ثبت 702 هزار شکایت در حوزه ارتباطات

به گزارش مجله آزمون اول، تعداد شکایت های مردم از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرف مدت هفت سال به بیش از 702 هزار شکایت رسیده است.

ثبت 702 هزار شکایت در حوزه ارتباطات

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، اواخر سال 97 سامانه ای برای نظارت بر شکایت های مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان پاسخگویی به شکایات ICT راه اندازی شد.

این سامانه جهت پاسخگویی به شکایت های مشترکین با هدف بهره مندی از نظرات آن ها برای ارتقای بهبود کیفیت ارایه خدمات، نظارت موثرتر بر عملکرد ارایه دهندگان خدمات، سرعت دادن به برطرف اشکالات شبکه های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی راه اندازی شده است.

در سامانه تازه امکان ثبت شکایت ها براساس موقعیت جغرافیایی مکان، نوع سرویس های متداول و به تفکیک ارایه دهندگان خدمات وجود دارد.

در این سامانه که آمار شکایات به صورت آنلاین در دسترس مردم قرار گرفته است تا کنون 702 هزار و 216 شکایت به ثبت رسیده است. از این تعداد 685 هزار و 810 (97 درصد) شکایت انتها یافته و بقیه در حال رسیدگی هستند. این آمار نشان می دهد که به طور تقریبی روزانه حدود 50 شکایت در این سامانه ثبت شده است.

20 هزار شکایت در 2 ماه

از ابتدای سال جاری تعداد 20 هزار و 153 شکایت به ثبت رسیده و 14 هزار و 92 (70 درصد) شکایت انتها یافته است.

آماری که در این داشبورد به روز می گردد حکایت از این دارد که در یک ماه گذشته، بیش از 15 هزار شکایت در حوزه ارتباطات به ثبت رسیده که بیش از 9 هزار (62 درصد) شکایت آنالیز شده و انتها یافته است.

اینترنت با 351 هزار شکایت در صدر

از ابتدای راه اندازی این سامانه تا کنون، 351 هزار و 217 شکایت در مورد مسائل اینترنت به ثبت رسیده و به بیش از 343 هزار شکایت در این حوزه رسیدگی شده است.

در 2 ماه گذشته از سال 1401، بیش از هفت هزار شکایت به ثابت رسیده که از این تعداد به پنج هزار و 299 شکایت رسیدگی شده است. تعداد شکایات در یک ماه گذشته پنج هزار و 314 شکایت است که به 68 درصد (3 هزار و 638) آن رسیدگی شده است.

تلفن ثابت در رتبه دوم شکایات مردمی

بیشترین شکایت پس از اینترنت مربوط به تلفن ثابت است. بر اساس آخرین آمار تعداد 165 هزار و 742 شکایت در حوزه تلفن ثابت، 148 هزار و 620 شکایت در حوزه تلفن همراه، یک هزار و 361 شکایت در حوزه ارزش افزوده، 20 هزار و 91 شکایت در حوزه خدمات پستی، هشت هزار و 715 شکایت در حوزه دفاتر پیشخوان دولت و 6 هزار و 470 شکایت در حوزه مسائل مربوط به تشعشعات دکل های مخابراتی در این سامانه به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 35461

به "ثبت 702 هزار شکایت در حوزه ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 702 هزار شکایت در حوزه ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید