تبدیل اسکان اضطراری به موقت ، یاری 10 میلیون تومانی به زلزله زده های بدون خانه

به گزارش مجله آزمون اول، استاندار آذربایجان شرقی از افزایش جان باختگان زلزله اخیر به هفت نفر و شروع اعطای یاری بلاعوض 10 میلیون تومانی به کسانی اطلاع داد که خانه خود را در زمین لرزه از دست داده اند.

تبدیل اسکان اضطراری به موقت ، یاری 10 میلیون تومانی به زلزله زده های بدون خانه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محمدرضا پورمحمدی در تبادل نظر با برنامه صبحگاهی رادیو ایران ضمن ابراز تاسف از درگذشت دو نفر از هموطنان در چادر به دلیل گازگرفتگی گفت: با مرگ این دو عزیز تعداد قربانیان زلزله آذربایجان شرقی به هفت نفر رسید. حدود 12 تا 13 نفر هم همچنان در بیمارستان ها بستری هستند و دیگر آسیب دیدگان پس از مداوای سرپایی به خانه و زندگی خود بازگشته اند.

  • تخریب 2300 واحد مسکونی در زلزله آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با رد هر گونه کمبود چادر در مناطق زلزله زده اضافه کرد: چادر و دیگر لوازم مورد احتیاج به اندازه کافی و فراتر از آن موجود است و در این زمینه ها اصلا کمبود نداریم. مشکل این روزها سرمای منطقه است که مردم را آزار می دهد و سکونت در چادر را برای مردم سخت نموده است. از امروز وضعیت اسکان زلزله زده ها به تدریج از اسکان اضطراری به اسکان موقت تبدیل می گردد تا بازسازی خانه ها شروع گردد.

وی با اشاره به اینکه تامین کانکس برای مناطق زلزله زده کاری زمان بر است و به حدود یک ماه وقت احتیاج دارد، گفت: نکته اینجاست که ما نمی توانیم به همه زلزله زده ها چادر بدهیم و این امکان فقط در اختیار کسانی قرار می گیرد که خانه شان کاملا تخریب شده یا احتیاج به بازسازی اساسی دارد. البته آنها هم که چادر گرفته اند، از سرما شکایت دارند و یکی از مشکل های اساسی منطقه سرماخوردگی بعضی اهالی است.

پورمحمدی از شروع اعطای وام و یاری 10 میلیون تومانی با یاری بنیاد مسکن به زلزله زده هایی اطلاع داد که خانه خود را از دست داده و جایی برای سکونت ندارند. استاندار آذربایجان شرقی در این باره به رادیو گفت: این یاری 10 میلیون تومانی برای آن است که مردم زلزله زده یا جایی برای رهن و اجاره پیدا نمایند یا خودشان دست به کار شوند و مکانی موقت برای سکونت بسازند. ساختن این مکان شاید دو سه روز زمان ببرد اما بهتر از ماندن در چادر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3818

به "تبدیل اسکان اضطراری به موقت ، یاری 10 میلیون تومانی به زلزله زده های بدون خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل اسکان اضطراری به موقت ، یاری 10 میلیون تومانی به زلزله زده های بدون خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید