بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/اصفهان معاون اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است، گفت: مجموع هزینه به روز شده در هشت سال گذشته، 4700 میلیارد ریال بوده است.

بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است

ولی الله میرخانی، امروز (چهارشنبه- 24 شهریورماه) در نشست خبری معرفی فعالیت های عمرانی هشت سال گذشته دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: تعداد کارمندان از 1355 نفر در سال 91 به 925 نفر در سال 1400 رسیده که این کاهش به علت صرفه جویی در هزینه های دانشگاه صورت گرفته و البته هیچ یک از کارمندان دانشگاه اخراج و یا تعدیل نیرو نشده اند.

وی با بیان اینکه نسبت کارمند به عضو هیات علمی یک یه یک معین شده و این نسبت نشان دهنده یک دانشگاه ایده آل است، اضافه نمود: در سال 92 این نسبت 1.72 بود که اکنون به مقدار 32 درصد کاهش داشته است.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان تاکید نمود: قصد ما کاهش نیرو نبوده بلکه با این کار استاندارد سازی صورت گرفته است. صرفه جویی اقتصادی در این کاهش هزینه ها هم برای توسعه دانشگاه مصرف شده است.

میرخانی با بیان اینکه در سال 91، تعداد 10 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیل بوده اند، توضیح داد: اکنون دانشگاه حدود 17 هزار دانشجو دارد و تعداد دانشجویان یک و نیم برابر شده است.

وی گفت: دانشگاه اصفهان تنها دانشگاه کشور است که نیروهای خدماتی را در زمره مشاغل سخت قرار داده، پرداخت یاری هزینه ازدواج و فوت برای این افراد، تکمیل پرونده های استخدامی نیروهای قراردادی که در سال 1390 از نیروی شرکتی به قراردادی تبدیل شرایط شده اند، پرداخت سنوات و ... از دیگر خدمات ارائه شده در طول این هشت سال است.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان بعلاوه اضافه نمود: بازنگری در آیین نامه کارکنان و هیات علمی در رفع موانع فراوری، نگارش و اجرای دستورالعمل بهره وری کارکنان، پرداخت حق فنی کارکنان و .. هم از دیگر فعالیت های صورت گرفته است.

به گفته میرخانی، دانشگاه اصفهان سعی نموده همانطور که مسایل کارکنان خود را رفع می نماید، مسائل دیگران را هم رفع کند و با الگوسازی به دیگر دانشگاه ها هم یاری نموده ایم.

وی ادامه داد: پیگیری کارسنجی و حجم کار افراد معین شد و آیین نامه بهره وری تعیین شد که در سال 1400 اجرا می گردد.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بودجه دانشگاه بیش از 5 برابر شده، اظهار داشت: بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است. بودجه دانشگاه از حدود 80 میلیارد تومان به 422 میلیارد تومان رسیده است.

میرخانی فعالیت های صورت گرفته در امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه اصفهان را در سه بخش بهره برداری و نگهداری و مدیریت سبز، نوسازی و بهسازی و احداث خاطرنشان کرد.

وی در شرح پروژه های بهره برداری و نگهداری و مدیریت سبز گفت: پروژه های مدیریت بهینه آب دانشگاه، هوشمندسازی موتورخانه ها، بهینه سازی موتورخانه ها، بهینه سازی شبکه آبرسانی، اصلاح روشنایی ساختمان ها و معابر و هوشمند سازی آنها، نصب سامانه کنتورهای هوشمند و بانک خازن، بازسازی آسانسورها و دیزل ژنراتورها و توسعه فضای سبز در پردیس دانشگاه از اصلی ترین پروژه ها است.

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان با ارائه گزارشی از پروژه های نوسازی و بهسازی اظهار کرد: این پروژه ها در بخش های ساختمان های خدماتی-رفاهی- اداری-ورزشی و فرهنگی، ساختمان های آموزشی و ناحیه نوآوری و فناوری صورت گرفته است.

وی، تکمیل ساختمان های نیمه تمام یا متوقف به جامانده از قبل، احداث ساختمان های تازه مورد احتیاج دانشگاه و طراحی ساختمان های تازه مورد احتیاج فعلی و توسعه آینده دانشگاه را از مهمترین پروژه های احداث دانست.

به گفته میرخانی، طراحی ساختمان دانشکده امور اداری و اقتصاد، طراحی ساختمان ژنتیک و دانشکده جغرافیا و زمین شناسی، طراحی ساختمان دانشکده الهیات و معارف اهل بیت (ع) از اصلی ترین پروژه های در دست طراحی است.

4700 میلیارد ریال مجموع هزینه های صورت گرفته در 8 سال گذشته

معاون اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان با اشاره به هزینه های صورت گرفته در پروژه های دانشگاه گفت: مجموع هزینه به روز شده در هشت سال گذشته، 4700 میلیارد ریال بوده است و علاوه بر اجرای طرح های عمرانی، هزینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی در سال های 1392 تا 1400 برای دانشگاه حدود 60 میلیارد تومان بوده است که از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و ردیف متمرکز و وام تبصره 9 تامین اعتبار شده است.

وی اظهار داشت: 1500 میلیارد ریال در پروژه های نوسازی و بهسازی، 1700 میلیارد ریال در پروژه های توسعه و احداث، 800 میلیارد ریال در پروژه های فضای سبز و 100 میلیارد ریال در پروژه های مدیریت سبز هزینه شده است.

میرخانی تاکید نمود: تمام این اقدامات در شرایط تحریم صورت گرفته و اگر تحریم های ظالمانه نبود، کارهای بیشتری می توانستیم انجام دهیم.

وی از کسب مجوز یک پروژه ملی در دانشگاه اصفهان اطلاع داد که پس از 15 سال به تصویب رسیده و شرح داد: ساختمان آزمایشگاه های علوم و فن آوری های نوین با 32000 متر مربع زیربنا این پروژه ملی است که امیدواریم در بودجه 1401 انجام گردد.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه از بعضی پروژه های صورت گرفته در دانشگاه اصفهان بازدید شد.

این پروژه ها شامل تعمیرات خوابگاه های دانشجویی با هزینه بالغ بر 50 میلیارد ریال، نوسازی و بهسازی نود و پنجمین واحد کوی دانشگاه با هزینه بالغ بر 170 میلیارد ریال، احداث موزه منابع طبیعی با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال، 6 زمین تنیس دانشگاه با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان و احداث سالن جلسات ساختمان مرکزی با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28752

به "بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته صفر بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید