خبرنگاران رسانه ای منتقد و منصف است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، مصیب امیری در مراسم تکریم مدیران جوابگوی دو سال گذشته استان که به ابتکار خبرنگاران در هتل الیزه شیراز در حال برگزاری است، گفت: بی تردید وظیفه رسانه انتقال واقعیت ها و اطلاع رسانی از خدمات دولت در کنار نقد سازنده و حتی جریان سازی است .

خبرنگاران رسانه ای منتقد و منصف است

وی ادامه داد: در سالی که به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نام گذاری شده نقش رسانه در تحقق این شعار معین نماینده است، از این رو می طلبد رسانه و مطبوعات حرفه ای تر شوند و خبرنگاران با اطلاعات کافی وارد موضوع شوند اما متاسفانه بعضی از خبرنگاران به صورت حرفه ای و تخصصی کار نمی نمایند.

وی یکی از رویکردهای دولت یازدهم را ایجاد روحیه ، نشاط و افزایش اعتماد عمومی در کشور دانست و تاکید نمود: رسانه ها از ابزار تحقق این مهم محسوب می شوند و تنها یک خبرنگار مطلع و حرفه ای و همچنین رسانه ای که به دنبال انعکاس واقعیت هاست می تواند در این عرصه پیروز عمل کند ، هر چند که گاهی سازمان ها به رسانه ها احتیاج دارند تا انتقال دهنده فعالیت های سازمان باشند از این رو لزوم تعامل و تقویتارتباط اصحاب رسانه با دستگاه های اجرایی احساس میشود .

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بدون شک سازمان میراث فرهنگی از این قاعده مستثنی نیست و به تعامل و تقویت ارتباط با رسانه و مطبوعات احتیاجمند است، با توجه به حساسیتی که مردم جامعه ما نسبت به مباحث میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دارند ، رسانه می تواند بازوی قوی و توانمندی برای این سازمان باشد.

امیری تاکید نمود: اقدامات موثری که در این حوزه انجام شده و می گیرد گاهی آنقدر زیر پوستی و زیر ساختی و زمان بر است که به چشم نمی آید از این رو نقش رسانه در معرفی ، تحلیل و آنالیز این موضوعات بسیار معین نماینده است.

وی گفت: به طور مثال فرایند مرمت آثار تاریخی به دلیل حساسیت های موجود و یا ساخت هتل و مراکز تفریحی گردشگری به علت میزان حجم سرمایه گذاری ها و پروسه ارائه تسهیلات همیشه با کندی همراه می شود که در این میان رسانه ها تاثیر بسزایی در نوع اطلاع رسانی و انتقال واقعیت ها دارد .

امیری ادامه داد: میراث فرهنگی طی یک دهه اخیر به موضوع روز و جذاب برای رسانه ها تبدیل شده که اغراق هایی هم در این حوزه صورت می گیرد چرا که بیشتر تخریب ها و آسیب هایی که آثار تاریخی با آن دست به گریبان است به عوامل محیطی و گذشت زمان بستگی دارد اما در بسیاری مواقع کم کاری و بی توجهی مسئولان مربوطه مطرح می شود که البته صحت ندارد و در بعضی مواقع نیز به جای آنکه راهکار و پیشنهادی ارائه شود مدیران و کارشناسان مربوطه تخریب می شوند.

وی ادامه داد: این موضوع به عدم مطلعی خبرنگاران از موضوعات میراث فرهنگی برمی شود و جا دارد فعالین در این حوزه سطح مطلعی های خود را بالا ببرند و قلمشان را در راستای نقد سازنده به کار گیرند .

امیری فزود: در حال حاضر که کشور و به تبع آن فارس با کمبود منابع آبی روبرو است گردشگری می تواند موانع و مسائل پیش رو را مرتفع کند .

وی با بیان اینکه توسعه این صنعت یک فرصت محسوب می شود، گفت: این فرصت یا مزیت تنها با تعامل با رسانه امکان پذیر است چرا که بهترین تریبون برای معرفی آثار و جذب گردشگر ، رسانه است .

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در مورد عملکرد خبرنگاران گفت: این خبرگزاری یکی از خبرگزاری های منتقد و منصف در حوزه رسانه است و در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فعالیت های موثر و مناسبی را در عرصه اطلاع رسانی و معرفی آثار داشته و شاهد این ادعا هم صرف نظر از گزارش های تحلیلی و توصیفی خبرنگاران اجرای چنین برنامه ای به عنوان مسئول جوابگو است ، که با ابتکاری جالب و البته جسارت خبرنگاری این طرح را اجرا کرد .

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6583

به "خبرنگاران رسانه ای منتقد و منصف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه ای منتقد و منصف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید