تبدیل انبار پوشاک به تماشاخانه

به گزارش مجله آزمون اول، ساختمان قدیمی و ارزشمندی که در خیابان نوفل لوشاتو بنا به دلایلی سال ها به انبار پوشاک تبدیل شده بود در طرح پهنه رودکی و در راستای حراست از بناهای تاریخی به مکان فرهنگی تبدیل شده است.

تبدیل انبار پوشاک به تماشاخانه

پهنه فرهنگی رودکی طرحی است که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف احیا و ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری قابل دسترس برای شهروندان در محدوده منطقه 11 اجرا می گردد. محدوده این پهنه به گونه ای است که از شمال به خیابان انقلاب اسلامی، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولی عصر(عج) منتهی می گردد. به گفته متولیان طرح، بیش از 100 ساختمان تاریخی و ارزشمند در محدوده پهنه وجود دارد که شناسایی و مرمت و بازسازی و پیرایش آنها شروع شده است. علاوه بر سازمان زیباسازی شهر تهران، شهرداری منطقه 11 نیز در اجرای طرح پهنه رودکی مشارکت دارد و به گفته نصراله آبادیان شهردار منطقه، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در پهنه رودکی، مهم ترین کار است: از ابتدای اجرای این طرح، انبار پوشاکی که در خیابان نوفل لوشاتو قرار داشت و مدت ها بدون استفاده بود با حمایت شهرداری منطقه و مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی به تماشاخانه نوفل لوشاتو تبدیل شده است.

نصراله آبادیان - شهردار منطقه 11

ظرفیت این تماشاخانه 400 جایگاه است که به گفته شهردار منطقه، اکنون بیش از 2 هزار جایگاه تئاتر در تماشاخانه های خصوصی پهنه رودکی وجود دارد. آبادیان با اشاره به استفاده درست از ظرفیت های منطقه می گوید: در محدوده پهنه رودکی فضاهایی وجود دارند که پیشینه تاریخی و معماری ارزشمندی دارند که بنا به دلایلی کارکرد خود را از دست داده اند. با شناسایی این فضاها و مرمت و بازسازی آنها و تعریف کاربری های فرهنگی و هنری جدید، از یک سو می توان از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد و از سوی دیگر چنین فضاهایی که بخشی از هویت محله ها هستند، صیانت می شوند. مشارکت شهروندان در اجرای بهتر طرح پهنه رودکی عامل دیگری است که متولیان به آن اهمیت می دهند و شهردار منطقه در شرح آن می گوید: افزایش کیفیت زندگی ساکنان محدوده طرح پهنه رودکی بیش از هر چیزی اولویت دارد و این کار محقق نمی گردد مگر با مشارکت و همراهی خود اهالی. با اجرای کامل طرح پهنه رودکی، شهروندان می توانند از امکانات و برنامه های فرهنگی و هنری، بیشتر بهره مند شوند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2215

به "تبدیل انبار پوشاک به تماشاخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل انبار پوشاک به تماشاخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید