خبرنگاران چهارم مرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

به گزارش مجله آزمون اول، استان ها - خبرنگاران - چهارمین روز مردادماه در حالی با همزیستی با ویروس کرونا سپری شد که همچنان 25 استان کشور در شرایط قرمز یا هشدار کرونا هستند و برای بهبود شرایط چاره ای جز رعایت دستورات بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از سفر و تجمعات تجویز نمی گردد.

خبرنگاران چهارم مرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان ها

به گزارش خبرنگاران و بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، امروز (شنبه) نیز همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شاقتصادی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

هرچند آمار فوت شدگان کرونا امروز نسبت به روزهای گذشته بهبود یافته و به 195 نفر در 24 ساعت گذشته رسیده است اما آمار مبتلایان به این بیماری بالاست؛ به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 288 هزار و 839 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 484 نفر رسیده است.

همچنین تا ظهر امروز (چهارم مرداد 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 316 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 298 مورد بستری شدند.

با اینکه از بعضی استان ها خبر می رسد با همراهی مردم در رعایت دستورات بهداشتی شرایط شیوع کرونا نسبت به هفته های گذشته مطلوب تر شده است اما در استان های پرجمعیتی همچون تهران شرایط همچنان ناپایدار است به طوری که طبق اعلام استاندار تهران محدودیت های کرونایی به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.

در پایتخت حتی امروز حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران خواهان لغو و یا تغییر در شیوه اجرای طرح ترافیک پایتخت برای افزایش تردد شهفرایندان با توجه به شیوع کرونا شد زیرا به اعتقاد وی اجرای طرح ترافیک باعث افزایش تردد با مترو و اتوبوس شده است و در این مکان ها امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد.

سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شرایط گرمخانه های پایتخت از لحاظ شیوع در موج دوم کرونا سفید است، گفت: تا به امروز جز یک مورد که اخیرا در بدو ورود به یکی از گرمخانه ها دارای علایم حاد بوده و توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده، مددجویی به این بیماری مبتلا نشده است.

در کهگیلویه و بویراحمد نیز شرایط مساعد نیست؛ پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار ابتلا به بیماری ویروس کرونا در استان نسبت به ابتدای خرداد ماه گذشته4.3 برابر شده و بیشترین افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران گزارش شده است.

در نخستین روز هفته، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت سفری به مشهد داشت و گفت:در شرایط کنونی کرونایی که شمار مرگ و میرها افزایش یافته توصیه اصلی وزارت بهداشت به حداقل رساندن سفرها تا اطلاع ثانوی، از جمله سفر به شهرهای زیارتی به ویژه شهر مشهد است. پس از آن حسن جعفری دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی امروز اظهار داشت محدودیت های جدید کرونایی از امروز (شنبه) در این استان اعمال می گردد زیرا بر اساس آخرین گزارش ارائه شده هفته گذشته شاهد افزایش بیماران مبتلا به کووید 19 و فوت شدگان ناشی از این بیماری در استان بودیم که نتیجه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است.

محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم امروز گفت: طبق بعضی آمارها 83 تا 86 درصد افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست می دهند، دارای بیماری های زمینه ای هستند که بر همین اساس تداوم خدمات عادی کاهش میزان مرگ در اثر کرونا را نیز در پی خواهد داشت.

فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به خستگی کادر درمانی و بهداشتی این استان پس از شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال 98 تا به امروز، گفت: برای تجدید روحیه و برطرف خستگی این مدافعان سلامت می طلبد تا مشوق های اقتصادی و معنوی برای آنها در نظر گرفت.

در استان سمنان، علیرضا آشناگر استاندار با بیان اینکه این استان در شرایط هشدار کرونا قرار گرفته است گفت: مجموعه اقدام ها از جمله اقدام های 2 دانشگاه علوم پزشکی استان و مشارکت مردم منجر به برخورداری از ثبات بیشتر این استان نسبت به سایر استان های کشور شده است.

از استان فارس نیز امروز خبر رسید پس از بازی اجرا شده در تهران، 12 بازیکن و 2 کادر پزشکی عضو تیم فجر سپاسی شیراز به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند و از این رو سرپرست این باشگاه این گلایه را عنوان کرد که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در آیین نامه اجرایی پروتکل کرونا اعلام نموده است که تیم ها نمی توانند با بیشتر از 25 بازیکن تمرین نمایند و حال اینکه جواب تست 14 بازیکن و کادر فنی ما مثبت شده است می گویند تحت هر شرایطی باید بازی کنید.تست ابتلابه کرونایشان مثبت است.

سید موسی خادمی استاندار لرستان که همچنان در شرایط قرمز قرار گرفته است، امروز اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 14 هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده اند که بخش عمده ای از آنان بهبود یافته اند.

در استان همدان با وجود آنکه امروز اعلام شد 71 درصد مردم دستورها و پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند، اما استاندار از تمدید محدودیت های کرونایی در شهرستان هایی با شرایط قرمز به مدت یک هفته دیگر اطلاع داد و هدف از آن را حفظ سلامتی شهفرایندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برشمرد.

خبرهای امیدبخش

در کنار انواع خبرهای کرونایی امروز، چند خبر امیدوارنماینده هم از استان ها رسانه ای شد؛ برای نمونه یک بیمار بهبود یافته از کرونا در بندر گناوه پس از گذراندن دوره درمان و به دست آوردن سلامتی خود در حرکتی فرهنگی و نوع محبت آمیز با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی چرومی و امیرالمومنین(ع) این شهرستان از کوشش و زحمات وافر کادر درمانی این مراکز قدردانی کرد.

علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز با اشاره به بهبود شرایط کرونا در این شهرستان گفت: ماموریت گروه های جهادی در بیمارستان عظیم دزفول سرانجام یافت اما نباید به منزله سرانجام کرونا باشد زیرا درصورت ذره ای بی توجهی نسبت به پروتکل های بهداشتی، دوباره با مشکل روبرو خواهیم شد.

دکتر ایوب پزشکی رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز این خبر خوش را اظهار داشت که 90 درصد افراد مبتلا به کووید 19 با شرایط عمومی خوب به شکل سرپایی درمان می شوند و خوشبختانه با مطلع سازی های متعدد که در جامعه اجرا شده عموم مردم با علایم بیماری آشنا هستند.

خبر خوش دیگر را دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رسانه ای و اظهار داشت: تعداد موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان کاهش قابل توجهی داشته که این امر حاصل زحمات کادر بهداشت و درمان و همکاران پرکوشش در دانشگاه و بیمارستان های استان در 2 هفته گذشته و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است؛ از این رو استاندار کرمانشاه از بازگشایی تالارهای استان اطلاع داد و گفت: تالارها که در طول پنج ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بودند و محتمل زیان هنگفت شدند از روز یکشنبه پنجم مرداد با 50 درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

در کنار خبرهای امیدوارنماینده از فراوری اقلام دارویی و بهداشتی مورد احتیاج مبارزه با ویروس کرونا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که به همدان سفر نموده بود، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان با تامین احتیاجهای داخلی از همان روزهای نخست شیوع کرونا، نقش مهمی در مهار این ویروس ایفا کردند.

وی اضافه نمود: اتفاقات خوبی در شرکت های دانش بنیان علیه کرونا رخ داد و فناوران ایرانی به خوبی به مبارزه با این ویروس پرداختند.

ستاری یادآور شد: امروز دستگاه فراوری ماسک، تجهیزات پزشکی و ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) در داخل کشور ساخته می گردد و در این مدت حتی یک ونتیلاتور که فرایند ساخت پیچیده ای دارد به کشور وارد نشده است.

گزارش های کرونایی

دشواری های ناشران آذربایجان شرقی در روزهای کرونایی

خیز خطرناک کرونا و روزهای سخت بخش بهداشت و درمان اردبیل

نفس بیماران کرونایی جهرم وابسته به این گروه است

ناقلین سیار کرونا

ارزان فروشی کرونا در روزبازارهای جنوب شرق تهران

سفر به تایلند: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان را همراه ما باشید.

ساری فان: ساری فان | مجله سرگرمی،خبری و آموزشی اینترنتی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14286

به "خبرنگاران چهارم مرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهارم مرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید