تصمیم عجیب AFC علیه ایران؛ بحرین میزبان ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی!

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به صورت رسمی بیان کرد بحرین میزبان بازی های گروه ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر است.

تصمیم عجیب AFC علیه ایران؛ بحرین میزبان ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی!

به گزارش خبرنگاران، در شرایطی که ادعا می شد ایران و در کشمکش های انتخاب رئیس جدید، فعالیت های لازم برای دریافت میزبانی چهار بازی نهایی دور اول مقدماتی جام جهانی اجرا شده است، اما این میزبانی به صورت رسمی به کشور بحرین رسید؛ این در حالی بود که ایران طبق برنامه بازی ها، اگر این مسابقات به صورت نرمال برگزار می شد میزبان سه مسابقه از چهار مسابقه دور برگشت بود.

سعید اکبری، مجری ورزشی تلویزیون 13 روز پیش گفته بود میزبانی بازی های گروه تیم ملی به بحرین رسیده اما دوستان تا همین چهارشنبه که طرفداری گفت میزبانی را به بحرین داده اند، مدعی بودند ما در حال رایزنی هستیم و هنوز چیزی معین نشده است! معلوم نیست منظور آقایان چه بود؟ هنوز چیزی برای مردم معین نشده؟! فدراسیون فوتبال امروز پس از انتشار نام میزبان های مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، اعتراف کرد نامه انتخاب بحرین به عنوان میزبان گروه ایران هفته پیش به دست فدراسیون رسیده و آن ها در حال نامه نگاری برای تغییر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند.

میزبانی مرحله انتخابی جام جهانی که حق مسلم تیم ملی ایران بود، با سهل انگاری مسئولان قبلی فدراسیون فوتبال به بحرین رسید و مسئولان فعلی فدراسیون بعد از چند روز پنهان کردن خبر از رسانه ها، امروز در پی انتشار نام میزبان های مرحله مقدماتی رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا که از سوی کمیته مسابقات اعلام شد، اطلاع دادند این خبر صحت دارد و تیم ملی باید در بحرین به مصاف هنگ کنگ، کامبوج، عراق و بحرین برود.

باورکردنی نیست که این تصمیم طی همین روزهای اخیر گرفته شده باشد. از هفته ها قبل این شایعه که بحرین میزبانی را از AFC گرفته به گوش می رسید. حتی روز نهم اسفندماه سعید اکبری، مجری بخش ورزشی برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما گفت:

امیدوارم میزبانی این چهار بازی مهم تیم ملی به ما برسد. اما من شینده ام میزبانی را به بحرین داده اند.

باورپذیر نیست مجری تلویزیون شنیده باشد آن وقت مسئولان فدراسیون بگویند بی اطلاع بوده اند!

متاسفانه دوستان به حدی درگیر انتخابات شدند که یادشان رفت موضوع به این مهمی را پیگیری نمایند.

از همان صبح چهارشنبه که یکی از مدیران تیم ملی به یک برنامه تلویزیونی رفت و گفت احتمالا میزبانی به بحرین می رسد، معین بود مسئولان فدراسیون فوتبال در حال مقدمه چینی هستند تا آرام آرام این موضوع را به مردم و اهالی فوتبال بگویند و میزبانی به بحرین رسیده است. هیچ کاری از دست فدراسیون فوتبال برنیامد و ایران سه میزبانی را واگذار کرد. این در حالی است که با هر معیاری حساب می کردیم، باید میزبانی این رقابت ها به ایران می رسید.

سه عامل در این اتفاق تاثیر گذار بود:

بی نفوذی ایران در آسیا؛ این یک واقعیت محض است که ما در قاره آسیا هیچ نفوذی نداریم.

آشنا نبودن مسئولان به زبان انگلیسی؛ مسئولان ایرانی که در آسیا تصمیم گیرنده هستند، با زبان انگلیسی آشنایی نداشته و بارها همین موضوع باعث شده آن ها چیزهایی را تایید و تصویب نمایند که اصلا نمی دانند چیست!

انتخابات فدراسیون فوتبال؛ ماه هاست کل فوتبال ایران تحت تاثیر انتخابات فدراسیون است و آن قدر این مساله همه را درگیر نموده که همه تیم ملی ایران را فراموش نموده بودند.

این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که ایران در سه بازی از چهار بازی میزبان بوده و باید میزبانی یا به ایران می رسید یا یک کشور بی طرف و نباید به هیچ عنوان به بحرین می رسید چون آن ها در بازی با ایران از امتیاز میزبانی خود استفاده کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22594

به "تصمیم عجیب AFC علیه ایران؛ بحرین میزبان ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عجیب AFC علیه ایران؛ بحرین میزبان ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید