خبرنگاران حوزه هنری زنجان در دهه فجر 19 برنامه فرهنگی و هنری اجرا می نماید

به گزارش مجله آزمون اول، زنجان - خبرنگاران - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 19 برنامه فرهنگی و هنری مطابق با شرایط کرونایی و با بهره گیری از فضای مجازی برگزار می گردد.

خبرنگاران حوزه هنری زنجان در دهه فجر 19 برنامه فرهنگی و هنری اجرا می نماید

امیر نعمتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده برای دهه فجر سال جاری پرداخت و افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فراوری محتوا برای فضای مجازی یکی از برنامه های اولویت دار حوزه هنری زنجان است.

وی افزود: بر این اساس سعی مجموعه بر این است که از تمام بسترهای موجود، از جمله فضای مجازی بهره وری لازم انجام گیرد و برنامه ها برای استفاده بهینه در اختیار همشهریان انقلابی و ولایتمدار استان قرار گیرد همچنین برنامه های حضوری نیز با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

این مسوول با تاکید بر لزوم فضا سازی شهری و پیاده راه به مناست ایام دهه فجر به برنامه های فرهنگی هنری اشاره نمود و گفت: برپایی نمایشگاه خیابانی از آثار فاخر تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی دهه فجر در پیاده راه سبزه میدان، نمایشگاه مجازی از عکس و پوسترهای انقلاب، فراوری پوستر به مناسبت مصادف بودن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام دهه فجر و برگزاری آیین رونمایی از کتاب قصه های حاج بابا از جمله برنامه هایی حوزه هنرهای تجسمی است که مخاطبین و هنرمندان می توانند بصورت حضوری و مجازی از این محتواها بهره مند شوند.

نعمتی اجرای نمایش نقالی توسط هنرمندان جوان استان، اجرای سرود در مکان های مختلف به صورت میدانی و برگزاری شب شعر مجازی را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده این دهه اعلام نمود و افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته بعضی از برنامه های حوزه هنری زنجان با تعامل و مشارکت دستگاهها و ارگان های فرهنگی استان برگزار خواهد شد.

وی رونمایی از مجموعه مستند 13 قسمتی مادران آفتاب با موضوع مادران شهدا را از ویژه برنامه های برنامه های دهه فجر مطرح کرد و گفت: این مستند با پرداختن به سبک زندگی مادران شهدای روستایی توسط هنرمندان مستندساز استان و به تهیه کنندگی حوزه هنری زنجان در سال های 97 و و 98 فراوری شده است.

رییس حوزه هنری زنجان، فراوری سه عنوان فیلم کوتاه مستند با موضوع کرونا با عناوین موقت رعد و باران و آمبولانس به کارگردانی ابوالفضل گلفام و مستند بچه های امروز بچه های فردا به کارگردانی وحید انصاری را از دیگر آثار فراوری شده حوزه هنری زنجا بیان نمود و گفت: برگزاری کارگاه سینمای انقلاب در قالب اکران و نقد نیز از دیگر برنامه های واحد تصویری حوزه هنری زنجان است که طبق برنامه ریزی با حضور مستندسازان و فیلمسازان استان برگزار خواهد شد.

نعمتی افزود: برگزاری نخستین جشنواره ادبی شعر و داستان انقلاب از جمله برنامه های واحد آفرینش های ادبی است که این جشنواره با همکاری و مشارکت انجمن ها و محافل ادبی استان برگزار خواهد شد و برگزاری کارگاه های داستان، شعر و نقد کتاب با موضوع های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور نویسندگان و شاعران جوان استان از دیگر برنامه های این حوزه است.

وی اعلام نمود: برگزاری مراسم شب خاطره انقلاب در مسجد حضرت ولی عصر(عج) زنجان به عنوان یکی از پایگاه های تأثیرگذار در وقایع انقلاب زنجان و فراوری محتوا در قالب کلیپ های تصویری خاطرات و روایت های تاریخی از رویدادهای انقلاب در زنجان و پرداختن به نقش موثر اقشار و طیف های مختلف، روحانیون، بازاریان و فرهنگیان از دیگر برنامه های حوزه هنری زنجان در دهه فجر سال جاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 21641

به "خبرنگاران حوزه هنری زنجان در دهه فجر 19 برنامه فرهنگی و هنری اجرا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حوزه هنری زنجان در دهه فجر 19 برنامه فرهنگی و هنری اجرا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید