ترسناک ترین جاذبه گردشگری ایران در قشم

به گزارش مجله آزمون اول، بازدید از جاذبه های گردشگری ترسناک همیشه یکی از هیجانی ترین اقدامات دنیاگرد ها در سراسر دنیا است. بسیاری از فیلم های ترسناک هالیوود در مناطق رعب انگیز دنیا و به ویژه امریکا فراوری می شوند.

ترسناک ترین جاذبه گردشگری ایران در قشم

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

هرچند مناطق گردشگری رعب انگیر در ایران بسیار اندک و انگشت شمار هستند اما در این میان قشم یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترسناک ایران را در دل خود جای داده است. بله! درست حدس زدید؛ منظور و مقصود ما دره ستارگان است.

اگر به جزایر جنوبی ایران سفر کرده باشید احتمالاً نام این دره را شنیده اید. نظر شما در مورد بازدید از این دره و گذراندن یک شب چالش بر انگیز در آنجا چیست؟

اگر به سخنان بومیان این منطقه گوش دهید قطعاً از گذراندن یک شب رعب انگیز در دل دره ستارگان صرف نظر خواهید کرد با این حال بهتر است این بازدید چالش برانگیز را به شب رسانده و یک تجربه به یاد ماندنی از مسافرت به جزایر جنوبی ایران و به ویژه جزیره قشم به دست آورید.

با مطالعه مقاله هیجان انگیز ما در مورد معرفی دره ستارگان به عنوان وحشتناک ترین جاذبه گردشگری ایران و همچنین اطلاعات زمین شناسی آن، چگونگی بازدید و مواردی از این قبیل ما را همراهی نمایید.

دره ستارگان ترسناک ترین جای دیدنی ایران

دره ستارگان و یا به اصطلاح دره ستارگان افتاده، در فاصله 5 کیلومتری از سواحل جنوبی جزیره قشم و در نزدیکی روستای برکه خلف با یک قدمت 2 میلیون ساله یکی از شاهکارهای کم نظیر طبیعت در ایران و حتی در دنیا است.

حرف و حدیث های بسیاری در مورد این جزیره وجود دارد. بومیان منطقه اعتقاد دارند این دره بر اثر سقوط یک ستاره بر روی زمین ایجاد شده است اما دلایل زمین شناسی این عقیده را رد می نماید.

ستون ها و حصار هایی که در اثر فرسایش خاک، بادهای شدید، باران های موسمی، رگبارهای فصلی، شرایط آب و هوایی نامطلوب و شرایط جوی متفاوت در آنجا ایجاد شده اند منجر به ایجاد تندیس های عجیب و غریبی شده است که مانند آن را صرفاً می توان در بعضی از بخش های قاره امریکا مشاهده کرد.

دیوارهای بلند و نواری شکل، ستون های مخروطی و دیگر تندیس های ایجاد شده منجر به پدید آمدن کوره راه های تنگ و باریک و وحشتناک در قلب این دره شده است.

صدای باد از میان ستون ها و دیوارها می گذرد و خیالات وهم انگیز انسان را بیدار می نماید گویی که ارواح مردگان متحرک در حال عبور هستند و گویی دره ستارگان محلی برای زندگی اجنه می باشد، باید بدانید شب که می رسد چالش های پیش رو چندین برابر شده و دره ستارگان ماهیت واقعی خود را نشان می دهد.

کمتر کسی از اهالی روستای برکه خلف و مناطق جنوبی حاضر به گذراندن یک شب چالش برانگیز در آنجا هستند اما بعضی از گردشگر های ماجراجو از تجربه یک شب فوق العاده استقبال می کنند هر چند بعضی در نیمه راه دره ستارگان را ترک کرده و به سمت اقامتگاه های خود باز می گردند. جای تعجب هم ندارد! ماندن در دل دره ستارگان آن هم برای یک شب کامل کار هر کسی نخواهد بود، اگر شما نیز از علاقمندان به ماجراجویی هستید، می توانید انواع تورهای قشم را در سایت لحظه آخر مشاهده کرده و تور مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دره ستارگان قشم چگونه به وجود آمده است؟

زمین شناسان معتقدند که در دره ستارگان قشم در اثر فرسایش بسیار شدید خاک، ماسه و سنگ موجود در آن منطقه به وجود آمده است.

بر طبق تحقیقات اجرا شده این منطقه و اشکال هندسی آن مربوط به دوره سنوزوئیک می باشد که به قدمت بسیار زیاد این منطقه اشاره دارد. آنها معتقدند که وقوع تندبادها، رگبارهای فصلی و همچنین آب های سطحی توانسته اند تندیس های بسیار زیبایی در مناطق فرسایش یافته ایجاد کنند.

هنوز هم بر اثر باران های فصلی و کوتاه مدت در آن منطقه تغییرات خاصی در اشکال هندسی موجود در دره ستارگان رخ می دهد.

فلاتی که در بخش شمالی دره ستارگان قرار گرفته است و به علت موقعیت جغرافیایی کم و بیش دست نخورده باقی مانده است اطلاعات بسیاری در مورد این دره به زمین شناسان ارائه کرده است.

این فلات در ارتفاع 7 تا 15 متری دره ستارگان قرار گرفته است و جنس مواد تشکیل دهنده آن ترکیبی از سنگ، سیمان آهکی سست و پوسته های فسیلی است.

چگونه به دره ستارگان قشم برویم

شیوه رفتن را خودتان انتخاب می کنید؛ اگر ماشین شخصی ندارید می توانید یک تاکسی را به صورت ساعتی کرایه کنید. هزینه اجاره تاکسی در مناطق جنوبی کشور زیاد است با این حال در مقابل هزینه هایی که برای مسافرت به این مناطق از ایران صرف می کنید هزینه ای ناچیز خواهد بود.

برای بازدید از این دره ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهید بود. شاید بد نباشد اگر بگوییم که اواخر زمستان و اوایل فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از دره ستارگان است چرا که این بخش از سال هوا بسیار متعادل بوده و قطعاً با گرمای آزاردهنده هوا روبرو نخواهید شد.

اگر قصد سفر به قشم با تور قشم و گذراندن یک شب چالش برانگیز در دره ستارگان را دارید حتماً باید از ژئو پارک جزیره قشم مجوز اقامت شبانگاهی را دریافت کرده باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12336

به "ترسناک ترین جاذبه گردشگری ایران در قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین جاذبه گردشگری ایران در قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید