خبرنگاران معاون آموزشی وزارت بهداشت: کرونا موجب تحول در فرایند آموزش پزشکی شد

به گزارش مجله آزمون اول، اردبیل - خبرنگاران - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور طی پنج ماه گذشته با آثار مثبت و منفی زیاد، موجب تحول در فرایند آموزش پزشکی در ایران شد.

خبرنگاران معاون آموزشی وزارت بهداشت: کرونا موجب تحول در فرایند آموزش پزشکی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اکبر حق دوست روز پنجشنبه در نشست مشترک روسای دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 2 کشور در اردبیل اضافه کرد: با توجه به ادامه شیوع کرونا و تبعات اجباری آن، آموزش در رشته های پزشکی در ترم جدید، ترکیبی از آموزش های حضوری و غیرحضوری خواهد بود.

وی متمرکز شدن استادان، دانشجویان و دانشگاه های علوم پزشکی بر آموزش های غیرحضوری را مهم ترین تاثیر مثبت شیوع کرونا در بحث آموزش های علوم پزشکی دانست و بیان نمود: این نقطه قوت بسیار عظیم در ترم جدید تقویت خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهارداشت: در کنار تبعات مثبت کرونا، آموزش دانشجویان رشته های مختلف حوزه بهداشت و درمان مشکل تر و توام با حساسیت های زیاد شده است.

وی تاکید نمود: به دلیل پیچیدگی آموزش های علوم پزشکی بویژه لزوم حضور خیلی از دانشجویان در محل های آلوده به کرونا از جمله در مراکز درمانی و بیمارستان ها، کار آموزش آنها خیلی مشکل و همراه با مخاطره شده است.

دکتر حق دوست با اشاره به تدوین سه راه حل مختلف برای نحوه برگزاری کلاس های آموزشی ترم آینده دانشجویان گفت: در ماه جاری در خصوص شرایط آموزش ها ترم آینده تصمیم گیری می گردد.

وی ادامه داد: در خصوص کیفیت شروع سال تحصیلی، سه سناریو بدتر شدن اپیدمی، ادامه شرایط فعلی و یا بهتر شدن شرایط اپیدمی کرونا تدوین شده که پس از آنالیز نهایی، راه حل متناسب با شرایط عملیاتی خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین کاهش پذیرش ورودی دانشجویان در مهر ماه و سوق دادن بیشترین حجم پذیرش به بهمن ماه و فارغ التحصیل کردن زودتر دانشجویان را نیز از جمله راه حلهای مقابله با کرونا در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت ذکر کرد.

وی در ادامه، شرایط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل را از نظر علمی، آموزشی و توان مدیریتی خوب مطرح نمود و گفت: در جلسه امروز که با حضور مدیران دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 2 کشور متشکل از روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان در اردبیل برگزار گردید، یکی از ماموریت های کلان منطقه 2 موضوع کلینیک سلامت معین شد.

دکتر حق دوست، گردهمایی روسای دانشکده ها و دانشگاه های کلان منطقه 2 در اردبیل را برای توسعه این منطقه بسیار مهم و حساس خواند و ادامه داد: در این گردهمایی، برنامه توسعه 10 سال آینده دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی شمالغرب کشور از نظر کمی و کیفی تدوین شد.

وی با اشاره به تقسیم کار اجرا شده برای معین کردن ابعاد رشد کلان منطقه 2 تا 2 ماه آینده گفت: بر این اساس، قرار است ظرفیت رشد دانشگاه های کلان منطقه 2 کشور در خصوص رشته های مختلف علوم پایه، پرستاری و بالینی آنالیز شده و به تصویب برسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14341

به "خبرنگاران معاون آموزشی وزارت بهداشت: کرونا موجب تحول در فرایند آموزش پزشکی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون آموزشی وزارت بهداشت: کرونا موجب تحول در فرایند آموزش پزشکی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید