جستجوی نهمین نامزدی کانادا در اسکار با آنتیگونه

به گزارش مجله آزمون اول، یک هفته پس از بردن جایزه بهترین فیلم کانادایی از جشنواره تورنتو، آنتیگونه به نمایندگی از کانادا به بخش بهترین فیم بین المللی آموزشگاه اسکار معرفی گردید.

جستجوی نهمین نامزدی کانادا در اسکار با آنتیگونه

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، پنجمین تجربه کارگردانی سوفی دریسپ یک روایت امروزین از تراژدی یونانی سوفوکل است که نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفت و جایزه 30 هزار دلاری بهترین فیلم بلند داستانی کانادایی را برد. نایما ریچی، بازیگر تازه کار در آنتیگونه به نقش قهرمان داستانی در مونترال ظاهر شده و ماجرا درباره خانواده ای مهاجر است که از زندگی کردن در کانادا ناامید می گردد.

کانادا پیش از این هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان با نام تازه بهترین فیلم بین المللی شده که آخرین آن سال 2013 با جادوگر جنگ به کارگردانی کیم نگوین بود. ضمن اینکه دنی آرکان در 2004 با تهاجم بربرها نخستین و تنها جایزه اسکار را در بخش بهترین فیلم بین المللی برای کانادا به ارمغان آورد.

دریسپ نویسنده، کارگردان و فیلمبردار آنتیگونه است و فیلم از شش نوامبر (حدود دو هفته دیگر) در سینماهای کانادا روی پرده می رود تا مسئله ای برای حضور و رقابت در نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار نداشته باشد. کانادا به لطف فیلمسازانی چون دیپا مهتا و دنی ویلنوو بین 2006 تا 2013 چهار بار نامزد اسکار شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2463

به "جستجوی نهمین نامزدی کانادا در اسکار با آنتیگونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جستجوی نهمین نامزدی کانادا در اسکار با آنتیگونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید