاپ آزاد ایران، افزایش شرکت دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتهای 15 کشور در روبوکاپ آزاد ایران، افزایش شرکت دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید