تکلیف شرایط محدودیت یا منع تردد در تعطیلات 14 و 15 خرداد چیست؟

به گزارش مجله آزمون اول، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی روز دوشنبه در حاشیه پنجمین رزمایش ارتقای توان عملیاتی و تحرکات خودرویی پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در زمین شرایط سفر ها در تعطیلات 14 و 15 خرداد ماه تا به امروز تصمیمی اتخاذ نشده است، اما با توجه به این که این تعطیلات در روز های آدینه و شنبه و یکشنبه قرار گرفته و معمولا پنج شنبه نیز به آن متصل است در این زمینه باید وزارت بهداشت آنالیز های لازم را انجام داده و با توجه به چگونگی شیوع و شرایط شهر ها نظر خود را اعلام کند.

تکلیف شرایط محدودیت یا منع تردد در تعطیلات 14 و 15 خرداد چیست؟

به گزارش ایرنا، وی توضیح داد: البته ما در این زمینه تابع مصوبات ابلاغی بوده و مجری هستیم تا به امروز نیز در این زمینه چیزی به ما اعلام نشده است، ولی به نظر می رسد در جلسات آینده درباره آن تصمیم گیری گردد.

هادیانفر گفت: شهر های قرمز کاهش یافته، اما همچنان محدودیت سفر در شهر های قرمز و نارنجی وجود دارد. البته محدودیتی نیز در خصوص تمام شهر ها بود که مربوط به تعطیلات عید فطر می شد که دیگر این محدودیت اجرا نمی گردد بنابراین در حال حاضر محدودیتی برای سفر به شهر های دارای شرایط زرد وجود ندارد.

به گفته وی منع تردد شبانه در تمام شهر ها از ساعت 22 تا سه بامداد همچنان اجرا می گردد.

هادیانفر به طرح بخگرددگی دیرکرد جرائم اشاره نمود و گفت: با پیشنهاد پلیس و موافقت مجلس جرائم تا انتها سال 99 به اصل خود بازگشته و دیگر مشمول جریمه دوبرابری نیست، اما این بخگرددگی تا دی ماه سال جاری بوده و پس از آن دوباره رقم های دوبرابری و جرایم دیرکرد به آن اضافه کرده خواهد شد لذا توصیه پلیس به رانندگان این است که زودتر جرائم خود را پرداخت نمایند.

وی همچنین درباره توقیف خودرو ها به دلیل جرائم معوق گفت: پیش از این سقف جرایم یک میلیون تومان بود، اما ما به همکارانمان تاکید کردیم که تا سقف سه میلیون تومان هیچ خودرویی را جریمه نکند. در خصوص برخی شایعات درباره جریمه های رانندگی، باید گفت که هیچ بخشی از درآمد های حقوق کارکنان پلیس وابسته به جرایم نیست و دولت نیز به جریمه های رانندگی نگاه منفعت گرایانه ندارد هدف از جریمه بازدارندگی است.

هادیانفر در خصوص کیفیت خودرو هایی که به ناوگان راهور اضافه کرده شده است، گفت: تمام خودرو هایی که از سال 1400 شماره گذاری شده باید استاندارد یورو 5 را داشته باشد و این مصوبه دولت در سال 99 است بنابراین این خودرو ها همگی ایمن هستند. برای بخش های جاده ای و ماموریت های تاکتیکی از خودرو های ایمن تر از خودرو های شاسی بلند استفاده کردیم و در شهر ها ازخودرو هایی نظیر پژو 207 و غیره. براساس آنالیز صورت گرفته در کشور های اروپایی نیز از چنین خودرو هایی استفاده می گردد.

وی در خصوص عدم ارائه برخی خدمات در سایت راهور 120 نیز گفت: برخی از خدمات این سایت به منظور ارتقاء امنیت، موقتا متوقف شده است، در کوشش هستیم تا این خدمات را به یک نرم افزار دیگر نیز منتقل می کنیم، به زودی این خدمات با برطرف مسائل به شهروندان ارائه خواهد شد.

هادیانفر با اشاره به برگزاری الکترونیکی کلاس های آیین نامه هدایت و رانندگی اضافه کرد: این کلاس ها در 110 آکادمی تهران به شکل پایلوت اجرا شده و به زودی در سراسر کشور نیز اجرا خواهد شد.

هادیانفر درباره خدمات آنلاین شماره گذاری نیز گفت: در مجموع در کوشش هستیم با افزایش خدمات غیر حضوری تا بیش از 90 درصد این اقدامات به صورت غیر حضوری صورت گرفته و تنها 8 تا 10 درصد آن به وسیله مراجعه حضوری انجام گردد که خوشبختانه زیر ساختار های خوبی در این زمینه فراهم شده و بزودی آن را در سراسر کشور اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر این طرح در چندمرکز به شکل پایلوت اجرا می گردد.

وی در خصوص قطع برق در شهر تهران و تاثیر آن در عملکرد چراغ های هدایت و رانندگی گفت: تنها در تهران 6 هزار تقاطع داریم که در این تقاطع ها چراغ هدایت و رانندگی قرار گرفته است اگر ما بخواهیم در هنگام قطع برق برای هر تقاطع دو مامور قرار دهیم یعنی فقط 12 هزار نیروی ما باید در تقاطع ها مستقر گردد که این امر شدنی نیست؛ بنابراین وزارت نیرو باید طوری عمل کند که اتصال چراغ های هدایت و رانندگی به جریان برق جدا از قطع برق در یک منطقه باشد و این طور نگردد که با یک کلید برق کل منطقه از بین رفته و ما با خاموشی روبرو شویم.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 25383

به "تکلیف شرایط محدودیت یا منع تردد در تعطیلات 14 و 15 خرداد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف شرایط محدودیت یا منع تردد در تعطیلات 14 و 15 خرداد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید