بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

به گزارش مجله آزمون اول، لئوناردو دی کاپریو بازیگر مرد آمریکایی است که در فیلم تایتانیک، دارودسته نیویورکی ها، تلقین، جزیره شاتر و جنگجوی آزاد شده بازی نموده است.

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو فعال محیط زیست و بازیگر مردآمریکایی متولد سال 1974 است. او در فیلم های سینمایی فاخری از جمله تایتانیک،دار و دسته نیویورکی ها، هوانورد، جدا مانده، تلقین و جنگجوی آزاد شده بازی کردهاست.

خلاصه

لئوناردو دی کاپریو در 11 نوامبر سال 1974 درایالت کالیفرنیا، شهر لس آنجلس به دنیا آمد. دی کاپریو را عمدتا به نقش های غیرمتعارف و خاص او می شناسند که شاید به یاد ماندنی ترین آن ها نقش جک در فیلمسینمایی تایتانیک باشد. دی کاپریو بازیگری را در اوایل دهه 90 با یک مجموعهتلویزیونی شروع کرد و نخستین نقش اصلی خود را در سال 1993 با همراهی رابرت دنیرودر فیلم زندگی این پسر تجربه کرد. با بازی در شاهکار درامحماسی جیمز کامرون به نام تایتانیک به یک خبرنگاران تبدیل شد. دی کاپریو همچنین تجربههمکاری با نوابغی چون مارتین اسکورزی و کلینت ایستوود را در کارنامه خود به ثبترسانده است. از آخرین کارهای سینمایی دی کاپریو می توان به فیلم هایتلقیندر سال 2011، جنگجوی آزاد شده در سال 2012 و گرگ وال استریت در 2013 اشاره نمود.

سال های نخست فعالیت

لئوناردو ویلهم دی کاپریو ملقب به لئوناردو دی کاپریو در نوامبر سال 1974 در کالیفرنیا به دنیا آمد. او تنها فرزند خانواده بود و والدینشزمانی که او تنها یک سال داشت از یکدیگر جدا شدند و او در کنار مادرش عظیم شد. علی رغم ازهم پاشیدگی خانواده، لئوناردو رابطه صمیمی و نزدیکی با پدرش جورج دی کاپریو، نویسنده کتاب های کمیک داشت. او از همان سنین کودکی علاقه خاصی به بازیگریداشت و با تقلید رفتار مردم و شوخی با پدر و مادرش استعداد بازیگری خود را نمایانمی کرد با این حال تا رسیدن به دوران نوجوانی درخشش خاصی در هالیوود نداشت.

از تلویزیون تا سینما

دی کاپریو از همان ابندا با مدیران آژانس مشکلداشت. یکی از آنها به او گفته بود که بهتر است نام خود را به لنی ویلیامز تغییردهد تا وجهه بهتری داشته باشد که البته دی کاپریو این پیشنهاد را رد کرد. در اوایلدهه 90 دی کاپریو در چند برنامه تلویزیونی به عنوان مجری شرکت کرد و بعد از آن دریک درام- کمدی به نام والدین بازی کرد.

نخستین فیلم دی کاپریو اثری به نام مخلوق3 بود که در ژانر وحشت و با بودجه ای محدود ساخته شد اما در واقع دی کاپریونخستین بار در فیلمی به نام زندگی این پسر و با بازی در مقابل رابرتدنیرو استعداد و توانایی بازیگری خود را به نمایش گذاشت و نشان داد چیزی بیشتر از یکچهره زیبا و جذاب دارد.

کمی بعد و در سال 1993 دی کاپیرو در فیلم زیبایچه چیزی گیلبرت گریپ را آزارمی دهد؟ در کنار جانی دپ نهاده شد و به خاطربازی زیبایش نامزد جایزه آموزشگاه برای بهترین نقش مکمل مرد شد. این جایزه شهرت واعتبار دی کاپریو را افزایش داد.

به دنبال کسب افتخار نامزدی دریافت این جایزه،دی کاپریو با پیشنهادات عالی و مختلفی روبرو شد. در سال 1995 در درام سینماییخاطرات بسکتبال در کنار راسل کورو نهاده شد و در 1996 در مشهورترینداستان عاشقانه تراژیک شکسپیر؛ ورومئو و ژولیت در نقش رومئو ظاهر شد.

تایتانیک

آنچه باعث شهرت جهانی و محبوبیت بسیار زیاد دی کاپریو شد، بازی در شاهکار تراژیک و عاشقانه جیمز کامرون؛ تایتانیک بود. دی کاپریو جوان در این فیلم سینمایی در کنار کیت وینسلت نهاده شد و نقش جک را بازیکرد. بودجه اولیه ساخت این فیلم 200 میلیون دلار بود و تا به امروز رکورد پرهزینهترین فیلم سینمایی تاریخ را بعد از فیلام آواتار در اختیار دارد.

خبرنگاران بین المللی

بعد از فیلم سینمایی تایتانیک، دی کاپریو برایمدت کوتاهی دچار افول شد. او در فیلم های مردی با نقاب آهنی 1998 و ساحل در سال 2000 بازی کردکه هیچ یک از این آثار موفقیت چشم گیری به دست نیاورد. اما خیلی زود دوباره بهمرکز توجه بازگشت و با بازی در فیلم هایی چون اگه می تونی منو بگیر ودار و دسته نیویورکی ها استعداد خود را دوباره به رخ همگان کشید.

در سال 2004 دی کاپریو در فیلمی به نامهوانورد ظاهر شد. فیلمی که بر اساس زندگی واقعی هاوارد هیوز، کارگردانو هوانورد آمریکایی ساخته شد و نامزدی دریافت جایزه اسکار برای بهترین هنرپیشه نقشاول را برای دی کاپریو به ارمغان آورد.

در سال 2006 در دو اثر عالی به نام هایالماس خونین و جدامانده بازی کرد و برای سومین باز نامزددریافت جایزه برای بازی در فیلم الماس خونین شد.

در سال 2008 دی کاپریو در فیلم جادهانقلابی دوباره در کنار کیتوینسلت نهاده شد و در سال 2010 در فیلم سینمایی تلقین بازی کرد. درهمان سال در اثری دیگر از اسکورزی به نام جزیره شاتر به خوبی درخشید.

در سال 2011 دی کاپریو درفیلم جی ادگار اثر کلینت ایستوود بازی کرد. درسال 2012درفیلم جنگویآزاد شده ساختهٔ کوئنتین تارانتینو در کنار جیمی فاکس، کری واشنگتن و کریستفوالتز ظاهر شد. در سال 2013 در اثری از باز لورمان به نام گتسبی عظیم درکنار کری مولیگان نهاده شد. در همین سال در اثری دیگر از مارتین اسکورزی با نامگرگ وال استریت که بر اساس کتاب دلال عظیم از جردن بلفورتساخته شد، جلوی دوربین رفت و برای چهارمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. درسال 2014 نقش اصلی فیلم وسترن بازگشته را بازی کرد.

درآگوست سال 2015 اعلامشد که دی کاپریو و اسکورزی قرار است دوباره کار مشترکی با نام شیطان در شهرسفید را جلوی دوربین ببرند که در آن دی کاپریو نقش قاتل سریالی قرن نوزدهم؛ هولمزرا بازی می نماید.

طرف دارحفظ منابع طبیعی وسفیر صلح سازمان ملل

دی کاپریو همیشه علاقهخود را به مسائل مربوط به محیط زیست نشان می داد و به همین خاطر در سال 2000 و در روززمین در یک برنامه تلویزیونی، میزبان بیل کلینتون، رئیس جمهور آمریکا شد و دربارهگرم شدن کره زمین با او مصاحبه کرد. او همچنین سابقه فعالیت در شورای دفاع ازمنابع طبیعی و صندوق جهانی حیات وحش را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. بهعلاوه، دی کاپریو یکی از بنیان گذاران سازمان غیر انتفاعی لئوناردو دی کاپریو درکالیفرنیاست. این بازیگر در همکاری مستمر با Netflix بهتولید مستندات پیرامون حفاظت از محیط زیست می پردازد.

زندگی شخصی دی کاپریو

زندگی خصوصی و روابطعاشقانه دی کاپریو همیشه سوژه داغ و جنجالی رسانه ها بوده است. او برای مدتی با مدلمعروف برزیلی گیزل بوندچن رابطه داشت و بعد از آن با بار رافائلی آشنا شد و برایمدتی نیز با بلیک لایولی در ارتباط بود. تا به امروز او با مدل های مشهور زیادی رابطهداشته اما هنوز ازدواج نکرده است.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9292

به "بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید