راهنمای سفر به زاگرب مرکز کرواسی

به گزارش مجله آزمون اول، سفر به زاگرب

شهر زاگرب در کرواسی شاید چندان مقصد شناخته شده ای برای گردشگران ایران نباشد اما در همان نگاه اول می توان فهمید هر آنچه که از یک شهر اروپایی انتظار دارید را می توانید در این شهر پیدا کنید، از فرهنگ و هنر و تاریخ گرفته تا موسیقی و غذاهای لذیذ و سواحل زیبا. زاگرب شهر بزرگی نیست اما به میزان ای دیدنی و دلنشین است که قویا سفر به زاگرب پیشنهاد می گردد پس تعجبی هم ندارد که تعداد گردشگران شهر روز به روز در حال بیشتر شدن باشد. اصلا زاگرب ساخته شده تا در کوچه و خیابان های بی نهایت دلنواز آن قدم بزنید و لذت ببرید. از نظر جاذبه های طبیعی هم که دیگر حرفی نمی ماند، زاگرب پایتختی چهار فصل است که از همه جنبه های طبیعتی کوه و دشت و دریای آن می توان لذت برد. آنچه که برای سفر به زاگرب احتیاج دارید بدانید را در ادامه همین مطلب از خبرنگاران دنبال کنید.

راهنمای سفر به زاگرب مرکز کرواسی

اطلاعات مهم در سفر به زاگرب

شهر زاگرب به عنوان مرکز کشور کرواسی، 1 ساعت نیم از تهران عقب تر است. زبان رسمی این کشور، زبان کروات و واحد پول آن، کونا است. شهر زاگرب دارای یک فرودگاه بین المللی به نام فرودگاه زاگرب است. شهر زاگرب آب و هوای بسیار خوبی هم دارد و به همین علت در هر وقتی از سال هواداران خود را دارد، با این حال برترین زمان سفر به این شهر را در ادامه میتوانید ببینید.

برترین زمان سفر به زاگرب

کرواسی کشوری چهار فصل است و آب و هوای قاره ای دارد بنابراین تابستان های آن گرم و خشک و زمستان هایش سرد است. با این حال برترین زمان سفر به شهر زاگرب در فصل تابستان است چون گردشگران زیادی برای لذت بردن از آفتاب و سواحل به این کشور می فرایند و به همین علت فصل شلوغی هم هست.

جاذبه های گردشگری زاگرب

مرکز زیبای کرواسی یعنی زاگرب، جذابیت های بی نظیری برای عرضه دارد که در زیر تعدادی از محبوبترین آنها معرفی می شود و پیشنهاد می کنیم در صورت سفر حتما در برنامه سفرتان قرار دهید:

منطقه قرون وسطایی :Gornji Grad یکی از تماشای ترین منطقه های زاگرب، منطقه قرون وسطلایی Gornji Grad است، منطقه ای که با قدم زدن در آن با آن خیابان های سنگ فرش شده و خانه هایی با بام قرمز، دقیقا حس آن دوران را می دهد. این منطقه مهم ترین و پر بازدیدترین جاذبه زاگرب است و از تماشای های بسیار آن می توان کلیسای جامع و ساختمان مجلس و موزه و کلیساهای بسیار را نام برد.

کلیسای جامع زاگرب: کلیسای جامع زاگرب در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده است و به خاطر مناره های مزینش مشهور است. یکی دیگر از تماشای های این کلیسا، گنجینه مذهبی و اشیای مقدس است که باید حتما دید.

تئاتر ملی کرواسی: تئاتر ملی کرواسی در شمال غربی زاگرب قرار گرفته است و یکی از زیباترین نمونه های معماری کرواسی است. این بنا به سبک روکوکو و نئو باروک ساخته شده است و به رنگ زرد است. پیشنهاد می کنیم در سفر به زگرب از یکی از نمایش های این تئاتر تماشا کنید و جدای از لذت بردن از نمایش، فضای داخلی کم نظیر این مجموعه را هم ببینید.

پارک ماکسیمیر (Maksimir): پارک ماکسیمیر پارکی بزرگ و سرسبز به وسعت 18 هکتار و بزرگترین پارک زاگرب است. در بازدید از این پارک که به سبک باغ های قدیمی انگلیسی طراحی شده، گذرگاه های زیبا و عمارت های قدیمی آن را از یاد نبرید.

برج Lotrščak: قدمت این برج به قرن سیزدهم بر می شود و تقریبا می توان گفت سمبل زاگرب است. این برج برای حفاظت از دروازه شهر ساخته شده و از بالای آن می توان منظره زیبایی از شهر داشت.

هزینه های رایج در سفر به زاگرب

هزینه اقامت: برای یک اقامت مقرون به صرفه باید سراغ هاستل های شهر بروید که هزینه ای بین 100 تا 325 کونا دارد. برای اقامت در یک هتل منتوسط باید بین 450 تا 800 کونا بپردازید و هزینه اقامت در یک هتل لوکس حدود 850 کونا می شود.

هزینه غذا: هزینه صرف غذا در کافه حدود 60 کونا و در یک رستوران خوب حدود 120 کونا می شود.

هزینه حمل و نقل عمومی: مقرون به صرفهترین راه جابه جایی در شهر زاگرب به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی است که بین 10 تا 150 کونا می شود. یک روش دیگر تاکسی است که کمی گرانتر از اتوبوس و تراموا است و حدود 30 کونا می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32940

به "راهنمای سفر به زاگرب مرکز کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به زاگرب مرکز کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید